Tweede Blad
De Echo van het Zuiden
Vaststelling Gemeentere kening.
Adres Caféhouder sbond voor
kennisgeving aangenomen.
De raad dezer gemeente kwam
Maandagavond in openbare vergade
ring bijeen onder voorzitterschap van
den EdelAchtb. heer Burgemeester
Mallens; secretaris de heer v. d. Wee;
aanwezig alle leden.
De voorziter meent, alvorens over te
moeten gaan tot de behandeling van
de agenda niet te mogen nalaten aan
de heeren Snoeren en Grootswagers
namens den raad zijne deelneming te
betuigen voor het sedert de laatste
vergadering geleden smartelijk ver
lies, bij de een van zijn echtgenoote
en de ander van zijn teerbemind doch
tertje. Wij allen kunnen begrijpen en
aanvoelen, aldus spreker, dat derge
lijke slagen haast niet te dragen zijn
en onheelbare wonden veroorzaken.
Het moge tot troost strekken dat wij
allen weten, na korteren of langeren
tijd in het hiernamaals weer met el
kaar vereenigd te zullen worden. Dit
zal zeker ook voor U vaststaan. Ik
hoop dat de heeren Grootswagers en
Snoeren uit deze wetenschap de kracht
mogen putten en de rust mogen vin
den tot de tijd komen gaat die hen
weer bij hunne dierbaren brengen zal.
De notulen der vorige vergadering
werden hierna ongewijzigd vastge
steld.
Aan de orde
1. Ingekomen stukken.
Dankbetuiging van den heer van
Opstal voor het ter zijnen gunste in
de vorige vergadering genomen be
sluit.
Wordt voor kennisgeving aangeno
men.
2. Voorloopige vaststelling der ge
meenterekening over het jaar
1937 met de daartoe betrekke,
lijke bedrijfsrekeningen van het
gasbedrijf en de exploitatie der
drainagevelden.
RAPPORT VAN DE COMMISSIE
tot onderzoek der gemeentereke
ning voor den dienst 1937.
Aan den raad der gemeente
Loon op Zand.
Onderzoek gemeenterekening 1937.
Aan de ons in Uwe raadsvergade
ring van 10 Augustus j.l. gegeven op
dracht tot onderzoek van de door bur
gemeester en wethouders dezer ge
meente in genoemde vergadering aan
geboden ontwerp-gemeenterekening
met bijbehoorende bedrijfsrekeningen
en bescheiden, hebben wij uitvoering
gegeven in een commissievergadering
op 19 Augustus 1938.
Door de commissie, bestaande uit
de heeren F. Elshout, M. van Nieuw
stadt en B. Verhoeven werd als voor
zitter aangewezen de heer B. Verhoe
ven.
Wijl het Verificatiebureau der Ver-
eeniging van Nederlandsche Gemeen
ten een geregelde controle uitoefent
op de administratie van den gemeente
ontvanger en die van de bedrijven,
achtten wij het overbodig alsnog een
controle toe te passen op de juistheid
der samenstellende cijfers van de ver-
schillènde posten.
Met belangstelling namen wij kennis
van de verantwoording door het col
lege van burgemeester en wethouders
bij schrijven van 27 Juli 1938, nr. 1215
toegezonden.
Bij de behandeling der verschillen1
de volgnummers werden de volgende
opmerkingen gemaakt:
HOOFDSTUK V.
Leges bouwvergunningen (131).
Het wil den commissie voorkomen,
dat het verschil tusschen de raming
op dezen post wel eenigszins ver uit
elkaar ligt.
Niets afdoende aan de juistheid dei-
in de rekening met betrekking tot
dezen post opgenomen cijfers, achtte
zij het voorzichtigheidshalve meer ge-
wenscht de raming van dezen ont-
vangstpost niet bij voorbaat reeds te
hoog op te voeren.
HOOFDSTUK VI.
Onderhoud en administratie
van bezittingen enz. (193).
Met betrekking tot dezen uitgaaf
post waartegen als zoodanig geen en
kele bedenking bestaat, wordt de
vraag naar voren gebracht, of wel aan
alle daarvoor in aanmerking komende
personen de gelegenheid wordt gebo
den, kleinere onderhoudswerkzaam
heden ten behoeve der verschillende
eigendommen voor de gemeente te ver
richten.
