Europees Biljartkampioenschap 47/2. De Woning-toewijzing Waalwijkse en Langstraatse Courant Kamer van Koophandel en Fabrieken voor Noordelijk Noordbrabant te Waalwijk. De Prins als vlieger. WAALWIJK. 11-15 JANUARI. GEBOUW GILDENBOND. AANVANG SEANCES; 2 EN 8 UUR. 15 JANUARI FINALE 2 UUR. Voorverkoop: STATIONSSTRAAT 4 5. Telefoon No. 39 Entrée-prijzen: f2.f2.50, f3.en f3.50. Doorlopend bewijs van toegang f 20. (Leden Ned. Biljartbond 50% reductie.) in de provincie Noord-Brabant MEER RENTE BIJ DE POSTSPAARBANK. MAANDAG 8 JANUARI '51. Uitgever Waalwijkse Stoomdrukkerij ANTOON TIELEN Hoofdredacteur JAN TIELEN Dit blad verschijnt 2 x per week. DE ECHO VM HET ZUIDEN 74e JAARGANG No. 4 Abonnement 17 cent per week 2.15 per kwartaal 2.40 franco p.p. Advertentie-prijs 9 cent per m.M. Contract-advertenties speciaal tarief. OPGERICHT 1878. BureauxGROTESTRAAT 205 WAALWIJK TEL. 38. SCHOOLSTRAAT 11 KAATSHEUVEL TEL. 66. TEL.-ADRES „ECHO". REDE, uitgesproken door de Heer J. W. van Heesbeen, voorzitter van het Kantoor Waalwijk van de voormalige Kamer van Koophandel en Fabrieken voor N. Brabant, in de ver gadering van de Ka mer van Koophandel en Fabrieken voor Noordelijk Noord- Brabant, gehouden op Donderdag 4 Ja nuari 1951 te Waal wijk. (Slot). De gang van zaken in de looistoffenhandel in 1950 was bevredigend, vooral door de uitbreiding van de exportmo gelijkheden. De binnenlandse vraag bleef vrijwel ongewij zigd. Maatregelen op econo misch terrein in de Verenigde Staten hebben voor ons land prijsverhoging van en schaars te aan grond- en hulpstoffen veroorzaakt tengevolge van de zwakke positie welke wij op de internationale markt innemen. Van belang is het daarom de exportmogelijk heden naar landen met sterke valuta nog meer te vergroten. Dit is mogelijk, ofwel door 't vaststellen van contingenten, ofwel door het vrijgeven van de in- en uitvoer bij het af sluiten van handelsverdragen. De handschoenen- en leder- warenindustrie is voor de pro ductie van luxe lederen hand schoenen aangewezen op de import van leder, dat streng gecontingenteerd en daardoor moeilijk verkrijgbaar is. Door de grote invoer van afgewerk te producten is de concurren tie voor de Nederlandse fa brikanten zeer moeilijk. De grondstoffenprij zen maken 't Nederlandse artikel duur, waardoor tevens de export kansen aanzienlijk vermin derd worden. Er bestaat een tekort aan geoefend vrouwe lijk personeel. De visconservenindustrie ondervindt nadeel van de stij ging van de prijzen van het verpakkingsmateriaal, terwijl tevens overleg tussen de re ders van vissersvaartuigen en de visconservenindustrie nood zakelijk is om tot een voor deze industrie redelijke aan koopprijs te komen. Vooral nu de concurrentie van Amerika merkbaar wordt, is het van belang lage afzetprijzen te kunnen vaststellen, wat bij de huidige visprijzen vrijwel niet mogelijk is. Ook hier brengen de te zware belastingen de indus trie in moeilijkheden. Bij de chemische industrie moet onderscheid worden ge maakt tussen de ontwikkeling ten aanzien van schoenafwer- kingsartikelen en andere pro ducten. De afzetmogelijkhe den van de eerste groep wa ren in het binnenland tenge volge van de overproductie in deze bedrijfstak en de slechte gang van zaken gedurende 't eerste halfjaar gering. Ook de buitenlandse mogelijkheden waren niet groot, mede door de hoge invoerrechten. Bij de andere producten konden de prijsstijgingen van de grondstoffen in de afzet prijzen worden doorberekend met de