Henri van der Helden co 1 duw sluH H. H. zeep mei non 6P.9TIS. Heiri uan der ueldei Co. GROOTE PRDSVERLAGING een hall eend A.H.O. fie mouses U spaart vlugger met DAGMEISJE DEZE WEEK WEER GRATIS. lemstad uit te spreken. Prof. Lohman aangaat, in de laatste jaren meer en Vakbeweging moet alles doen om het bedrflfsleven in stand te houden. Spreker besloot zijn rede met stil te staan bij het interne leven van den bond, De heer A. Stapelkamp ging als secretaris heen, omdat hij een benoe- nu is er naar onze meening stellig meer terrein is gaan verliezen. Men niet in geslaagd nieuwe gezichtspun- gaat dus steeds meer aan het veer bij ten te openen. Opnieuw werd door Moerdijk de voorkeur geven boven dat hem de stelling naar voren gebracht, bij Willemstad. Niettemin komt het dat, wanneer de brug gelegd wordt ons voor, dat er, wanneer men reeds bij Moerdijk, het westelijke gedeelte thans, ondanks de propaganda, die er van Noord-Brabant eenigszins in het voor Wilemstad gemaakt wordt, mede ming bij het C. N. V. aanvaardde. Hij gedrang zou komen. Het is ons niet onder den invloed van een tariefsver- werd opgevolgd door den heef H. duidelijk, hoe deze bewering is vol te laging bij het veer van Moerdijk, aan Spoelstra van Groningen. Spr. bracht houden, wanneer men in aanmerking dit laatste veer de voorkeur geeft, ze- hartelijk dank aan den heef Stapelkamp neemt, dat op het rijkswegenplan ker geen bezwaren voor het verkeer die 12 jaar den bond voortreffelijk voorzien wordt in een rechtstreek- zijn te verwachten, wanneer straks 't gediend heeft. sche verbinding van Bergen op Zoom veer bij Moerdijk door een brug is ver- Tenslotte installeerde spr. een groot naar Moerdijk. Maar wij kunnen dit vangen. laten voor wat het is. Waar wij echter Hebben wij dus met instemming ge- tegen moeten opkomen, is, dat mon zien, dat Uwe Excellentie op goede bij de beoordeeling van verkeerspro- gronden vasthoudt aan Moerdijk, wij blemen van zoo eminente nationale en betreuren het levendig, dat Zij ons 't internationale beteekens locale belan- uitzicht schijnt te ontnemen, dat de gen maakt tot beslissende factoren. Zoo hoog noodige overbrugging van 't Behalve het landbouwgebied van wes- 1 Hollandsch Diep met spoed zal wor- leden van den Bonds- telijk Noord-Brabant zijn er toch ook 1 nog de groote industriecentra van midden en oostelijk Noord-Brabant, die immers economisch van veel groo- ter belang zijn. Men kan toch niet in redelijkheid beweren, dat deze hun verbinding met het havengebied van Rotterdam maar moeten zoeken langs Gorinchem en Keizersveer, of Zalt- bommel en Hedel? Wie dit zegt, houdt geen rekening met de realiteit en miskent dientengevolge de strek king van het rijkswegenplan. Het is nooit de bedoeling geweest de brug- genparen Gorinchem-Keizersveer en Zaltbommel-Hedel dienstbaar te ma ken aan de verbinding van Noord- Brabant met de groote steden en ha venplaatsen in Zuid-Holland. Deze bruggen bedoelen een verbinding te scheppen tusschen Amsterdam en 't centrum van het land eenerzijds en 't zuiden anderzijds. Als dezfe bruggen ook in de verbinding van het zuiden des lands met Zuid-Holland zouden kunnen voorzien, dan zouden wij 'n kostbaar werk als dat van de over brugging van het Hollandsch Diep volstrekt onverantwoord achten. Als het uitsluitend ging om de verbinding van het havengebied van de Rijn- en Maasmonden, Delft en Den Haag met het weinig dicht bevolkte en in hoofd zaak agrarische gebied van het meest westelijk gedeelte van Noord-Brabant en de Zeeuwsche eilanden, zou men 't voorloopig