Wel is het de commissie bekend
dat voor onderhoudswerkzaamheden
van meer dan gewone beteekenis de
meest gebruikelijke weg van openbare
inschrijving wordt gevolgd, doch daar
naast meent zij te mogen wijzen op de
wenschelijkheid om ook voor werken
van minderen omvang (kleine onder-
r-
systeem toe te passen en deze voor
zooveel doenlijk over de verschillende
ambachtslieden te verdeelcn.
HOOFDSTUK VI en IX.
Onderhoud wegen en voetpaden
in werkverschaffing).
Bij den post onderhoud wegen en
voetpaden, welke in verband gebracht
wordt met uitgaven voor werkver
schaffing door de gemeente onderno
men, meende de commissie, hoezeer
erkennend dat bij de begrootingsbe-
handeling daartoe meer aanleiding be
staat, als haar o'ordeel te moeten doen
kennen, dat de werkzaamheden in
werkverschaffing daaraan verricht,
niet in alle onderdeelen tot genoeg
doening kunnen stemmen.
I)e deplorabele toestand waarin
sommige buitenwegen, zooals o.rn. de
Rechtvaart en de Hilschestraat, die
in werkverschaffing zoogenaamd zijn
verbeterd, verkeeren, gaf haar gereede
aanleiding daarop de bijzondere aan
dacht te vestigen, met verzoek aan
burgemeester en wethouders deze
wegen t.z.t. voor verdere verbetering
in aanmerking te brengen.
De commissie brengt verder dank
aan het college van burgemeester en
wethouders voor het uit alle deelen
der rekening blijkende keurig ge
voerd beleid, terwijl zij verder niet
waardeering gewaagt van de werk
zaamheden door den ontvanger en de
ambtenaren bij het opmaken der re
kening verricht.
Onder dankzegging voor de bij hel
onderzoek ondervonden medewerking,
stelt de commissie voor, de bedrijfs
rekeningen en de gemeenterekening
over het dienstjaar 1937 voorloopig
vast te stellen overeenkomstig de door
burgemeester en wethouders aangebo
den ontwerp-besluiten.
Kaatsheuvel, 19 Aug. 1938.
De Commissie voor onderzoek
der gemeenterekening,
get. B. Verhoeven, voorzitter.
Leden
M. van Nieuwstadt.
F. Elshout,
MEMORIE VAN ANTWOORD
van burgemeester en wethou
ders op het rapport van de
commissie tot onderzoek der
gemeenterekening voor den
'dienst 1937.
Bij de beantwoording van.het „rap
port van de commissie tot onderzoek
der gemeenterekening voor den dienst
1937" ligt het eerstens op onzen weg
onzen welgemeenden dank te betuigen
voor den lof, welke aan het door ons
„gevoerde keurige beleid" werd ge
geven en voor de waardeering, welke
werd uitgesproken nopens de werk
zaamheden van gemeente-ontvanger
en personeel der secretarie ten behoe
ve der onderwerpelijke gemeente-reke
ning. Wij vermeenen echter ook hier
bij te moeten vastleggen, dat dit be
leid slechts mogelijk gemaakt is dooi
de algeheele medewerking en toewij
ding van Uwe vergadering, weshalve
deze lof volgaarne goeddeels op Uwe
vergadering wordt overgedragen. Wij
zullen ons ten hoogste gelukkig prij
zen, indien ook de toekomst ons de
zelfde medewerking en samenwerking
zou kunnen verzekeren.
HOOFDSTUK V.
Leges bouwvergunningen.
Het eenigszins aanmerkelijke ver
schil tusschen de opbrengst en de ra
ming van bovengenoemd middel is te
verklaren uit het feit, dat den bouw
van een groot klooster te Loonopzand
door omstandigheden buiten onzen
wil niet ofwel nog niet doorging. De
raming werd opgezet met de aan ze
kerheid grenzende waarschijnlijkheid
dat de bouw zou doorgaan.
HOOFDSTUK VI.
Onderhoud en administratie
van bezittingen enz.