vervangingswaarde als basis. Ten aanzien van latex producten was de binnen landse afzet beperkt. Oorzaak hiervan was het gebrek aan liquide middelen bij de klei nere afnemers. De prijsstijging na het Ko reaanse conflict verergerde deze toestand, de buitenland se afzet was toen bevredigend. In beide groepen werden de productiekosten door de vaste lasten en loonsverhogingen en de hiermede verband houden de verzwaring van de sociale lasten ongunstig beïnvloed. De zuivelindustrie. Het jaar 1950 gaf voor het zuivelbe drijf over het algemeen vrij goede uitkomsten. De weers omstandigheden waren voor de veehouderij gunstig, voor de akkerbouw ongunstig. De melkproductie kwam daardoor niet op een zo hoog peil als in het vooi'jaar wel werd ver wacht. Ook werkten de hoge veevoederprijzen in de stal tijd remmend op de melkpro ductie; een strenge winter zal deze nog meer doen dalen. De melkaanvoer aan de fabrie ken overtrof die van 1949. De garantieprijs van de melk bedroeg 18 cent, welke prijs na vele vruchteloze be sprekingen per 3 December 1950 onder veel protest werd verlaagd tot 17% cent. Door dat de export van zuivelpro ducten in vele opzichten goed verliep (al vormde de boter hier enige maanden de zwak ke plek) kon over het alge meen de richtprijs ruim ge haald worden. Dit veroor zaakte toenemende spanning bij de melkinrichtingen, die hun producten tegen vaste prij£ moesten afleveren en van het profijt van hoge ex portprijzen verstoken bleven. Tenslotte werd een toeslag regeling ingesteld, waardoor de opbrengst van de con- sumptiemelk tot die van de kaas wordt opgetrokken. Dit betekent dus een subsidie voor de consument. De binnenlandse afzet van boter ondervond sterk de weerslag van de verminderde koopkracht. Dit treft te meer als men ziet dat in de nabu rige landen, ondanks hogere prijzen, het verbruik per hoofd belangrijk groter is. De totstandkoming van de Eenelux wordt nog steeds met verlangen tegemoet ge zien. De hogere productie kosten van onze Zuiderburen vormen echter een grote hin derpaal. Naar vermindering van di recte en dure overheidsbe moeiing, verlaging van belas tingdruk en betere samenwer king van de Regering met de organisaties, die landbouw en veeteelt vertegenwoordigen, wordt uitgezien. Al met al stemt de uitkomst van het zuivelbedrijf over '50 tot tevredenheid, al is het uit zicht voor de veehouders nog verre van helder. De Middenstand. De toe stand was voor de midden- standsbedrijven niet rooskleu rig, ondanks de korte ople ving tijdens de „hamster periode", waartegenover ech ter weer op een reactie moet worden gerekend. De oorzaken van de slechte situatie zijn vooral: de gro tere concurrentie van de grootwinkelbedrijven; de ge ringe winstmarges, welke na opheffing van de prijsstop en ook na de voor enige artike len afgekondigde tweede prijsstop mogelijk bleken; en vooral de liquiditeitsmoeilijk heden. Deze laatste vinden hun oorzaak o.a. in: de grote verarming van ons volk dooi de oorlog, met name de in tering van eigen kapitaal en de geleden oorlogsschade; de wijzigingen in het prijsniveau, dat thans gemiddeld ongeveer driemaal zo hoog ligt als voor de oorlog; de verdere moge lijkheden mede tengevolge van de daling van de koop kracht; de credietbeperking door leveranciers; de vraag naar langere crediettermijnen, verbetering en uitbreiding van de bedrijfsinrichtingen en last but not least de veel te zware belastingen. Noodzakelijk worden geacht ter vermindering van de be