Briewen. marien Enveloppen Dames-Gorresponden A. K. H of f INGEZONDEN STUKKEN. GEMENGD NIEUWS. AGENDA. ATTENTIE. VERVOLG PROVINCIAAL NIEUWS. DU WENSCHT U TE RIJDEN? Luxe Autoverhuur-inrichting Grootestraat 221. Schitterende 4 en 6-persoons wagens. tot een tractatie der schooljeugd. De Heusdensche Hengelsport- vereeniging neemt a s, Zondag deel aan het groot visch concours te Go. rinchem en dat te Best. Aangezien hier veel liefhebbers zijn van zwemmen en zulks dikwijls gedaan wordt op gevaarlijke plaatsen, zal een poging worden aangewend om een geschikt zwembad te ver krijgen. Morgenmiddag gaat Longa I naar Wilhelmina (Wijk) en speelt Long II (junioren) hier tegen Sparta (Andel.) min of meer zware wonden op. De chauffeur en de inzittenden hadden kermis gevierd en blijkbaar te veel aan Bacchus geofferd. Internationale Alpenrit. Zware regenval in de Fran— sche Alpen. Bergpassen door aardver schuivingen versperd. Hoe zal de route worden? Buiten verantwoordelijkheid der Red. Mijnheer de Redacteur. Dezer dagen ontving ik van de Gemeente Licht- en Waterbedrijven alhier een circulaire betreffende de prijzen der Brcch-cokes. Daarin wordt de prijs aangegeven bij afname van minstens 200 mud, met de vol gende toevoeging »In bovengenoemden prijs is de «Omzetbelasting begrepen, zoodat de «afnemers met recht van belasting- «vrije-inkoop van brandstoffen op «den piijs een reductie van 2 cent «per H.L. genieten.» Mijnheer de Redacteur, hier wordt door een officieel of semi-officieel instituut een daad gesteld die m.i. niet zonder meer mag passeeren. Hier toch wordt de bedoelde be lasting niet als een «omzetbelasting» maar als een «bedrijfsbelasting» aan gevoerd en daartegen moet m.i. ge protesteerd. De Omzetbelasting mag wel bij den prijs gerekend worden, maar moet niet in den prijs gerekend worden. En wanneer officieele instellingen hierin voorgaan, dan zullen anderen spoedig volgen of moeten volgen en wordt het voor handel en industrie een bedrijfsbelasting die niet te ver halen is, en wat ook geheel is tegen den wensch van den minister en de wet. Dit is nog dezer dagen gebleken toen de gemeente Amsterdam een aanbieding vroeg van zeker artikel met inbegrip van omzetbelasting, waartegen in de Tweede Kamer terecht werd geprotesteerd en dat ook bleek te zijn tegen den uitdrukke- lijken wensch van den betreffenden minister. Men zal toch ook hiermee hier wel rekening willen houden Met dank voor de plaatsing, C. R. Opbreken straal v.m. Baardwijk. Van verschillende zijden geeft men ons zijn verwondering, soms mis noegen te kennen over 't feit dat de straatweg in v.m. Baardwijk, waarvan 't wegdek eerst onlangs in z'n geheel en zoo uitstekend in orde is gekomen, thans weer over de geheele lenrte is opgebroken. Men vraagt of dit niet vroeger had kunnen geschieden, voor dat deze süaat was vernieuwd. Wij hebben op dergelijke ongelukkigge— troffen toevalligheden vroeger al eens meer gewezen, maar moeten nu toch opmerken dal het hier geldt het leggen van ruimere buizen voor de waterleiding, waarvan bij den laatsten grooten brand gebleken is, dat de oude buizen veel te geringe capaciteit hadden. Er moest dus tot elkn prijs in voorzien worden, wil men een deel der gemeente niet aan een mogelijken ramp blootstellen. Jammer is 't zeer zeker, dat de