Het is de tot nu toe gevolgde ge
woonte om, zoodra er werkzaamheden
te doen zijn van eenige beteekenis,
daarvoor prijsopgave te vragen aan
alle daarvoor in aanmerking komen
den en daarna te gunnen aan hen, die
in zijne prijsopgave het meest redelijk
geweest is. Dit is uiteraard niet doen
baar voor elke geringe uitgave, inaar
wordt toch zoover mogelijk doorge
voerd. Het invoeren van het rouleeren
„als systeem" zou aan het bereiken
van de gunstige resultaten, welke tot
nu toe verkregen werden,' wellicht in
den weg staan en is daarom o.i. niet
aanbevelenswaardig.
HOOFDSTUK VI en IX.
Onderhoud wegen en voetpaden
(in werkverschaffing
Omtrent de in het het geding ge
brachte weggedeelten het navolgende.
'In een vroeger gehouden raadsverga
dering is door een lid van den gemeen
teraad een lans gebroken voor de ver
krijging van de van de Tramlaan vrij
komende keien ten behoeve van de op
de tweede plaats genoemde straat. De
hierbedoelde keien zijn ter plaatse,
met toestemming van den eigenaar
van een stuk grond aldaar reeds ter
verwerking opgeslagen. Het plan om
een en ander in werkverschaffing te
mogen uitvoeren (vooral het grond
werk) iigt ter verzending ter goedkeu
ring aan de regeering gereed. Wij ver
wachten derhalve dat deze straat nog
dit jaar bestraat zijn zal. Voor wat
aangaat de andere genoemde straat
meenen wij er op te mogen wijzen
hoe aldaar beduidende bedragen zijn
besteed aan verbetering, welke in wer
kelijkheid op zeer merkbare wijze
werd bereikt niet alleen, maar waar
voor ons zelfs van meer dan ééne zijde
dank werd betuigd. Indien men ech
ter de verwachtingen zóó hoog wil op
voeren, dat een toestand wordt ver
langd, die de resultaten van kei- of
klinkerbestrating evenaart, dan is in
derdaad aan die verwachtingen niet
beantwoord. Dit alles neemt echter
niet weg dat de voortdurende verbete
ring ook hier onze blijvende aandacht
heeft en zal blijven hebben.
Wij meenen in onzen plicht te kort
te schieten indien wij niet van de ge
legenheid gebruik maken der commis
sie onzen hartelijken dank te betuigen
voor de voortvarendheid, waarmede
zij de haar opgelegde taak heeft ver
vuld alsmede voor de wijze, waarop
die taak vervuld werd.
De heer Markus zegt ten aanzien
van Hoofdstuk zes, onderhoud en ad
ministratie van bezittingen enz., dat
het de resultaten ongunstig zal be-
invloeden wanneer het roulatiesysteem
wordt toegepast betreffende den tijds
duur van het onderhoud. Wanneer
het evenwel werd toegepast in den
geest van bijv. ieder werkt tot een be
drag van 200 of 250 gulden, lijkt liet
spreker dat dit geen bezwaar zal op
leveren, zeker niet wanneer de ge
meenteopzichter toezicht houdt.
De voorzitter. Het is ook niet de be
doeling vast te houden aan een ou-
derhoudstermijn daar de meeste wer
ken meestal maar van zeer geringen
aard zijn. De rouleering wordt dooi
de gemeente al toegepast, doch meest
al voor belangrijkere objecten, waar
bij wij iedereen een kans willen geven.
Het is anders wel frappeerend hoe
zeer de prijsopgaven gewoonlijk nit-
eenloopen, soms wel van 50 tot 60 pet.
Het is dan redelijk dat de goedkoopste
weg genomen wordt*
De heer Markus. U spreekt over een
zekeren tijdsduur, door mij werd ge
doeld op het bedrag.
De voorzitter. Maar als er weinig te
doen is kan iemand wel 4 of 5 jaar
noodig hebben om aan een bepaald
bedrag te komen.
De gemeenterekening werd hierna
z.h.st. voorloopig vastgesteld.
3. Aanbieding der gemeente-begroo
ting voor het dienstjaar 1939
met de begrootingen van het gas
bedrijf en van de exploitatie van
de drainagevelden.
De voorzitter. Wij hebben alle po
gingen aangewend maar ik kan wel
mededeelen dat wij de begrooting toch
niet kloppend hebben kunnen krijgen
dan met extra -belasting-bijdragen,
hetgeen wel door U bejammerd zal
worden. Laat U daardoor echter nog
niet afschrikken want we zijn nog niet
noodlijdend alhoewel we wel op de
grens daarvan gekomen zijn. We zul
len gelukkig nog geen beroep behoe
ven te doen op het Rijk. Hadden wij
vorig jaar nog te beginnen met een
voordeelig saldo van 5000.thans
is dit niet het geval. Het Burgerlijk
Armbestuur vraagt ook al 5000
meer, terwijl de belastingen waar
schijnlijk 8000 a 9000 minder
zullen opbrengen.