staande moeilijkheden: her ziening van de belastingpoli- tiek, o.a. heffing van de om zetbelasting bij de bron en een lagere belasting van de in het bedrijfskapitaal opgeno men winsten; betere sociale voorzieningen zoals kinder bijslag voor zelfstandigen en een van overheidswege inge stelde credietregeling. Aan deze laatste voorwaar de is inmiddels voldaan nu onder bepaalde voorwaarden credieten tot 2000.door de regionale borgstellingsfondsen en credieten boven 2000. door de bijkantoren van de Middenstandsbank verleend zullen kunnen worden. In de door deze instellingen ver leende credieten kan door 't Rijk een risico gedragen wor den tot maximaal 30.000. per crediet. Ook omtrent de kinderbij slag zijn voorzieningen aan staande. Aangezien een gezonde mid denstand een belangrijke fac tor vormt zowel in het econo misch als in het maatschap pelijk leven, is de hoop dat spoedig algehele verbetering in zal treden zeker gerecht vaardigd. De werkzaamheden van de Kamer. Vestigingswet. Aan het Mi nisterie van Economische Za ken werden in totaal 205 ad viezen voor Ministeriële Ver klaringen verstrekt. Hiervan waren er onderscheidenlijk: voor handelskennis (op overgangsbepalingen) 50 voor handelskennis (op billijkheidsgronden) 39 voor vakbekwaamheid (op overgangsbepalingen) 61 voor vakbekwaamheid (op billijkheidsgronden) 55 In totaal werden behandeld 109 aanvragen tot verkrijging van een vestigingsvergun ning; 97 vergunningen werden verleend, 1 aanvrage werd ge weigerd, terwijl thans nog 11 aanvragen in behandeling zijn. Voor verkrijging van een vergunning ingevolge het Be sluit Algemeen Vestigingsver bod Kleinbedrijf '41 (BAVK) werden behandeld 88 aanvra gen. Verleend werden 24 ver gunningen, 11 aanvragen wer den geweigerd, 27 aanvragen werden ingetrokken of als vervallen beschouwd; nog 26 aanvragen zijn in behande ling. Handelsregister. Het aan tal op 1 Januari 1951 inge schreven werkelijk bestaande bedrijven bedroeg 3324. In 1950 vonden in totaal 256 nieuwe inschrijvingen plaats. Het aantal wijzigingen be droeg 557, terwijl 58 ophef fingen werden geregistreerd. Handels- en bedrijfsvoor lichting e.d. Het aantal uit treksels bedroeg 827. Het aan tal legalisaties en Certificaten van Oorsprong 1275. Er wer den 2 colportagevergunningen verstrekt; 4 aanvragen tot 't houden van een uitverkoop werden behandeld en ver leend; 2 aanvragen om een verklaring ex art. 1 lid 6 van de Woonruimtewet kwamen in. Aan het Ministerie van Justitie werden 9 adviezen uitgebracht omtrent de statu ten van Naamloze Vennoot schappen. Een hartelijk woord van dank aan de Secretaris, Mr. van der Heijden, aan 't kan toorpersoneel en aan allen die in het afgelopen jaar de belangen van de Kamer heb ben gediend, is hier zeker op zijn plaats. In verband met de belangrijke actie die in 1950 is gevoerd voor de verbete ring van de waterstaatkundi ge toestand in ons district, is van hen meer dan gewone in spanning geëist. Zowel de politieke als de economische hemel zijn op dit ogenblik zeer duister. Laten wij hopen, dat Gods zegen op onze arbeid moge rusten en in deze geest wens ik U allen een gelukkig 1951 toe. Oedenrode 40, Oeffeit 2, Oir- schot 17, Oisterwijk 30, Oos- telbeers c.a. 8, Oosterhout 100, Oploo c.a. 7, Oss 101, Os- sendrecht 15, Oudenbosch 35, Oud en Nieuw Gastel 23, Putte 2, Raamsdonk 30, Ravenstein 15, Reusel 15, Riethoven 2, Roosendaal c.a. 127, Rosmalen 30, Rucphen c.a. 31, Rijsber- gen 6, Rijswijk 2, Schaijk 10, Schijndel 