buizen origineel niet grootergeno men zijn, maar daar is nu eenmaal niets meer aan te doen en 't eenige is dus hier nieuwe leggen en hoe jammer ook de mooie straat weer opbreken. En we zullen hopen op goed herstel. RED. Doodenrit van een auto in België. Op den weg van Gent naar Ordegem heeft een chauffeur een heele serie ongelukken'veroorzaakt, waarbij een vrouw werd gedood en zeven personen werden gewond, van wie drie doodelijk. De auto wierp eerst twee oude mannen omver, die levensgevaar lijke verwondingen opliepen, bij aankomst in Ordegem drukte de wagen een voorbijgangster tegen een muur dood, reed een paal van de electrische geleiding omver en ver nielde een tuinhek, waarvan een spijl door den auto drong, waardoor deze eindelijk tot stilstand kwam. De chauffeur, die zeer zwaar gewond was, werd in een ziekenhuis opge nomen, de vier inzettenden liepen De Ford deelnemers aan de zesde Internationale Alpenrit hebben dit maal, alvorens den strijd met hun concurrenten aan te binden, het ge- vechtsterrein eens willen verkennen en daarom de route naar Nice vanaf Chambéry willen rijden door de be roemde bergpassen van de Alpenroute. Dat is echter geenszins gemakkelijk gebleken tengevolge van den enormen regenval van de laatste weken, die de bergpassen bijkans onbereidbaar heeft gemaakt. Van Chambéry vertrekkende ondervonden wij reeds de eerste moeilijkheden in de Col du Glandon, waar de bochten zoo glibberig waren, dat alle stuurmanskunst noodig was om den wagen op den weg te houden, en ofschoon wij elkander nog niets zeiden, begon ieder voor zich reeds te realiseeren, dat indien deze stroomende regen niet spoedig op hield het straks in de Alpenrit schier onmogelijk zou zijn het ver- eischte gemiddelde te halen. Bood de Col du Glandon moeilijk heden, een schier onoverkomelijke reeks verkeersobstakels moest op de Col de ia Croix de Fer overwonnen worden. Glijdend, glibberend, schuivend en zwaaiend was het hoogste punt bijna bereikt, toen plotseling een grijze moddermassa, die de berghelling wa9 komen afschuiven, ons den doortocht volkomen versperde. Hoe het mogelijk is, dat deze kubieke meters modder en steenen de houten brug over den afgrond niet deden bezwijken blijft een raadsel. Intusschcn was goede raad duur. Dóór deze modderpap te trekken was ondoenlijk, daar de wagen er tot over de assen in zou wegzakken en dan totaal onbestuurbaar zou zijn. Juist stonden wij op het punt op onze schreden terug te keeren, toen plofselir g van de andere zijde een vrachtauto met een twintigtal arbei ders, gewapend met spaden en hou- weelen, die er in een tijdsverloop van circa een uur in slaagden een nauwe doortocht voor ons te maken, waar langs de Ford wagens zich met moeite een weg konden banen. De Col de la Croix de Fer hield echter nog meerdere verrassingen, Circa een kilometer na het modder- bullet, wachtte ons een waterdoop in den vorm van een bergstroom, die door de hevige regenval wasontstaan en met zooveel geweld van den berg stroomde, dat zware steenen werden meegevoerd. Er dóór moesten we! Ford V-8 No. 1 voorop! G ijdend over rollende steenen en onder veel geplas en ge. spat van water kwam No. 1 er voor spoedig door; de rest volgde Thans stond de Col du Galibier op het programma, doch rien a faire. Op deze Col was een brug