De heer Markus. Wij hebben vorig
jaar geen begrooting gehad.
De voorzitter. Thans zullen alle le
den er een thuis gestuurd krijgen.
4. Benoeming van 2 commissies,
respectievelijk bestaande uit 7
en 6 raadsleden tot onderzoek
dezer begrootingen.
De voorzitter vraagt de commissie
te laten bestaan uit dezelfde samen
stelling als vorig jaar niet dien ver
stande dat de heer van Laarhoven de
plaats zal innemen van den heer Din-
gemans. Wordt goedgekeurd.
5. Schrijven van de afdeeling Kaats
heuvel van den R.K. Bond van
Café- en Restauranthouders en
Slijters St. Joseph, verzoekende
het sluitingsuur voor de café's op
Zaterdag en Zondag op 12 uur
des nachts te willen stellen.
Prae-advies
Gelijk verzoek als hier wordt ge
daan werd reeds vroeger door Uwe
vergadering behandeld.
Op de toen ontwikkelde gronden,
waaraan wij ons mogen refereeren,
meenen wij U ook thans wederom te
moeten adviseeren om op het verzoek
een afwijzende beschikking te nemen.
De heer van Nieuwstadt. Mijnheer
de Voorzitter, ik heb in het prae-advies
van B. en W. gezien dat afwijzend op,
dit verzoek beschikt wordt op de toen
ontwikkelde gronden. Ik meen even
wel dat de omstandigheden momen
teel geheel anders zijn. Verleden jaar
is verzocht om vermindering van per-
soneele belasting, afschaffing biljart
belasting en hel sluitingsuur voor de
geheele week vast te stellen op 12 uur.
Nu is het alleen een verzoek om het
sluitingsuur te stellen op 12 uur al
leen op Zaterdag en Zondag. Daardoor
zijn de omstandigheden toch wel
eenigszins anders.
De voorzitter. De omstandigheden
zijn dezelfde, maar het verzoek is an
ders.
De heer van Nieuwstadt. Het ver
zoek komt mij niet onbillijk voor,
Mijnheer de Voorzitter, omdat het ge
durende geruimen tijd proefondervin
delijk is bewezen dat in onze plaats
behoefte ontstaat aan een later slui
tingsuur dan 11 uur. Immers juist in
de uren van 11 tot 12 op Zaterdag en
Zondag zijn de café's het drukst bezet.
Er is nu eenmaal een strooming naar
later te leven dan vroeger en tegen die
stroom valt niet op te roeien. Ook aan
grenzende gemeenten zooals Waal
wijk, Dongen en Tilburg hebben een
later sluitingsuur. Waalwijk en Don
gen doorloopend tot 12 uur. Daarbij
vertrekken er 's Zondags 's avonds
nog bussen in beide richtingen tot 12
uur. Bovendien zijn de meeste café
bedrijven genoodzaakt een later slui
tingsuur aan te vragen dan 11 uur op
Zaterdag en Zondag. Dat brengt be
langrijke financieele lasten mee, ge
voegd bij de lasten die reeds op het
café- en restaurantbedrijf drukken
zooals liooge personeele belasting, bi 1-
lardbelasting, vergunningsrecht, ver
makelijkheidsbelasting, hooge preca
riorechten. Dit is nog de eenige ma
nier die het mogelijk maakt de lasten
van de café-houders eenigermate te
verlichten. Als er een tak van bedrijf
is die door de crisis zwaar getroffen
wordt dan is het toch zeker het café-
en restaurantbedrijf. Men kan dan ook
met grond zeggen dat hier een nood
toestand bestaat. Waarom zouden wij
in deze de adressanten niet eenigszins
tegemoet kunnen komen? Hunne stem
is nog steeds gebleven, die eens roe
pende in de woestijn. Deze categorie
is geheel aangewezen op de goedgun
stigheid van het gemeentebestuur. De
gemeente heeft er toch belang bij dal
er behoorlijk goede inrichtingen zijn.