beter nog eens kunnen aanzien met het bestaande pontveer hij Moerdijk. Het projecteeren van een goed we. genplan is geen werk van de studeer kamer, waarbij men naar believen al lerlei min of meer rechte lijnen kan traceeren. Daarom komt men er niet met abstracties als het beginsel van een gelijkmatige bruggenverdeeling, en zeker niet, als men allerlei verbin dingen, zooals die van Zeeland met Rotterdam en die van Frankrijk en België met de groote steden in het westen van ons land geïsoleerd gaat beschouwen. Kan het werkelijk ernstig worden opgenomen, als men de positie van Schouwen en Duiveland een rol wil laten spelen bij de bepaling van de plaats van de overbrugging van het Hollandsch Diep? Het isolement van deze afgelegen eilanden zal met an dere middelen opgeheven kunnen worden, zooals bijvoorbeeld de on langs tot stand gekomen vliegdienst, terwijl in dit verband vooral ook aan een verbetering van de veerdiensten valt te denken. Maar het ergste, waaraan de voor standers van een brug bij Willemstad zich schuldig maken, is de volslagen miskenning van de economische be- teekenis van een stad als Dordrecht, wanneer men durft ontkennen, dav Dordrecht bij verwezenlijking van hun wenschen geheel buiten den grooten verkeersstroom van het noorden naar het zuiden zal geraken. Dordrecht den ter hand genomen. Wij betreuren dit, omdat langer uit stel van de overbrugging van het Hollandsch Diep niet te rechtvaardi gen is, ook niet met een beroep op den minder gunstigen toestand van 's lands financiën. Immers het we genfonds, waaruit de kosten van deze overbrugging bestreden zullen moeten worden, leidt met zijn eigen bronnen van inkomsten een zelfstandig be staan en de middelen van dit fonds laten een overbrugging van het Hol landsch Diep stellig toe. Alleen zal, indien daartoe besloten wordt, de be steding van deze middelen eenige wij ziging moeten ondergaan. De bouw van de bruggen over de groote rivie ren wordt bekostigd uit den kapitaal- dienst en de gelden voor dezen dienst worden verkregen uit voorschotten van het Rijk. Het bedrag van deze voorschotten is voor het loopende jaar geraamd op 9.800.000.Daarvan wordt ƒ4.794.000.voor den bouw van bruggen besteed. Wanneer men nu het Hollandsch Diep gaat over bruggen, zal het voor den bouw van bruggen uitgetrokken bedrag, aange nomen, dat de overige uitgaven uit dezen hoofde voorloopig op het tegen woordige peil gehandhaafd moeten blijven, gedurende een aantal jaren met eenige millioenen vermeerderd moeten worden. Indien het op den ka- pitaaldienst uitgetrokken bedrag voor verbetering en aanleg van op het rijks wegenplan voorkomende wegen waar. van de kosten niet uit den gewonen dienst kunnen worden gedekt, niet verminderd kan worden, beteekent dit dus, dat de uitkeering aan het Rijk wegens rente en aflossing van ver strekte voorschotten, die ten laste van den gewonen dienst komen, zal toe nemen, zoodat uit dezen dienst min der kan worden bekostigd dan te vo ren. Practisch komt het ter hand ne« mèn van de overbrugging van het Hollandsch Diep, indien men deze niet geheel afzonderlijk wil financiee- ren, dus hierop neer, dat de uitvoe ring van andere gewone werken daar door eeni germ ate zal worden ver traagd en dit lijkt ons met het oog op het groote nationale belang van deze overbrugging alleszins gewet tigd. Bovendien mag niet uit het oog wor den verloren, dat het hier geldt een werk, dat ook uit een oogpunt van werkverschaffing van de grootste be- teekenis is. Bij de aanbesteding van werken van dezen aard blijkenlle be dragen. waarvoor wordt ingeschreven steeds ver beneden de raming te blij ven. Deze tak van onze nationale in dustrie doet dus alles om maar werk te krijgen. Onlangs liepen bij de aan besteding van het leveren en stellen van vier ijzeren bruggen over de Twente-kanalen de inschrijvingen uit een van ƒ91.300.