Ilan Zeildoek tot Alaminiim SCHILDER EEN HALFWAS. ER BIEOT ZICH MK WERKSTER Notaris A. Schaap EEN ADVERTENTIE 1 3 DE ECHO VAN HET ZUIDEN VAN MAANDAG 14 MAART 1949 3 vakbekwaam L. VAN LOON Stencilmachine f80.- „SPRANG (N.B.)" Sprang (N.-8 Spaat boekjes Boekjes loopende rekening Voorschotboekjes moeten Dinsdag 22 Maart a.s. van 9'/2 12, 11 /2 5 en van 7 9 worden aan geboden voor bijschrijving van rente. HET BESTUUR. EEN NETDAGMEISJE in dit blad heeft voor eenieder groote waarde, omdat dit blad in Waalwijk, de Langstraat en omgeving ALGEMEEN gelezen wordt. nen heeft hier echter niet lang plezier van, want 5 min. later maakt v. Loon voor Waalwijk gelijk, 22. Hierna wordt het elftal van Drunen gewijzigd. De doelman gaat naar voren en weet in de laatste minuten zijn ploeg met een formidabel hard schot wederom de leiding te bezorgen, 2-3. Vlak hierop fluit de scheids rechter in deze spannende en in goede verstandhouding gespeelde wedstrijd voor de laatste maal en heeft Drunen verdiend met 23 gewonnen. VLIJMEÏN. Voetbal. De Vlijmense Boys die 6 Maart de beslissing in Kaatsheuvel te gen Korvel Tilburg verloren, zul len nu in de degradatie-wedstrij den de strijd moeten aanbinden tegen O.S.S. uit Oss, Uno Animo Loonopzand en Zaltbommel. Een zwaar program, maar bij alle in spanning is alles mogelijk. WAALWIJK. HOCKEY. Zondag 13 Maart. Heren: Mep III-Waalwijk I, 2—4 (rest van gestaakte wedstrijd.) Waalwijk IMep III, 42. De gestaakte wedstrijd Mep III Waalwijk I van 27 Febr. j.l. werd gisteren in Waalwijk voort gezet, welk gedeelte voor geen van beide ploegen nog enig re sultaat opbracht. Het was een tas ten en zoeken en veel missen van ballen, wat misschien wel enigs zins lag aan de gewijzigde op stelling, waarmee Waalwijk in het veld kwam. De tweede wedstrijd was span nender. De spelers schenen zich op hun oude plaatsen beter thuis te voelen en reeds in de eerste 5 minuten werd door Waalwijk's linksbinnen op fraaie wijze ge scoord. Kort daarop kwam de ge lijkmaker. Waalwijk kwam lang zamerhand meer in de aanval en we zagen verschillende gevaarlijke situaties voor het Mep-doel, uit één waarvan onze linksbinnen nogmaals de keeper het nakijken gaf. Het eerste gedeelte van de 2de helft gaf weer ditzelfde spelbeeld en wéér was het Waalwijk dat spoedig kans zag het vijandelijk doel met een strak schot te door boren. Uit een corner voor het Waal wijk-doel ontstond een tegenpunt en nadat Waalwijk de stand op 42 had gebracht, kregen we nog een kwartier sterk emotieloos spel te zien, doordat beide ploegen waarschijnlijk uitgespeeld waren. Dames: Waranda I—Waalwijk I 0—5. De dames bevochten in Oos terhout een 50 overwinning op de hekkensluiter Waranda. Onze dames beschikten over een betere techniek en in de eerste helft werd de Oosterhoutse keeper tweemaal gepasseerd. Na de rust, toen bijna voortdu rend op de vijandelijke helft werd gespeeld, scoorde Waalwijk nog driemaal, zodat 50 de eindstand was. PAARDENSPORT. Spoorzoeken door de W.R. en J.V. „Rossiant". Zaterdagmiddag werd door de W.R. en J.V. „Rossiant" een, volgens het programma vastgestelde, onderlinge wed strijd georganiseerd, zoge naamd spoorzoeken. In een vooraf bekend ge maakt parcours stonden di verse vlaggen tamelijk ver borgen opgesteld, die