Is het daarom, mijnheer de voorzitter,
niet daarheen te leiden dat aan het
verzoek van den bond, al is het maar
voorloopig, als proef kan worden vol
daan?
De heer van den Heuvel. Ik zou
daaraan willen toevoegen, dat wan
neer wij hooren dat wij nog niet nood
lijdend zijn maar op de grens daarvan
de betrokken categorie het binnenkort
toch nog zwaarder te verantwoorden
zal krijgen dan tot lieden het geval is
geweest, doordat de belastingen ten
top gevoerd zullen moeten worden (de
voorzitter zegt: dat zijn ze al) voordal
we op de regeering staat kunnen ma
ken. Daarom is het misschien moge
lijk hen nu eenigszins tegemoet te
komen, temeer daar verlenging van 't
sluitingsuur toch ook wel redelijk is.
Ik zou daarom het voorstel van den
heer van Nieuwstadt wel willen on
dersteunen.
De heer Roestcnberg. Er schijnt nu
een ander inzicht te heerschen dan bij
de vorige besprekingen. In verband
met de tijdsomstandigheden is een
vroeger sluitingsuur beter dan een la
ter. Als dat een uur alles goed moet
maken zou men er heusch geen belang
bij hebben. Het algemeen en gemeen
tebelang vraagt in deze zeker niet om
verlenging. Ik had niet verwacht dat
het voorstel ondersteund zou worden.
De voorzitter. De heer van Nieuw
stadt heeft zeker wel den eerste prijs
verdiend om de belangen van de café
houders naar voren te brengen en er
op te wijzen dat het niet onbillijk is
en er behoefte bestaat aan verlenging
van het sluitingsuur.
Ik wil opmerken dat de bewuste
bond slechts uit 11 leden bestaat, ter
wijl hier 37 vergunninghouders zijn,
zoodat die 11 leden nog geen 30 pet.
van het aantal uitmaakt. Wat betreft
die verlenging op Zaterdag en Zondag
heb ik doen nagaan of die noodzake
lijk is en of het op die uren in de café's
druk is. Ik heb daarbij aangetroffen
dat in 1937 door drie leden van dien
bond verlenging is aangevraagd voor
Zaterdag en Zondag. Door een zaak
was dit 29 keer, door een andere 16
keer en door de derde 4 keer. Wan
neer men nu nagaat dat verlenging op
Zaterdag en Zondag kon worden
aangevraagd in totaal 1924 malen
en dat is aangevraagd slechts
52 keer, dan beteekent dit voor
de leden van den bond 10 pet. en vooi
de geheele categorie van café-houders
slechts2,5 pet. De conclusie is, niet
tegenstaande de mooie betoogen die
ik gehoord heb, dat er geen behoefte
bestaat aan verlenging. Wanneer men
dan zegt: ja er was er toch een die
29 keer verlenging gevraagd had, dan
kan ik daarop antwoorden dat dit
steeds voor dezelfde personen was die
daar zaten te kaarten, terwijl de an
dere café's reeds lang gesloten waren.
Het komt dus hierop neer dat in een
gemeente van 11000 inwoners de ca
fé's moeten openblijven ten behoeve
van een enkele kaartclub en daar kun
nen wij ons niet voor leenen. Het zou
in strijd zijn met het algemeen belang,
wanneer het armbestuur een begroo-
tingspost vraagt van 5000 en steun
en werkverschaffing 120.000 om
dan het café-bezoek te gaan stimulee-
ren. Dat de café-houders het hard te
verantwoorden hebben ligt niet aan
de hooge belastingen of aan de ge
meente maar aan de kasteleins zelf
die zeggen dat hun café een bestaan
moet opleveren. Men kijkt maar naar
de groote steden, waar van de vele
café-houders er slechts 10 hoogstens
20 van hun bedrijf moeten bestaan.
Een café is voor de meeste exploitan
ten slechts een bron van bij-inkomsten
en niet om er een volledig bestaan in
te vinden. Wanneer men dat ook hier
niet inziet, zal aan de wenschen van
café-houders nooit tegemoet gekomen
kunnen worden. Ik ben het met den
heer Roestcnberg eens dat, daar de tijd
zoo is dat velen gesteund en geholpen
moeten worden, het niet opgaat het
sluitingsuur voor café's te gaan ver
lengen. Het is niet in het belang van
de kasteleins en zeker niet in het al
gemeen belang.