35, Someren 26, Son c.a. 16, Sprang-Capelle 25, Standdaarbuiten 2, Steenber gen c.a. 25, Stiphout 10, Ter- heijden 7, Teteringen 17, Til burg 983, Uden 97, Udenhout 20, Valkenswaard 78, Veen 2, Veghel 35, Veldhoven 44, Ves- sem c.a. 7, Vierlingsbeek 10, Vlijmen 27, Vught 134, Waal- re 26, Waalwijk 45, Wanroij 4, Waspik 15, Werkendam 44, Westerhoven 5, Willemstad 3, Woensdrecht 33, Woudrichem 2, Wouw 15, Wijk c.a. 4, Zee land 12, Zevenbergen 21, Zun- dert 36. Wanneer wij de resultaten dezer verdeling overzien, kunnen we niet zeggen dat we tevreden zijn over de wij ze waarop de verschillende gemeenten uit de Langstraat wederom uit de bus zijn ge komen. Wij kunnen ons voorstellen dat de grotere steden uit onze provincie, plaatsen met een uitgesproken gevestigde in dustrie, aanspraak kunnen maken op een hoger percen tage toegewezen woningen, maar vragen ons toch af of dit niet ietwat is overdreven en de billijkheid hier niet in Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant hebben het woning-contingent verdeeld over de gemeente, na inge wonnen advies van de provin ciale Contactcommissie voor de Wederopbouw en de Volks huisvesting. De Minister van Wederop bouw en Volkshuisvesting heeft voor elke provincie een drie-jarig woningcontingent bepaald, op grond waarvan de provincie Noord-Brabant voor elk der eerstvolgende drie jaren een woningcontin gent van 6678 woningen is toegewezen. Het systeem van een precies uitgemeten ver deling van woningen en ku bieke meters is daarbij ver laten. De zeer omvangrijke financiële lasten, die de wo ningbouw met zich mede brengt en, naar te verwach ten is, voorlopig zal mede brengen blijven echter een zekere regulering eisen. De financiële positie van het Rijk is niet van die aard, dat elke aanvrage om financiering zon der meer ingewilligd kan wor den. Behoudens één uitzon dering zijn van rijkswege geen reserves aangehouden. Deze uitzondering betreft een re serve voor te verwachten bij zondere ontwikkelingen in bepaalde gebieden of gemeen ten. Gedeputeerde Staten heb ben de helft van het toege wezen contingent bestemd voor de opheffing van de wo ningachterstand. Zij hebben daarbij de gemeente met het grootste tqjeort zoveel wonin gen gegeven, dat zij in tekort gelijk komt met de daarop volgende gemeente en zo ver volgens. De andere helft van het contingent hebben zij ver deeld naar de te verwachten groei van elke gemeente in de eerstvolgende drie jaren. Door Gedeputeerde Staten is in tegenstelling met de vo rige jaren slechts één reserve aangehouden en wel ter voor ziening in de huisvesting van bejaarden. De op grond van het voren, staande aan de onderscheidene gemeenten gedane toewijzing is als volgt: Aarle-Rixtel 10, Alem c.a. 5, Almkerk 14, Alphen c.a. 10, Andel c.a. 2, Asten 25, Baarle- Nassau 9, Bakel c.a. 20, Beek (N.Br.) 20, Beek en Donk 26, Beers 2, Bergeyk 27, Bergen op Zoom 258, Berghem 5, Ber- kel 14, Berlicum 9, Best 43, Bladel c.a. 16, Boekei 19, Box meer 30, Boxtel 45, Breda 731, Budel 26, Chaam 5, Cuijk c.a. 30, Deurne 45, Diessen 10, Dinteloord c.a. 10, Dinther 7, Dongen 35, Drunen 16, Den Dungen 5, Dussen 5, Eersel 15, Eethen 4, Eindhoven 1032, Empel c.a. 5, Engelen 2, Erp 4, Esch 2, Etten c.a. 51, Fij naart c.a. 6, Geertruidenberg 26, Geffen 5, Geldrop 50, Ge- mert 30, Giessen 3, Gilze c.a. 169, Goirle 20, Grave 40, 's Gravenmoer 2, Haaren 10, Halsteren 20, Haps 2, Heesch 8, Heeswijk 4, Heeze 18, Hel mond 190, Helvoirt 6, 