door de deelnemers opgespoord moes ten worden. In het mooie, maar dicht beboste terrein was het een lang niet ge makkelijke opgave, de vele en vaak listig weggezette vlaggen niet onopgemerkt voorbij te rijden. Dê middag had, begunstigd door mooi voorjaarsweer, een geanimeerd verloop. Na afloop begaven de rui ters zich naar de manege, waar de heer S. Vermeulen een thee aanbood. De organi sator van deze middag, dhr. Fr. Hoffmans, ging over tót 't uitreiken van de prijzen die door hem zelf ter beschikking waren gesteld. Bij de uitslag bleek, dat verschillende rui ters de opgaven te licht ge schat hadden, waardoor zij vele vlaggen misten. De uitslagen waren als volgt: 1. Dhr. W. v. Haren op „Da- ria D". 2. Mej. M. Timmermans op „Cupra". 3. Dhr. H. Pessers op „Pal- mo". 4. Dhr. Jac. Gragtmans op N.N. 5. Mej. A. van Loon op „Ro- sario". 6. Mej. L. Timmermans op „Cupra". 7. Dhr. J. van Dommelen op „Silver-Brown". 8. Mr. C. Verhoeven op „Ca- poilli". 9. Mevr. A. Eibers op „Pal- mo". Op Zondag 27 Maart na middag 2 uur zal een volgens het winterprogramma vastge stelde lichte Cross-Country verreden worden, nabij „De achterste Hoeve" op ?t land goed van de N.V. Noord-Bra- band. Levensverzekeringmaat schappij te Waalwijk, Op deze Cross Country zal de Rij- en Jachtvereniging „Diana" uit Dongen worden uitgenodigd, en 't beloofd vast een spannende middag voor ruiters en publiek te worden. WAALWIJKSE LANDE LIJKE RIJVERENIGING „PRINSES IRENE". Cross-Country. Zondag 20 Maart a.s. des namiddags om 2 uur zal bo vengenoemde vereniging een Cross Country organiseren, waarbij de rijvereniging „De Echo" uit Drunen wordt uit genodigd. De organisator de hèer M. van Dalen, commandant dier vereniging, zal met grote aan dacht een parcours uitzetten op het landgoed van de heer P. J. v. Schijndel nabij „De Roestelberg". Na afloop prijsuitreiking aan de manege door de voorzitter de heer S. J. Vermeulen. SCHAKEN. Op Woensdag 9 Maart werd de jaarlijkse algemene ver gadering van de Waalwijkse Schaakclub gehouden. In zijn openingswoord wees de voor zitter de heer M. C. Goud- berg, met voldoening op de gestadige groei van de vereni ging, welke thans 33 leden telt. Toch zou het aantal le den nog groter kunnen zijn. In het bijzonder moet ge tracht worden jeugdige leden aan te trekken. Wat de pres taties betreft, het eerste tien tal dat vorig jaar het afde lingskampioenschap behaal de, moet ditmaal met een meer bescheiden plaats op de ranglijst genoegen nemen. Kleinigheden spelen hierbij vaak een grote rol en de voor zitter meende dan ook dat van een daling van het spelpeil in vergelijking tot het vorige seizoen niet kon worden ge sproken. Het tweede team had veel met onvolledigheid te kampen en kon daardoor slechts matige resultaten be reiken. De onderlinge winter- wedstrijden hadden een vlot verloop en zijn nu ongeveer geëindigd, zodat een aanvang kan worden gemaakt met de promotie- en degradatiewed strijden, om uit te maken welke spelers volgend seizoen in een hogere of lagere groep zullen uitkomen. Door plotselinge ziekte van de secretaris kon een formeel jaarverslag niet worden uit gebracht. Uit het overzicht van de penningmeester bleek, dat de financiële positie van de ver eniging gezond w.as. Bij de