— tot ƒ49.800.—. Laat men dan een werk als de over brugging van het Hollandsch Diep, aantal nieuwe raad. Hierna kwam aan de orde een be. sprejring van de werkloozenkas, welke Ingeleid werd door den bondspenning- meester S. Veldman. In 1931 werd ontvangen f200.000 Met de subsidie van 100°/o was dat een inkomen van f400 000 De uit keering bedroeg echter 1943.000. Het vermogen der kas bedroeg 1 Januari j.l. f72 000 De inkomsten bedroegen het eerste half jaar 1932 f 472 000 en de uitgaven f 459 000. De vraag rijst wat nu in de naaste toekomst moet worden gedaan. Indien mogelijk zal de Bondsraad nog nader worden gehoord. De arbeid met het jeugdwerk zal in September een aan. vang nemen. De bijeenkomst werd met het zingen van Ps. 6810 en dankgebed door den heer M. de Zeeuw gesloten. 20 JAAR LANG RT1EUMA TIEK. Sinds 1930 verdwenen. Deze arme man moet wel een record hebben behaald in het lijden. Hij zegt o.a. „Van 1910 tot 1930 dat is dus twintig jaar heb ik ontzettend ge leden door rheumatiek. Ik ben blij dat ik nu kan beweren, van 1930 tot nu toe geheel van die afschuwelijke pijnen bevrijd te zijn gebleven, enkel en alleen door het gebruik van Kru- dezen wagen allen op te sommen, en wij willen daarom volstaan met het noemen der voornaamste punten Een trilllngvrije 8—cylinder in V- vorm motor, welke 65 rem—P.K. kan ontwikkelen of een vier—cylinder motor van veel verbeterd type, welke 50 rem—P.K. ontwikkelt. Synchro nesh gangwissel met „ge- ruischlooze" tweede versnelling. Ge makkelijk overschakelen van 2de op 3de versnelling en omgekeerd bij elke snelheid. Soepele transversale veeren, vooral door de nieuwe plaatsing van de ach- terveer achter de achteras, waardoor een meer platte veer is toegepast kun nen worden dan bij de vroegere Ford modellen. Vier dubbelwerkende hydraulische schokdempers, waarop een nieuwe vinding is toegepast. Deze schokdem. pers stellen zich namelijk af naar de heerschende temperatuur door middel van een thermostaat op eiken schok demper. Groote maat banden (maat 18x5 25 inch) op eiectriach tot een geheel ge- laschte stalen draadspaakwielen met forsche naven, voorzien van fraaie roestvrij stalen deksels, die de wiel- moeren afdekken. De nieuwe veering, de thermostat!- sche geregelde schokdempers en de groote banden maken tezamen met de zeer ruime, uitstekend gestoffeerde carrosserieën de nieuwe Ford tot een uiterst comfortabelen, geriefelijken wagen. De carrosserieën vertoonen uitwen dig zeer fraaie, moderne lijnen. Vooral geldt dit voor de gesloten modellen, waarvan de carrosserie—bovenkant aan de voorzijde afgeronde hoeken heeft. De zonneschermpjes zijn in wendig aangebracht, hetgeen ook de vloeiende lijnen ten goede komt, door dat er geen dergelijk scherm aan de buitenzijde is. De 8—cylinder motor met de cylin blijft dan voor de verbinding met het ^at op zichzelf al in zoo belangrijke zuiden aangewezen op het veer bij ma(e (]e bevordering van onze na- Moerdijk, dat intusschen, wanneer er tjona]e welvaart zal bijdragen, ter een vaste brug bij Willemstad zou iian(] nemen, vooral, nu de daaraan komen, belangrijk aan beteekenis zou verb0nden kosten lager zullen zijn inboeten en zal bovendien de zoo nood- (jan 00jj en tegelijkertijd door de uit- zakelijke brug bij