door aardverschuivingen bezweken De Col éiait fermé en hoewel er plannen zijn om door een klein leger van pontiers een noodbrug te laten slaan, wordf er toch aan getwij. feld of deze gereed zal zijn vóór de Alpenrit en vreest men algemeen, dat deze beroemde Col du Galibier uit de route genomen zal moeten worden. Wij zouden echter nog meerderen tegenspoed ondervinden De Col de Vars bleek berijdbaar, zij het dan glad en glibberig, doch de Col de la Cayollemet een ruk stonden onze wagens stil voor een kolossale hoop bergsteen en de weg totaal geblokkeerd.... Dit is in jaren des zomers niet voorgekomen, dat er een dergelijke regenval was, die zulke steen- en aardverschuivin gen veroorzaakte. Daar stonden wijer door konden wij niet.... daaraan viel niet te denken, dus met veel moeite gekeerd en daarna via de Col d'Allos verder naar de start plaats aan de Cöte d'Azur Nice. Intusschen is het welhaast zeker, dat de oorspronkelijke route niet gereden zal kunnen worden, terwijl het tevens, behoudens snelle veran dering der weersomstandigheden, vrij vast staat, dat het gemiddelde door de verschillende deelnemers niet gehaald zal kunnen worden. De vraag is thans, hoe zal de route worden en wat zullen de cótes con trol lés zijn Wij wachten hier in Nice in spanning; De 1.000.000ste Ford V S vervaardigd. Dat de Ford V 8 cylinder auto mobiel de wereld stormerhand veroverd heeft, bewijst het feit, dat onlangs de 1.000.000ste V 8 van de montagelijn der Fordfabrieken te Detroit afliep. Een millioen Ford achtcylinder automobielen... Een enorm aantal vooral wanneer men bedenkt, dat Henry Ford eerst in 1932 een aan vang'maakte met de productie van den V 8 Fordmotor, naast den be kenden 4 cylinder, en in successie op den Lincoln V 8 cylinder motor, waarvan de productie werd stop gezet om met de vervaardiging van een V 12 type Lincoln—motor te beginnen. En dit cijfer 1.000.000 wordt nog sprekender, wanneer men bedenkt, dat op de geheele wereld door alle andere automobielfabrieken te zamen... nog geen millioen acht— cylinders wagens zijn vervaardigd. Henry Ford produceert dan ook momenteel bijna 5000 V 8 Ford wagens per dag, meer dus dan de verdere automobielindustrie te zamen. Deze enorme cijfers vinden na tuurlijk hun oorzaak in de buiten gewone kwaliteiten van den Ford V 8, als degelijkheid, zuinigheid, snelheid enz. waarbij nog komt dat dit Fordproduct zeer laag in prijs is. Henry Ford geeft de productie van dezen 1.000.000sten Ford V 5 persoonlijk van het begin tot het einde gevolgd en toen deze wagen de lijn verliet, instructie gegeven om hem ten toon te stellen in het kolossale Ford expositiegebouw op de wereldten toonstelling in Chicago. Wij willen niet nalaten onze lezers tevens nog te onthullen dat noorde Fordfabrieken tot op heden circa 22.000.000 antomobielen vervaardigd zijn, ongeacht de 15.000.000 T mo dellen van voor 1927. Een respectabel aantal dus. WAALWIJK. Zaterdag en Zondag, R.D.B.-Theater, «De sage van den rooden vos». Zaterdag en Zondag en Maandag, Luxor Bioscoop, «Het verleden ontwaakt.» Zaterdag GEEN repetitie Lieder tafel Oefening en Vermaak. Zondag 12 uur repetitie voor allen Liedertafel «Oefening en Vermaak». Zondag 12 uur. Repetitie Lieder tafel „Tot Bloei der Toonkunst". Maandag 8—9.30 uur. Gymnastiek heeren K. en V. Gymnastieklokaal O.S Dinsdag 78.30 uur. Gymnastiek dames K. en V. Gymnastieklokaal O.S. Woensdag 7—8.30 uur. Gymnastiek aspiranten K. en V. Gymnastiekl. O. S. WIELERSPORT. W.W.C. „De Zwaluwen". 