Het voorstel van B. en W. wordt
hierna z.h.st. aangenomen.
6. Rondvraag.
De heer Snaphaan. Ik zou willen
vragen of U bij mij in de laatste ver
gadering misschien niet goed begre
pen hebt. Ik heb toen geen antwoord
ontvangen op de vraag of het niet mo
gelijk is dat menschen van boven de
60 jaar die in de werkverschaffing
werken, hiervan vrijgesteld kun
nen worden en hen dan in de steun
regeling opnemen of hen zoo mogelijk
te vervangen door een werkloozen
zoon. In de vorige vergadering hebt U
ook gezegd dat arbeiders uit Waalwijk
met 16 en 17 gulden naar huis gaan.
Ik heb daarnaar een onderzoek inge
steld en ik heb hier 30 loonzakjes van
Waalwijksche arbeiders bij mij waar
uit blijkt dat geen 16 of 17 gulden ver
diend wordt, integendeel in vele geval
len nog geen 9 gulden. Misschien is
het het dagelijksch bestuur bekend
dat in Waalwijk 20 pet. loontoeslag
gegeven wordt.
De heer Markus. Bij de vorige rond
vraag werd door mij over gasverwar
ming van het raadhuis gesproken en
werd dit door U toegegeven en gezegd
dat met 3 en 3.5 cent en zoo ongeveer
10 jaar de gemeente het gas geleverd*
kreeg, dus in die 3.5 cent zit een af
lossing in. Mijn vraag is nu deze:
Kunnen B. en W. zonder goedkeu
ring van den raad een bedrag van on
geveer 1900 gulden voteeren voor gas-
verwarming van het raadhuis, want
of liet nu in materiaal of in geld ge
schiedt, het blijft een leening, daarbij
in acht genomen dat het in ongeveer
10 jaar bij den koopprijs van gas be
taald wordt.
Vindt U het juist, nadat de raad
voor een half jaar terug de gasprijs
van de eerste 10 M3 verbruik verhoog
de met 1 cent, voor verwarming is de
gasprijs 6 cent per M3 beide voor de
inwoners, de gemeente het nu geleverd
krijgt voor 3 a 3.5 cent, waarin nog
een aflossing begrepen is die ik toch
wel op een cent mag rekenen per M\
B. en W. kunnen dan wel als zoodanig
het gas voor het raadhuis voor niets
bedingen. Ik meen dat in beide geval
len de raad er zijn goedkeuring aan
moest geven.
Bent U, zoo bovenstaande opmerkin
gen juist zijn, bereid U alsnog tot den
raad te wenden?
Mijnheer de Voorzitter. Het loon in
werkverschaffing in Waalwijk ver
diend, door U beweerd dat het 16 a 17
gulden is, komt daar het bedrag van
13.gemiddeld niet beter bij, be
houdens een enkele uitblinker en bent
U niet onvolledig geweest hiermede,
doordat in tegenstelling met hier in
de plaats aan 25 cent in Waalwijk 29
cent per uur wordt betaald, wegens
klasse-indeeling waaraan niets te doen
is. Zoodoende komt een arbeider uit
Waalwijk altijd aan 2^ of 3 gulden
meer. Gaarne zou ik wel een voor
beeld van Waalwijk naar voren willen
brengen, hetwelk in overleg met den
opzichter van de Heide Mij. is geschied
daar door U over kankeraars werd ge
sproken, en dat de goedkeuring van ie
der weldenkend mensch kan wegdra
gen. Zou het niet kunnen naar Um
meening de kankeraars en de goed-
willigen in afzonderlijke ploegen in te
deelen, dan krijgt men binnen zeer
korten tijd het bewijs geleverd of er
doorgewerkt wordt of niet.
Is het juist vernomen, dat hier ter
plaatse drie vergunninghouders ver
laagd zijn in vergunningsrecht. Zoo
ja, is hier dan niet het spreekwoord
van toepassing „Gelijke monniken, ge
lijke kappen".
De voorzitter. Ik zal het verzoek van
den heer Snaphaan betreffende de
werkverschaffing aan (je regeering
overbrengen, die in deze te besluiten
(Zie verder vervolg pag. 4 van dit
blad).
Gemeenteraad Loonopzand.