Zwijndrecht naar 't tweede plan zien gebracht, daar deze in dat geval slechts locale belangen zou hebben te dienen. Bij een toetsing van de argumenten, die voor Willemstad worden aange voerd, blijken deze telkens weder te licht te worden bevonden. Maar zelfs als er aan deze argumenten meer waarde viel toe te kennen, zou daar nog tegenover blijven staan het ern stige bezwaar, dat een overbrugging bij Willemstad, in tegenstelling met een overbrugging bij Moerdijk, betee kent 'n overbrugging van den scheep vaartweg van den Rijn naar Antwer pen, waartegen, naar ook in schip- perskringen als vaststaand wordt be schouwd, de scheepvaartbelangen zoo wel van ons land als van België zich verzetten. Bovendien legt, zooals uit de hier- volgende cijfers, die wij aan de jaar verslagen over 1930 en 1931 van de Kamer van Koophandel en Fabrieken voor Westelijk Noordbrabant te Breda ontleenen, de statistiek haar volle ge wicht in de schaal van Moerdijk: Vervoer van personen. Moerdijk Willemstad 1929 321.618 29.191 1930 459.422 31.143 1931 609.432 27.554 Vervoer van automobielen. Moerdijk Willemstad 1929 84.572 870 1930 129.553 591 1931 176.739 474 Uit deze cijfers blijkt, dat het veer bij Willemstad op zichzelf reeds in be teekenis verre bij het veer bij Moerdijk ten achter blijft, maar in het bijzon der wat het vervoer van automobielen voering daarvan een belangrijke tak van industrie gesteund en de werk loosheid bestreden zal worden. Onze Kamers vinden in deze over wegingen dan ook de vrijheid Uwe Excellentie met grooten nadruk te verzoeken het daarheen te willen lei den, dat op korten termijn met de overbrugging van het Hollandsch Diep bij Moerdijk wordt begonnen. De Kamers van Koophandel en Fabrieken te: Breda, Delft, Dordrecht, Eindhoven, 's-Gravenhage, 's-Hertogenbosch, Middel burg, Rotterdam, Tilburg, Venlo, Vlaardingen, Waal wijk. ChrFabrieks- en Transportarbeiders. Onder presidium van den heer W. Strijbis kwam de Bondsraad van den Chr. Fabrieks- en Transport- arbeidersbond te Scheveningen in ver gadering bijeen. De Voorzitter opende de vergadering met doen zingen van Ps. 25: 3 het lezen van Psalm 25 en gebed. In zijn openingswoord wees de Voorzitter op het doel van deze vergadering en heette hij allen welkom. Spr. stond vervolgens stil bij de zorgvolle om standigheden waaronder de wereld gebukt gaat. Er Is één lichtstreep en dat is de uitslag van Lausanne. Niet dat we nu mogen spreken van een periode van herstel. Hier past nuchter heid. Sedert 1931 Is de toestand nog verslechterd en moeilijk is de politie van de Chr. Vakbeweging. De wereld voert al meer van Gods woord af en het juiste verband tusschen gezag en vrijheid gaat al meer teloor. De Chr. schen Salts en niets anders. Ik moet dergroepen in Vvorm geplaatst en zeggen, dat twintig jaar een lange tijd de 4—cylinder motor van ongeveer is voor iemand om met die vreeselijke i gelijke lengte nemen weinig chassis- pijnen rond te loopen". W. P. Wuimte in beslag, minder dan een 6 Uw rheumatiek is juist als de zijns cylinder of een 8-cylinder met op een en die van ieder ander. Zij wordt ver oorzaakt doordat scherpkantige urine- zuur-kristallen zich tusschen de ge wrichten nestelen en Kruschen Salts zal deze kristallen geheel oplossen. Vervolgens zal indien ge U nadci- hand steeds aan ,,de kleine dagelijk- sche dosis" houdt het nooit meer mogelijk zijn dat deze scherppuntige kristallen zich opnieuw vormen. De rheumatiek zal voorgoed verdwenen zijn. Kruschen Salts is uitsluitend ver krijgbaar bij alle apothekers en dro gisten 0.90 en 