1. v. Geenen-v. d. Bergh 18 p. 2. Dalmaijer-Dollekens 12 p. 3. D. Pol-Scherens 10 p. Op 1 ronde: 4. Kivits-Visser 4 p. Wielersupporters, nu er zoo schitte rend gereden wordt op de clubwedstrij den komt nu allen, die nog niet geweest zijn a.s. Woensdag om 5 uur naar de wielerbaan en volgt daar de trainings wedstrijden, waaraan ook amateurs en nieuwelingen van buiten deelnemen. Entrée's zijn gewoon, 15 cent en 10 cent. Kinderen half geld. KANTONGERECHT DEN BOSCH. Woensdagavond was het op de be tonnen wielerbaan weer een gezellige wedstrijd. Zoowel door de Junioren als nieuwelingen en amateurs werd heel hard gereden, zoodat de supporters weer hebben kunnen genieten. Er werd begonnen met een eigen kracht-wedstrijd voor Junioren over 30 baanronden met 3 klassementen. Uitslag: 1. Bonis 12 pt.; 2. Verhof stad 10 pt.; 3. Jai Pol 5 pt.; 4. van den Biggelaar 4 pt. De achtervolging tusschen Timmer mans, M. Dollekens en A. de Vaan, al len Junioren, bracht een overwinning voor Timmermans die na 14 ronden M. Dollekens inhaalde. Deze had na 12 ronden de Vaan ingehaald. Dit was werkelijk een spannende wedstrijd. Een sprint tusschen de liliputter-ju- nioren Collard en Bel wist eerstgenoem de te winnen. Een achtervolging tusschen de nieu welingen v. d. Bergh en Visser was reeds na 6 ronden geëindigd, doordat v. d. Bergh veel sterker was dan Vis ser. De eigen-kracht-wedstrijd voor nieuwelingen en amateurs gaf als uit slag: 1. D. Pol 10 pt.; 2. Scherens 10 p.; 3. L. Dollekens 10 p.; 4. Siegmans 3 p. Een koppelwedstrijd over 60 ronden met 2 klassementen voor junioren ein digde als volgt: 1. v. d. Biggelaar-de Vaan 5 p.; 2. Sambeek-Collard 4 p.; 3. Jai Pol-Timmermans 2 p.; 4. op 1 ronde Verhofstad-Dollekens 8 p. Hierna volgde de koppelwedstrijd voor nieuwelingen en amateurs over 160 baanronden met 4 klassementen. Deze wedstrijd getuigde weder van een groote strijdlust der deelnemers om de eerste plaats te kunnen bezetten, al is het dan ook maar een trainingswed strijd. En juist die momenten van de- marage s doet de wielersupporters naar de trainingswedstrijden komen zien. Hierbij bestaat geen combine. Deze wedstrijd was spannend van het begin tot t einde. Jammer dat Dalmaijer door het afloopen van een band een tuime ling maakte, welke echter goed afliep. Ook D. Pol had een schuivertje ge maakt. Met enkele ontvellingen brach ten ze het er echter af en de machines mankeerden niets. De uitslag was: (Vervolg). M. C. v. D., landbouwer te Drunen, was met een kar, waarvan de wielen zeer aangeladen waren door het vuil, 't dorp ingereden. Ook dit is tegenwoor dig bij verordening verboden. De wie len van een kar moeten glad blijven en het vuil hoort op den mesthoop. Ja, maar er zijn in Drunen zooveel dammen en zijwegen die slecht zijn en veel vuil afgeven, verontschuldigde zich de man van de kar. Het ging er niet in bij de rechters en v. D. werd om de vuile wielen veroor deeld tot 5. —boete of 5 d. h. J. P. T., Waalwijk, leunen tegen een gebouw, 3.— boete of 3 d.h. H. G. P. R., Waalwijk, rijden op een trottoir, ƒ3.