bestuursverkiezing- werden de aftredende be stuursleden, de heren M. C. Goudberg, Drs. A. S. Vader en F. A. van Tienhoven met grote meerderheid van stem men herkozen. Met betrekking tot de on derlinge voor j aars wedstrijd, werd na enige discussie be sloten tot het spelen van een halve competitie in twee ge- lij kwaardige groepen, om al dus de minder sterke schakers in de gelegenheid te stellen ook eens tegen de hoger «ge plaatste spelers uit te komen. Na de rondvraag, waarvan verscheidene leden gebruik maakten om nadere inlichtin gen te vragen of nieuwe voor stellen naar voren te brengen, werd de goed bezochte ver gadering door de voorzitter gesloten. Woensdag a.s. speelt het tweede team van de Waal wijkse Schaakclub zijn laatste competitiewedstrijd van dit seizoen en wel tegen de Schaakvereniging uit St. Mi chielsgestel. De wedstrijd wordt gespeeld in De Twee Kolommen en vangt aan om 8 uur. Het eerste tiental speelt Zaterdagmiddag a.s. zijn laat ste competitie-wedstrijd te 's-Hertogenbosch tegen het eerste tiental van de Schaak vereniging Hertogstad. BILJARTEN. In café Jac. Passier vindt hedenavond om 7 uur het be langrijke treffen plaats tussen „Ons Genoegen 1" en K.O.T. 1 uit Kaatsheuvel. Twee rivalen die elkaar geen duimbreedte toegeven. Gezien de samen stelling der viertallen kunnen wij bij voorbaat verzekerd zijn van spannende partijen. Zij komen als volgt tegen el kaar: P. v. HuitenJ. v. d. Kaa C. VerhagenW. Kamp J. de GraaffH. Snoeren Jac. Passier—Jac. Verhiel Aan spanning zal het niet ontbreken. Deze wedstrijd wordt ge speeld voor de competitie v. d. Ned. B. B., district „De Lang straat". Er wordt gespeeld kader 35/2. In Griekenland werden de laatste 50 dagen tenminste 6000 guerillastrijders buiten gevecht gesteld. Van hen waren 3227 ge vangen genomen, voor zover ze zich niet hadden ovérgegeven. WAAGHALZERIJ VAN 2 FIETSENMAKERS. GEBRS. WRIGHT BOUWDEN NOG GEEN VLIE GEND HOTEL Een vreemdsoortig toest el was 't, dat die ochtend van de 17e December 1903 aan 't strand bij Kitty Hawk (aan de Westkust van Amerika) stond opgesteld. Twee bo ven elkaar gelegen, met doek overspannen vleugels en daartussen een klein m otortje, dat door middel van een soort rijwielketting twee aan de achterkant van de vleu gels aangebrachte prop ellers voortbewoor dit midden stuk verbonden aan een „neus", bestaande uit twee ho rizontale kleine vleugels en aan een staart van twee ver ticaal draaiende vlakken, ziedaar de „vliegmachine" waar mede Orville„Wright als eerste mens om 5 minuten over half tien de lucht in gin g. Zes personen waren getuige van dit hisorisch moment. Reeds lang waren Wilbur en Orville Wright in hun woon plaats Dayton aan het experi menteren met zweefvliegtuigen. Daarom vond iedereen in 't stad je hen „dwaze waaghalzen". Tot dat één van hen op 't idee kwam een toestel te bouwen, dat door middel van machinaal voortbe wogen propellers de lucht in moest. Toen waren het in de ogen van hun omgeving „volslagen idi oten Alleen de kinderen uit de buurt geloofden aan de Wrights en hun plannen en het donkere rijwielzaakje zag bijna iedere dag een grote schare bewonderaars, die maar niet ophield met vragen en zeuren om het „vliegtuig" te magen zien. TAYLOR „DE DERDE". Eerst knutselden de gebroeders nog