1.60 per flacon. (Adv.). De nieuwe Ford. Ford heeft opnieuw gezorgd voor een gebeurtenis op de automobiel- markt. De nieuwe V—8 cylinder en de nieuwe 4—cylinder zijn in den handel gebracht, Voor het publiek zijn deze wagens een openbaring, niet alleen vanwege de vele technische bijzonder heden en nieuwigheden, maar meer nog door de moderne sierlijk gebogen lijnen en de in alle opzichten schit terende combinatie en afwerking van de carrosserie. De NV. A. de Graaffen Co's. Auto mobielhandel alhier, stelde ons in staat een proefrit te maken met een kersversche 4—cylinder, om ons de verbeteringen die op dit nieuwe model zijn toegepast te demonsireeren. Het is bijna ongelooflijk wat deze wagen presteert, in vele opzichten behoeft hij zelfs niet bij een automobiel uit een duurdere prijsklasse achter te staan, bij alle snelheden. Het comfort dat een wagen biedt is ben en*€l woord rij geplaatste cylinders, met het gevolg, dat er meer cnassislengte beschikbaar blijft voor de inzhtende personen. Hierdoor is er een flinke beenruimte in de Nieuwe Fordwagens voor alle passagiers, te meer daar de wielbasis nog 7 c.M. langer is dan die van den Model A Ford. Het handig manoeu- vreeren, hetwelk altijd een karakteris- tieke eigenschap van de Ford is ge weest, is echter ten volle behouden gebleven. De vol—automatische ont steking—regeling en het gemakkelijke overschakelen dragen ook veel bij toi de eenvoudige bediening, dus gemak keltyke besturing. De contact—schakelaar is niet meer op het instrumentenbord gemonteerd, doch aan de stuurkolom. Sluit men het contact af door omdraaien van den sleutel dan wordt tegelijk het stuur vastgezet, een extra waarborg dus tegen diefstal. De voorbanken in alle gesloten mo dellen zijn gemakkelijk ten gerieve van den bestuurder te verplaatsen, terwijl men er op is gezeten, Groote vier-wielremmen met koel- ribbe en een voorruit van onsplinter- baar glas by alle modellen waarborgen max'mum veiligheid. Vooral de prach tige rennen zijn van zeer veel belang, daar de nieuwe Ford V—8 een snel heid van circa 120 K.M. per uur kan ontwikkelen. De nieuwe sterkere stuur inrichting en het lage zwaartepunt van den wagen door het dubbeldoorgezette chassisraam verzekeren tevens een buitengewoon vaste ligging op den weg Benoeming. Z.H. Exc, de Bisschop van 's Her togenbosch heeft benoemd tot Geeste lijk Adviseur van den Kring „Kaats heuvel* van den Ned. B. K. Bond van Werkmeesters kapelaan Fr. J. C. J. de Klljn. Van Haren's Schoenfabrieken. Hedenmorgen ten omstreeks half zes begon, onder groote belangstelling ondanks het vroege morgenuur de groote tocht van 't fabrlekspersoneel van Van Haren's Schoenfabrieken alhier in een 15 tal groote auto- bussen met een ververschingswagen. Zooals bekend wordt een bezoek gebracht aan de eigen winkels te Utrecht, Hifversum, Amsterdam, Haar lem en den Haag, waar in hotel Seben gidlneerd wordt. Natuurlijk wordt deze mooie ontspanningstocht voor 't personeel, bruikbaar gemaakt als reclame-object, de hoofddeksels van 't personeel en de vele reclames aan de wagens wezen daarop wel. Toelatingsexamen. Toegelaten tot de eerste klas van het Maria Lyceum te 's Bosch o m. Carla Langemeijer te Waalwijk. Ds. Fokkema SPRANG. Naar wij vernemen heeft Ds. Fokkema alhier het beroep naar Amstelveen aangenomen en voor Leerbroek bedankt. Belastingkantoor Woudrichem. De Ontvanger der Directe Belastin gen en Accijnzen te Woudrichem maakt bekend dat hij op Maandagen 18 en 25 Juli benevens 1 Augustus a s. alsmede op Vrijdagen 15, 22 en 29 Juli a.s. des avonds