— boete of 3 d. h. G. v. O., Heusden, dronkenschap, 10 boete of 10 d. h. K. N. R., Sprang-Capelle, dronken schap, 10. —boete of 10 d. h. L. V., Waalwijk, dronkenschap 10 boete of 10 d. h. J. T., Drongelen, veiligheid van het verkeer in gevaar brengen, 5.— boete of 5 d. h. E. C., Heusden, vee leiden over een rijwielpad, ƒ5.— boete of 5 d. h. Maria A. v. D., Waalwijk, rijwiel zonder reflector, ƒ3.— boete of 3 d. h. Ghr. J. K. Waalwijk, rijden over trottoir, ƒ3.— boete of 3 d. h. W. R. v. B., Elshout, straat veront reinigen, ƒ4.— boete of 4 d. h. P. N., Loon op Zand, venten zonder vergunning, 5.-^ boete of 5 d. h. C. ten H., Waalwijk, dronkenschap eerste herhaling, ƒ15.- boete of 15 dagen hechtenis. 't Volgend nummer van dit blad zal in verband met den Feestdag van a.s. Woensdag, 3«S. Dinsdag verschijnen. Berichten en advertenties worden ingewacht fot 10 uur van dien dag. Kinderoptocht van »Oranje—Huis« Waalwijk (Centrum). Reeds diverse deelnemers en deel neemsters hebben zich opgegeven. Zij die nog wenschen mee te doen kunnen zich nog aanmelden, door op Stationsstraat 28 een briefje in de bus te werpen, waarop naam, adres, leeftijd, of men jorgen of meisje is, en wat men wenscht te versieren. Iedereen kan meedoen, die in het Centrum woont en de lagere school bezoekt. Er worden schitterende prijzen voor de prijswinners aangeschaft, terwijl iedere deelnemer(ster) een troostprijs ontvangt. Geeft u allen spoedig op, zoover dit nog niet gebeurd is op de scholen, dan maakt ge het ons gemakkelijk en ge behoeft u zelf niet te haasten met de voorbereiding. Wij rekenen op U. Centrale H.L.S. Het Algemeen Bestuur der Centrale H L S. zal op Dinsdag 21 Aug. a.s. in het Jaarbeursgebouw te Utrecht vergaderen. De agenda vermeldt de goedkeuring van bindende besluiten, de benoeming van nieuwe leden van het Algemeen Bestuur, en algemeene beschouwingen over de positie van de Centrale H L.S., mede in verband met het feit dat het wetsontwerp inzake verbindende kracht van ondernemers overeenkomsten vermoedelijk eerst in het laatste kwartaal van dit jaar van kracht zal worden. Stierenkeuring. De Provinciale Commissie voor de ondersteuning van Rijkswege van de Veefokkerij in Noord Brabant, heeft bepaald, dat het onderzoek van spring- stieren in de twaalf districten in 1934 voor de maand September zal plaats hebben Te Waalwijk op 17 Sept. te 11 uur v.m., te Heusden te 1 uur n m., te Almkerk te 3'/a uur n.m. Waa l wijksch e Zwem vereen iging. Aantal bezoekers 1465. Temperatuur 21 A.s. Woensdag zwemmen als op Zondag. Missienaaikring St Jan. De Missienaaikring der parochie St. Jan zal Woensdag 22 Augustus a.s. zijn jaarlijksch uitstapje maken. Ditmaal gaat het per auto-bus der firma MuldersSars via Utrecht door 't Gooi (Laren, Bussum, Hil versum, Amersfoort) over de Veluvve naar Apeldoorn, Arnhem, Nijmegen. Mooie weg verbetering De provinciale waterstaat heeft thans de vernieuwing van den provincialtn weg Waalwijk—Waspik krachtig aan gepakt. Na de prachtige verbetering onder Sprang Capelle is thans ook de verbreeding en vernieuwing onder Waspik tot stand gekomen. Een zeer mooie verbetering is daar de afbraak van een huis bij Vrouwkensvaart dat het uitzicht ten zeerste belemmerde. Vanaf café Kamp tot aan Waspik is nu een mooi aaneengesloten wegdek verkregen. Wanneer nu nog de gevaar lijke