in hun vrije uren, maar lang zamerhand namen hun experimen ten zoveel tijd in beslag, dat er een mannetje bij moest komen om de klanten in de rijwielzaak te bedienen. Dat mannetje was Charles Taylor, een monteur van het stedelijke electriciteitsbedrijf. Taylor pakte de dingen direct flink aan en al spoedig hadden de gebroeders naar de zaak totaal geen omkijken meer. Naar harte lust werd op het zolderkamertje geknutseld en geëxperimenteerd. Tijdschriften en artikelen, voor zover ze maar enigszins verband hielden met propellers, machines en aeronautics, moesten zorgvul dig worden bestudeerd. Totdag op een dag het besluit viel om een vlieg„machine" te bouwen. Achtereenvogens kregen tien firma's aanzegging een zeer lich te 12 p.k. motor, die nog aan an dere speciale eisen moest voldoen te construeren. Zonder resultaat. Het kon niet meenden de firma's. Taylor werd er bij gehaald en toen hem de zaak werd uitgelegd, zei hij droogweg „nou, dat zal ik dan wel doen." „Maar waar wou je de machines voor al dat ingewikkelde constructiewerk dan vanddan halen „Wacht maar af", antwoordde Taylor, draaide zich om en liet de verbaasde ge broeders staan. DE MOTOR LIEP „Mijn enige ervaring met ben zinemotoren, was een poging in 1901 om een kapotte auto te re pareren", verklaarde Taylor 46 jaar later aan een reporter van het Amerikaanse weekblad „Col lier's". Ondanks dat kwam de motor er. Het was een viercylin- der, eenvoudig en licht. Waar kennis en ervaring ontbraken, moesten vindingrijkheid en ge zond verstand 't doen. De ge broeders Wright waren enthousi ast. De motor liep zonder man keren. Intussen was iedereen in het stadje op de hoogte van de nieu we plannen. De rijwielzaak trok veel bekijks en dat was maar goed ook, want 't geld voor de kostbare experimenten moest er gens vandaan komen. Begin De cember was het toestel klaar. Bijna dag en nacht hadden de drie mannen er koppig aan ge werkt. Er was van alle kanten heftige critiek losgebarsten, maar de zwijgzame broers hadden zich er niets van aangetrokken. Zij wilden experimenteren en in de eerste plaats voor zichzelf. Dat er later iets groots uit zou kun nen groeien, de omwenteling in het wereldverkeer, daar dachten Orville en Wilbur niet aan. Ze hadden pleizier in vliegen, daar om moesten ze de lucht in. DE LUCHT IN. 17 December was dé grote dag. Taylor moest op de zaak passen en bleef dus thuis. Per trein ging 't toestel naar Kitty Hawk. Vroeg in de ochtend stond het startklaar op 't strand. Vierman nen moesten de vleugels in balans houden toen Orville „instapte dat wil zeggen: naast de motor midden op de onderste vleugels ging liggen. De motor werd aan geslagen en toen de propellers zonder haperen één a twee minu ten hadden gedraaid, lieten de helpers de vleugels los. Langzaam rolde het wieltje de korte rail af. Steeds meer snelheid kreeg t toe stel, totdat het, vlak voor het einde van de rail, los kwam. Het was toen precies 5 minuten over half tien. Een fotograaf, die op z'n eigen houtje meegekomen was vereeuwigde dit ogenblik. Wat onvast in z'n beweging steeg het toestel vrij steil tot on geveer 3 a 4 meter, om plotseling omlaag te duiken en 35 meter na het opstijgpunt op z'n landings sleeën aan de grond te komen. De eerste vlucht in de