van 7.30 tot 9 30 uur nieuwe tijd aan zijn kantoor Hoogstraat 3.44 zitting zal houden voor het aanvragen van kostelooze rijwielmerken, belastingjaar 1932—'33. Men gelieve zijn aanslagbiljet inkoms tenbelasting 1932—'33 mede te bren gen of zoo dit nog niet in het bezit is dat van 1931'32. Opgemerkt wordt dat slechts in aan merking komen zij, die 1. hoofd zijn van een gezin of kos'winner 2. voor hun beroep een rijwiel ge regeld noodig hebben 3. meer dan '/j uur gaans van hun werk af wonen en 4. niet aangeslagen zijn in de Rijks inkomstenbelasting. Aan de woning van den Ontvan ger of dien9 personeel wordj.^1^1 aangiften behandeld. Ten behoeve van de Tubert vereeniging te Woudrichem oude belastingplaatjes bij den ontvanger worden ingeleverd. Het Bata.concem, Naar de „Prager Presse* mei na den dood van Thomas B; leiding van het Bata-concerni^ van zijn stiefbroer Jan Bata^ directeuren Vavrecka en Cipera den tegenwoordigen toestand onderneming betreft, wordt vasta dat de productie slechts in <2 kenende mate is verminderde de onderneming geen banksct of garantieverplichtingen in hetb land of bij buitenlandsche banker De belde Praagsche grootbanken I met T. A. Bata in relatie staan klaren dat de onderneming oye! zienlijke deposito's beschikt, wel i der instellingen meer dan lioen kr bedragen. De liquidity onderneming is boven allen J verheven. De productie en afzet i\ tuurlljk in verband met den algem economischen crisis ongunstiger m, den. Desondanks bedraagt <ie da- sche productie nog ÏOO.OOO' schoenen en verschaft de maattck arbeid aan 15.000 man, tegen ij in tijden van hoogconjuncluur. KUNST EN LETTEREN, Cisca Kremers. Aan 't strand te Scheveningen in dagen aangespoeld 't lijk van de jarige artiste Cisca Kremers die V dagen werd vermist. Men denki haar een ongeluk is overkomen was een bekende tooneelspef vooral maak'e zij opgang met Ni la Mar in 'i Verraad en Fiierefh oponthoud uit Maryn'jes Qijzensj< waarin zij ook in Waalwijk op: voorts in Droomkoningije, enz. ADVERTENTIëN. Gevraagd in net stil gezin, van 71/, fo 3 uur. Brieven Bureau v. d. bla: onder No. der advertentie 4845 een punt dat de bijzondere interesse van den aspirant—kooper heeft. De Ford—ontwerpers hebben met dezen wensch dan ook terdege rekening ge houden. Het confort van een automo biel is afhankelijk van de verhouding 'usschen het gewicht boven en het gewicht onder de veeren. Hoe grooter het afgeveerde gewicht is. des te con. fortabeler men in een wagen rijdt. Ford heeft aan deze verhouding dan ook bijzondere zorg besteed Confort is niet afhankelijk van het totale ge wicht, daarom heeft Ford het gewicht van zijn nieuwen wagen zoo laag mogelijk gehouden, zoodat dit slechts 45 Kg. meer is dan dat van de oude modellen. Ook hier heeft Ford dus zijn principe bewaard dat hij zoo krachtig heeft uitgedrukt met de woor den: „Gewicht mag gewenscht zijn in een stoomwals, maar niet in een auto mobiel41. Het spreekt vanzelf dat dit lage gewicht ook het economisch ge bruik van den wagen, dat in dezen tijd toch van groote beteekenis is, ten goede komt. De inrichting der carrosserieën is bijzonder verzorgdde zittingen zQn zoo geriefelijk mogelijk zoodat men lange afstanden kan affeggen zonder eenige vermoeidheid. Het doorgezette chassisraam en de lagere plaatsing der veeren heeft het mogelijk ge maakt dat de zitplaatsen verlaagd zijn, terwijl een verlaging van den vloer er zorg voor draagt dat er voor de langste beenen plaats te over is. De snelheid is in niet onbelangrijke mate opgevoerd. Bedroeg deze voor de Ford model