bocht bij café Kamp is weg genomen dit staat op het program voor het volgende jaar heeft de provincie hier in enkele jaren een uitstekende en noodzakelijke verbete ring op afdoende wijze tot stand gebracht. Kippen vergiftigd. Al sinds geruimen tijd bestond er een veete tusschen mej. C L te v.m. Baardwijk en haar buren, die ontstaan is door een geschil over de grens van hunnen perceelen. Al verschillende malen had zich dit geschil geuit in kleine onhebbelijk- heidjes. Vorige week echter stierven bij Mej. L. in korten tijd vijf kippen. Daar men argwaan had werd de politie in de zaak gemengd en deze liet een der kippen tot onderzoek op zenden. Daarbij bleek dat het dier aan fosforvergiftiging gestorven was Men vermoedt dat hier kwaadwillig beid in het spel is, en de politie stelt dan ook een streng onderzoek in. Richard verliest van Slaafs. Achtervolgingsrace ie Apeldoorn. De Waalwijksche renner Slaats, die op het einde dezer maand een aanval zal wagen op het wereldrecord, dat op naam staat van den Franschman Richard, heeft nog, voordat hij deze poging ondernemen zal, de gelegen, heid gehad zijn krachten te meten met den renner, wien hij het uurrecord ontrooven wil. Slaats beschouwde de omnium, welke tusschen hem en Richard Vrijdagavond op de wieler baan te Apeldoorn gereden werd als een test, welke zou uitwijzen of hij inderdaad redelijke hoop mag koeste ren om over enkele weken de prestatie te verbeteren welke de Franschman het vorige jaar verricht had. De omnium tusschen beide renners bestond uit een lijdrace, een sprint en een achtervolging De tijdrace en sprint waren voor Slaats noch voor Richard van beteekenis. Van betee- kenis was alleen de achtervolging over 5 K.M. de strijd onder gelijke factoren tusschen de beide lange afstandrijders, Slaats won de achtervolging met 70 meter voorsprong. Maar het enkele feit dat Slaats zeventig metertjes win nen kon op Richard, den achtervol ger van wereldfaam, spreekt minder in het voordeel van den sterken Bra bander dan wel de wijze waarop die 70 meter gewonnen werden. Want na vijf ronden reeds was het een duel tusschen een met armen, beenen en schouders werkende Richard en een Slaats, wiens stijl en houding perfect waren. Toch lagen Richard en Slaats na die vijf ronden nog gelijk maar dit was het hem juist wat den Franschman angstig maakte voor dien taaien concurrent, van wie hij wel wist dat diens groote kracht niet ligt in de opvoering van het tempo reeds on- middellijk na den start Richard had er zoo op gerekend, dat hij dien tegenstander in enkele ronden in den rug zou kunnen zien, hetgeen hem misschien moreel beslissend voordeel op Slaats gegeven zou hebben en zie, Slaats had kans gezien tegenover den soepelen sprong van Richard vol doende bracht te stellen om de balans in evenwicht te houden. Nu het verwachte resultaat van den snellen aanloop, welke al zooveel achtervolgingen in het voordeel van den Franschman beslist hadden, uit gebleven was, toenwel, toen was het pleit eigenlijk al beslecht, Zeker wa9 de strijd op dat momen. dus in het voordeel van den Neder lander beslist. De Franschman begon te rukken eïï te tr^kken de soepelheid was uit zijn stijl weggegleden en dat was funesteen achtervolging wordt niet gewonnen met wilde demarrages, een achtervolging eischt kracht