geschiede nis was volbracht. Nog drie maal ging die dag 't toestel de lucht in. De tweede vlucht, door Wilbur uitgevoerd, kwam ongeveer 60 meter ver, en de derde, waarbij Orville weer de stuurstok hanteerde, bracht het ongeveer tot dezelfde afstand. Maar het record van die dag kwam te staan op naam van Wil bur, toen aan het eind van de vierde vlucht de afstand tussen opstijgpunt en landing 284 meter bleek te bedragen. Hij was toen 59 seconden onafgebroken in de lucht geweest. Aan het eind van de dag ver zond Orville een telegram aan zijn vader, die bisschop van de „Kerk der Geloofsbroeders" in Dayton was, van de volgende in houd „Maakte vandaag twee vluchten tegen 40 Km. wind. Breng pers op de hoogte. Ben met Kerstmis thuis. Veel liefs. Orville". Dat was alles. Bij thuiskomst werd zelfs tegen de getrouwe Taylor weinig ophef van het ge beurde gemaakt. „Het ging goed en je motor liep zonder manke ren", zeiden de broers. Taylor was tevreden. i GELD VERDIENEN. Een paar jaar van verbeterin gen en verdere proefnemingen volgden. Pas in 1906 kwam bij de Wrights het denkbeeld op om met het bouwen van vliegtuigen geld te verdienen. In 1907 sloot 't leger een contract af en spoe dig volgden een paar particulie ren. Totdat in 1909 de oprich ting van de „Wrights vliegtuig maatschappij" haar beslag kreeg. Later kwam Glenn Curtin er bij en de matschappij, die nu „Cur tin Wright Corporation" ge naamd is, was in de jongste oor log de grootste producent op luchtvaartgebied. Ruim 26.000 vliegtuigen en 143.000 vliegtuig motoren verlieten in de oorlogs jaren de reusachtige fabrieks complexen, die in nog geen 40 jaar uit een klein, stoffig rijwiel- werkplaatsje waren gegroeid. Na 46 jaar van vliegtuigbouw ziet de vergelijking er nu als volgt uit Machines van 12 tot 5000 paardekracht. Afstand van 40 m. tot 20.000 kilonieter non stop. Snelheid van 50 km. per uur tot sneller an 't geluid. Hoogte van 3 tot 20.000 meter. Laadge wicht van één man tot 59.000 pond. Wilbur stierf in 1912. De broers waren erg aan elkaar ge hecht en drie jaar later verkocht Orville de fabriek aan Glenn Curtin. Nog jaren leefde hij, bij na door iedereen vergeten, totdat hij eind Januari vorig jaar zijn broer in het graf volgde. Alleen Taylor leeft nog. Hij is nu ruim 80 jaar en teert in zijn eenvoudig huisje aan de Westkust nog op z'n oude herinneringen. Noch voor Wilbur, noch voor Orville is ooit een gedenkteken opgericht. Het is te hopen dat de wereld desondanks deze pioniers dér luchtvaart niet zal vergeten. ËEN UITSTEKEND GESLAAGDE BENELUX-CONFERENTIE IN DEN HAAG. De Economische Unie tus sen België, Nederland en Lu xemburg zal op 1 Juli 1950 tot stand komen. Van 1 Juli 1949 af zal sprake zijn van een „voor-Unie". Dit is de kern van het Zondagochtend gepubliceerde protocol der Eenelux-conferentie, waarin voorts nog het volgende wordt vermeld: België en Luxem burg zullen Nederland cre- dieten verlenen, opdat Neder land in staat zal zijn het stel sel van de „voor-Unie" in te voeren. Een ministeriële com missie wordt ingesteld, welke zich in het bijzonder met het monetaire probleem zal bezig houden. Ten aanzien van de inwisselbaarheid van gulden en franc en ten aanzien van de landbouwpolitiek worden nadere voorstellen