A maximum 100 K.M. de nieuwe 8—cylinder haalt ongeveer 120 K.M. per uur, althans naar een Ford-opgave die als gewoonlijk aan den voorzichtigen kant Is. zoodat ver wacht mag worden dat de wagen nog grootere snelheden haalt. De wagen trekt bijzonder snel op hetgeen vooral in het moderne stadsverkeer voorden berijder een groot voordeel is. Het zou ons te ver voeren de tal rijke technische verbeteringen van ten slotte nog over het uiterlijk van den wagen. De carosserieën zijn door hun moderne, sierlijk gebogen lijnen kennelijk naar den hedendaagschen smaak. De radla- teur—mantel die in stompen V—vorm is uitgevoerd geeft den wagen een zeer gedistingeerd cachet, ook de roestvrij stalen—koplampen, de dum pers en de radiateurdop dragen er het hunne toe bij om de vloelende carros. serielijnen des te beter te doen uit komen. De breede bolle spalschermen en de geheel met rubber overtrokken tree planken geven eveneens een bijzonder fraai cachet. De wagens ztyn in aan trekkelijke kleuren—combinaties ver krijgbaar, terwijl niet minder dan 14 modellen worden geleverd. De prestaties van den Ford hebben hun steeds een groote populariteit ver- zekerd. Ford geeft echter nog meer dan dat: duurzaamheid en comfort, en niet te vergeten de dealers-organlsatie, waardoor men in bijna elk plaatsje een Ford—onderdeelen magazijn kan aan treffen. Vooral in dezen tijd nu eco nomisch rijden voor velen een eerste verelschte is, is de Ford door zijn lagen prijs en zfln zuinigheid in het gebruik de wagen voor iedereen. Speciaal spoorwegtarief voorschoenen. De Rotterdamsche correspondent van het Hbl. schrijft De Nederlandsche Spoorwegen heb ben voor grondstoffen voor de ver vaardiging van schoenen een uitzon deringstarief toegestaan voor zendingen van stations uit binnen- en buitenland naar Oisterwijk, zoomede voorschoe nen van Oisterwijk naar stations in 't binnenland. Er moet minstens voor f 10.000 per jaar bevracht worden. Op de vracht voor schoenen van Oisterwijk naar Nederlandsche stations wordt een korting van 12'/a pCt. toe gestaan op voorwaarde dat de verzen der al zijn zendingen per spoor laat vervoeren. Hoofdstraat KA ATS EU VEL. Hoogen Steenweg, LOONOPZAND. Koffie, Thee, Margarine, Huis houdzeep, Cacao, Maïzena, Pud ding, Havermout. REEDS OP 8 HEELE BONNEN EEN 15-DEELIG SAKSISCH THEESERVIES. Ziet de Etalage. Inplaats van cadeaux wordt 25 cent per heele bon uitbetaald. Begin nu te sparen, dan hebt U met de volgende kermis een reuzenspaarpot. Ons cadeaujysteem geefi U meer dan 20°/o besparing. Deze week bij aankoop van f I.» a?n cadeau-artikelen 48458 Hoofdstraat KAATSHEUVEL. Hoogen Steenweg, LOONOPZAND. van nagenoeg ALLE artikelen. Wij doen hier slechts een greep uit onze bijzonder lage prijzen SUIKER per pond 18 cent. Goed smakende KOFFiE per 3 pond tl. Twee pond beste GLYC. ZEEP voor 13 cent. Mooie ROZIJNEN zonder pit per po:ad 17 cent. CHOC. HAGELSLAG, 3 ons voor 19 cent. PUDDING, 4 pakjes voor 10 cent. Twee pond prachtige PRUIMEN voor 23 cent, HUISHOUDZEEP per dubbel sluk, eens zoo zwaar als de bekende merken, doch slechts 14 cent. Teneinde U te overtuigen dat v.d Velden's winkels DE GOEDKOOPSTE zijn, geven wij VANAF HEDEN tot en met VRIJDAG a s. bij aankoop van twee gulden aan diverse artikelen (zonder suiker en roomboter) waaronder een half pond koffie vanaf 50 cent, U denkt er toch steeds om van der Veld en's Koffie en T»«c te gebruiken. In alle prijzen zlfn wil de beste. 48457 Veënco Artikelen.

Kranten Streekarchief Langstraat Heusden Altena

Echo van het Zuiden | 1932 | | pagina 10