en naast kracht souplesse. Zwoegend stampte zich Richard vooruit en hij won zelfs WOl Briev fra Aboni Franc terrein. Vijf meter, tien meter, 25 meter, doch toen was het met gedaan. Na 3 K.M. lag Slaat steeds in hetzelfde tempo en Richard aan het einde van zijnk ten. Met vijf meter in elke t tegelijk ging toen de winst naar$ die ten slotte aan het einde nog zooveel reserve beschikte, dat een formidabele eindspurt ov laatste K.M. den voorsprong waarmede hij tevreden wilde zij( Omnium Richard—Slaats Tijc over 200 M vliegende start, bei; 13 2 sec sprint 1 Richard, 2 S tijd laatste 200 M. 13 4 sec Achtervolging over 5 K.M IS ingeloopen 70 M. Koppelachtervo over maximaal 5 K M,: 1 Heslir Matena, 2 KnopsGroszimlin( met een voorsprong van 15 M 5 min. 40 sec Klassementrace over 60 ronde Snoeren 13 p. op 1 ronde. 2 Reyen 13 p op 1 ronde. 3Sav 13 p op 2 ronden, 4 Van Ber( punten. (T{ De f 20.000. Bij de gehouden trekking der f Staatsloterij is de f 20 000 gev; op No 14149; op hetzelfde nuit is '/io van de centra kwitantie wettig geoorloofd is, gevallen bij Hoofdagent P. J van Hoof,deV straat 23 Eindhoven ook is noj van hetzelfde nummer gevallen het agentschap P. M. A. Mastenbi Vrijd; Zusterhuis no 7 Gorinchem. der gei n i "j voorzittr Urn een wielrijder te sparen^urg. Vrijdagavond half negen heel Afwe: den Bosschenweg nabij „Huize Giheer Bo< onder Haren een ernstig verk» Aan ongeval plaats gehad De geneesvan opc dr. Lobach uit Udenhout reedting. auto in de richting den Bosch, De zijn poging om een wielrijder,Staten c plotseling vanuit een zijweg terugont rijweg opreed, te ontwijken, reeddeeling tegen een boom op. Daarbij gersGemeen de wielrijder tusschen de autoenzal moe boom bekneld. De auto werd gedien de vernield. Dr. L. bekwam een erudiet tot hoofdwonde en inwendige kneuziifvoerd. terwijl de wielrijder zekere C. 5 Spr. r uit Helvoir', eveneens een z'dn9er tl hoofdwonde en andere blessureled. St; liep Per auto van den G. G^^edei G. D. werden beide slachtoffers ^en mi- het ziekenhuis te Tilbug overgebr^ere bet= Beider toestand is ernstig. den stoi Auto—ongevallen. daarom gaderine Gistermiddag is te Helvoirtdoor Ge schilder P. de Bresser door een keurd he aangereden en ernstig gewond, gegrond had een zware hersenschudding ,'nen er c Te Etten slipte gistermorgenHaag is auto met het gevolg dat het acinaar ov deel tegen een boom sloeg. Eentrent ee passagiers werd zwaar gewond, opcenter Te Zevenbergen werd een f 75.—, arig meisje door een vrachtautott/ 175.— Zij B. en kregen c den grond gesmeten. onmiddellijk dood. r- -j, geraamc Gistermiddag 19 een au!csteun is Velsen van de pont in het Noord kanaal gereden. Van de zes inzitu personen zijn er vier geied, van een ernstig gewond is Twee j: CT meisjes zijn verdronken. MARKTBERICHT. Waalwijk, 10 Aug. 1 Varkens f8 f 11. Eieren 3 cent. van Wij voeren prachtige ADVBRTENTléN. voor eigen ge b r u44. Bijzondere chique mode He voor u wilt w - Ik inspectei ik het r gevange waar ee weer wiJ zou door een iemand Het rr denken. - He U wel 0 ze; ik we ''■aar pre - W - He ngevee: ?chts v; - W - Vc oond.1 n dok patië •f dat daarc Du GOEDKOOP, COMFORTABEL EN BETROUWBAAR v/h. v. WIJK A was Bel op Telefoon 212

Kranten Streekarchief Langstraat Heusden Altena

Echo van het Zuiden | 1934 | | pagina 10