ingewacht. België, Nederland en Luxem burg zullen voorts hun inves teringen coördineren, zij zul len de unificatie van de ac cijnzen voltooien. De grens controle wordt vereenvou digd. De waterwegenkwestie wordt door een speciale com missie onmiddellijk in studie genomen. Een gedetailleerd plan kan over enige tijd van de vergadering van de voor zitters van de verschillende adviesraden worden verwacht waarin wordt aangegeven hoe de periode van de „voor-Unie" in de practijk moet zijn. De distributie in ons land zal tegeh 't einde van 't jaar worden afgeschaft en de prijsstelling en controle op 1 Juli a.s. GOOI UW BRANDSTOFFENKAART NIET WEG. De brandstoffenkaart TA 806 moet zorgvuldig bewaard blijven. De mogelijkheid be staat, dat van deze kaart nog gebruik zal worden gemaakt. Zij, die niet meer in het bezit van de kaart zijn, moeten hiervan vóór 25 Maart a.s. bij de distributiedienst opgave doen. Het vragen van deze opgave heeft uitsluitend ten doel, het C.D.K. gelegenheid te geven het aantal vermiste kaarten vast te stellen. Aan het ver strekken van een opgave kan derhalve geen recht op ver goeding worden ontleend. PAUS PIUS XII. 2 Maart 1939 werd de toen malige Kardinaal Pacelli op zijn 63ste verjaardag tot Paus gekozen. Zaterdag 12 Maart was het tien jaar geleden dat in de St. Pieter te Rome de plechtige kroning plaats vond. Op 3 April a.s. hoopt de H. Vader zijn 50-jarig Pries terfeest te vieren. OPBOUW DER KATH. UNIVERSITEIT. De architecten ir. J. A. van der Laan te Leiden en Irs. J. G. Deur en C. Pouderoyen te Nijmegen hebben in overleg met prof. Ir. J. Granpré Miloère een plan ont worpen waar de Kath. Univer siteit en al wat daar bij behoort in het plan van de wederopbouw en de uitbreiding van Nijmegen hun plaats zullen vinden. Daar naast is aan de architect Ir. J. van der Laan de opdracht ver strekt een voorlopig plan te ont werpen voor het gebouwencom plex op het landgoed Heyendaal, hetwelk onlangs door de St. Rad- boudstichting is aangekocht. JONGE TILRURGENAAR ROOFDE 180.000 TEXTIELPUNTEN. Rechercheurs uit Tilburg en Amsterdam hebben 3 mannen gearresteerd: een Tilburge- naar en twee Amsterdammers die zich respectievelijk heb ben schuldig gemaakt aan diefstal en heling van 180.000 textielpunten. Van deze buit zijn tot nu toe 135.000 cou pures teruggevonden. De dief stal is in de nacht van 4 op 5 Maart gepleegd bij de N.V. Tilko te Tilburg. De Tilbur- genaar, de hoofdschuldige, en zijn medeplichtigen hebben bekend. Eén van de Amster dammers weigert echter nog te verklaren, aan wie hij de door hem gekochte 35.000 punten Tater heeft verkocht. Toen de rechercheurs tot de ontdekking kwamen, dat de inbreker Zaterdag j.l. naar naar Amsterdam was ver trokken, wachttep zij zijn thuiskomst af. Dinsdagavond werd hij ge- DISTRIBUTIEK RING TILBURG. Officiële Publicatie Nr. 948. Uitreiking bonkaarten 905, extiel kaarten VA 905 en MD 905-906- 907-1908 voor a.s. moeders. De Directeur van de Distributiekring Tilburg maakt het volgen de bekend De uitreiking van bovengenoemde kaarten vindt plaats als volgt: Gemeente Waalwijk: 14 tot en met 19 Maart 1949, 21 tot en met 24 Maart 1949. Gemeente Kaatsheuvel: 14 tot en met 19 Maart 1949. Gemeente Loonpzand: 21 tot en met 22 Maart 1949. Voor deze uitreiking moeten