's-Her- togenbosch 427, Heusden 5, Hilvarenbeek 19, Hoeven 10, Hooge en Lage Mierde 4, Hooge en Lage Zwaluwe 6, Hoogeloon c.a. 10, Huybergen 2, Klundert 7, Leende 6, Liempde 7, Lieshout 15, Lith 5, Loon op Zand 40, Luijks- gestel 5, Maarheeze 10, Made c.a. 24, Megen c.a. 4, St. Mi- chiels Gestel 28, Mierlo 40, Mill c.a. 20, Moergestel 12, Nieuw-Ginneken 24, Nieuw Vossemeer 4, Nistelrode 7, Nuland 5, Nuenen c.a. 25, St. het gedrang komt, waardoor plaatsen die met succes wer ken aan industrialisatie, juist door gebrek aan woonruimte worden gehandicapt, vooral centrumrgemeenten, die nog een groot ambtenaren-corps tellen enz. Als men nu ziet dat bij voorbeeld Den Bosch 427, Breda 731, Eindhoven 1032, Tilburg 983, Roozendaal 127, Bergen op Zoom 258, Hel mond 190, Oosterhout 100, Vught 134 woningen krijgen en daartegenover Waalwijk 45, Loon op Zand 40, Drunen 16, Dongen 35, Sprang-Capel le 25, Waspik 15, Raamsdonk 30 enz., en dat alles voor 1951, 1952 en 1953, mogen we dus wel concluderen dat we we derom schraal bedeeld zijn en vragen: hoe moeten deze laat ste plaatsen zelfs hun normale groei opvangen, laat staan bij zondere groei door industria lisatie en andere oorzaken? Wanneer zal er een einde komen aan de samenwoning, wanneer kunnen jongelui tot een normaal huishouden ko men? In elk geval menen wij op deze nieuwe achterstelling de aandacht te moeten vestigen. JOURNALIST VERMOORD. De correspondent van „Het Vrije Volk" te Cairo, mr. G. Kamphuisen, is Woensdagmid dag dood in zijn appartemen ten aangetroffen. Hij was aan de polsen gewond. A.F.P. meldt, dat de portier van het huis als verdacht van moord is aangehouden. DRIE DIVISIES IN ONS LAND. Nog dit jaar hoopt men in ons land 3 gevechtsklaar di visies, dit is 75.000 man onder de wapenen te hebben. Daaronder zijn niet begre pen de territoriale troepen. (Slot). 1900 Vlieguren. Tegen de 1900 vlieguren heeft Prins Bernhard nu, en een eenvoudig rekensomme tje met uren en kilometers leert, dat hij reeds veelvoudig luchttonnair moet zijn. Een luchttonnair met een op vele punten grotere ervaring dan menigè luchtmillionnair, die zijn kilometers meestal telt op een beperkt aantal geregelde routes en een beperkt aantal vliegtuigtypen. Het grote aantal typen, dat de Prins vloog, moge voortge komen zijn uit een sportieve hobby tegelijkertijd echter was de Koninklijke vlieger nimmer tevreden, vóór hij een nieuw vliegtuig goed en gron dig, met alle nukken en ei-' genaardigheden, had leren kennen. Typisch hiervoor was zijn eerste solovlucht met een Vampire V op De Havillands vliegveld Hatfield. De Prins, die tot dusver nog slechts en kele vluchten in een straal- trainer had gemaakt (hij vloog met Bill Waterton in een Me teor VII en met 's werelds snelste man, Charles Yeager, in een Lockheed T.33), had zeer korte tijd nodig om zich door de fabrieksinvlieger John Derry met de cockpitinrich ting vertrouwd te doen maken en steeg toen op voor een korte solovlucht. Na een goe de approach kwam Z.K.H. echter te hoog binnen een fout, die vrijwel elke vlieger de eerste maal op de Vam pire maakt, doordat de cock pit zeer laag geplaatst is. Hoe wel er van een mislukte lan ding geen sprake was, startte de Prins onmiddellijk door om het over te doen en eerst na twee perfecte landingen was hij tevreden. Serieuze voorbereiding. Zo ineens een solovlucht per Vampire (en, kort daarop een even geslaagde vlucht in de zeer moeilijke Seafury), dat zijn prestaties, die de geboren vlieger