worden overgelegd de distributie stamkaarten met bijbehorende inwisselingsbon 903 en voor de MD 905 enz. het inlegvel CA of CB. De aandacht wordt er op gevestigd, dat bovenstaande data af wijken van de op de bonkaarten 903 aangegeven data. Tilburg, 9 Maart 1949. De Directeur van de Distributiekring Tilburg, G. V. B. KEVENAAR. aresteerd. Hij gaf de inbraak toe, ook de andere drie, en bekende dat hij de punten in Amsterdam aan de man had gebracht. Volgens hem waren het er wel 219.000. HOLLAND—BELGIë. Het verkeer van en naar 't Olympisch Stadion was dit maal vlot geregeld, integen- stelling tot de vorige keer, toen alles hopeloos misliep. Er zijn 410 Nederlandse en 104 Belgische autobussen geteld en 10370 personenwagens. Prof. Snapper, eertijds één der bekendste Nederland se internisten te Amsterdam en 20 jaar lang hoogleraar in de interne geneeskunde aan de Amsterdamse Universiteit en thans verbonden aan een ziekenhuis te New-York en de Columbia Universiteit te New-York, is speciaal per vliegtuig naar Nederland ge vlogen om NederlandBelgië te zien. Prof. Snapper was vroeger internationaal voetbal-scheids rechter. JE ZULT ER IETS VAN KRIJGEN. Erfenis van 13 millioendie niet doorgaat. Nadat de oud-mijnwerker Die trich gedurende drie maanden in de mening had geleefd, dat hij de erfgenaam was van een in Ame rika overleden bloedverwant, die 13 millioen dollar naliet, is hem gisteren medegedeeld, dat hij op deze nalatenschap geen rechten kan doen gelden. Deze nalatenschap was hem toegewezen ingevolge 'n naams- vergissing. BELGISCHE ONDER SCHEIDING VOOR Dr. W. DREES. De Nederlandse minister president, dr. W. Drees, heeft Vrijdagmiddag uit handen van zijn Belgische collega, de heer P. H. Spaak, het groot lint van de Leopolds-orde ont vangen. WAALWIJK. ZEGENING DER KLOKKEN. Zondagmiddag werden de twee nieuwe klokken te v.m. Besoijen door Zijne Hoogw. Excellentie Mgr. Hendrikx, vicaris van het Bisdom Den Bosch, plechtig ingezegend. Voor de kerk waren de nieuwe klokken aan een ver sierde klokkenstoel opgehan gen. Mgr. Hendrikx werd geas sisteerd door de Zeereerw. Heer Pastoor Kemps en Su- rig, Pastoor Verhagen en Pas toor Ras. De plechtigheid, waarbij vele parochianen te genwoordig waren, werd be sloten met een kort Lof. GEVRAAGD: en Schildersbedrijf Besoijensestr. 110 WAALWIJK AANGEBODEN Grotestraat 377 WAALWIJK Coöp. Boerenleenbank EEN NETTE voor de schoonmaaktijd. Alleen voor Waalwijk. Brieven onder No. 2808 bureau van dit blad. GEVRAAGD te Kaatsheuvel in een klein gezin Goed loon. Te bevragen Bureau van dit blad TE WAALWIJK zal bij inzet op Dinsdag 22 Maart 1949 en bij toeslag op Dinsdag 29 Maart 1949, telkens om 6 uur precies des avonds PUBLIEK VERKOPEN in het koffiehuis van de heer J. VAN DER MEIJS te Besoijen ten verzoeke van mejuffrouw J. van Heijst aldaar DUBBEL WOONHUIS met erf en tuin aan het Westeinde 31 en 31a te Waalwijk, kad. ge meente Besoijen Sectie D 881, 882 en 883, groot tezamen 4 aren 73 centiaren. Verhuurd aan J. de Roon voor 3.25 en P. Treffers voor 1.75 beiden per week. Aanvaarding in genot en las ten bij de betaling der koopsom 17 Mei 1949. ABONNEERT U OP DE ECHO VAN HET ZUIDEN

Kranten Streekarchief Langstraat Heusden Altena

Echo van het Zuiden | 1949 | | pagina 3