verraden. Het moge een natuurlijke flair zijn, die de Prins zijn vliegercarrière vergemakkelijkte zijn uit stekende vliegstijl, zijn goede kijk op situaties en zijn snel le, gezonde beslissingen, om welke hij ook door zijn erva- renste vlieger-collega's wordt gewaardeerd, zijn echter evenzeer het resultaat van hard en serieus werken. Elke nieuwe vlucht wordt nauw keurig voorbereid; naderings- en landingsprocedures van nieuwe vliegvelden tevoren minutieus bestudeerd en in de link op Schiphol geoefend. Gevolg is, dat Z.K.H. vaak beter dan vele andere, oude re piloten op de hoogte der R/T procedures is en die zonder zijn aandacht voor de besturing te verliezen feil loos volgt. Een grondige voorbereiding bleek ook bij het theoretisch en practisch examen voor het vliegbewijs A (met typebe voegdheid Dakota en instru- mentvliegbevoegdheid), dat de Prins drie jaar geleden afleg de en waarbij de examencom missie, bestaande uit de heren De Lange, Steensma en Viru- ly, zeker niet over één nacht ijs ging. Een aardig voorval tijdens dat examen moet ons even uit de pen. De Prins, die kort tevoren 'n paar maal op een weiland bij Steenwijk was geland om een concours hippique bij te wonen, kreeg de strikvraag: „Als Uwe Ko ninklijke Hoogheid landt op een weiland, bijvoorbeeld bij Steenwijk, en U landt daar de volgende dag weer is dat dan geoorloofd?" Z.K.H. dacht even na en zei toen: „Als ik ja zeg, maak ik nu voor mijn examen een slechte beurt; zeg ik neen, dan beken ik, dat ik de vorige week een slechte beurt gemaakt heb." De Prins slaagde glansrijk, mede door zijn uitstekend in- strumentvliegen. Driepunts op Hendon. „De flair van een jachtvlie- ger, gepaard aan de accura tesse van een nauwgezet ver keersvlieger", dat was 't oor deel van de Nederlandse exa mencommissie. „Een beste hand van vliegen, een ver wonderlijk groot vermogen om zich bij gewijzigde om standigheden snel aan te pas sen", zegt Majoor Sonderman, die als 's Prinsen particulier piloot wellicht nog beter tot oordelen bevoegd is. „Zelfs op het kleine en 7000 ft hoog ge legen Mexicaanse vliegveld Guadalajara, dat vele vliegers hoofdbrekens oplevert, kwam de Prins al de eerste maal keurig binnen", zo' vertelde ons Gerben Sonderman. „En op dat akelig-kleine Hendon, waar de Amerikanen met hun charterkisten altijd voor de zekerheid maar de staart om hoog landen, staat Z.K.H. er om bekend, dat hij er weer of geen weer met zijn Da kota altijd een keurige drie puntslanding maakt". Een unicum. Het mag ongetwijfeld een unicum heten, dat een vorste lijke persoonlijkheid niet al leen een levendige en daad werkelijke belangstelling voor de luchtvaart toont, maar bo vendien een uitstekend vlie ger is, met een zeldzaam gro te ervaring. Een ervaring, waardoor hij tevens een zeer goede kijk op luchtvaartproblemen in gro ter verband verwierf. Als commissaris der K.L.M. ver diept de Prins zich ernstig in onze burgerluchtvaart en geeft op de vergaderingen, die hij vrijwel steeds bijwoont, blijk van een scherp inzicht; Z.K.H. brengt meermalen sug gesties ter tafel en houdt bo vendien geregeld persoonlijk contact met president-direc teur Plesman. Op zijn Ameri kaanse reis wist de Prins ver scheidene voor de K.L.M. ui terst waardevolle contacten te leggen. Als Inspecteur-Ge neraal van Landmacht en Ma rine is Prins Bernhard mede betrokken bij de leiding van ons militaire vliegwezen, dat hem zeker even "ha aan het hart ligt als de K.L.M. Het is bekend, dat de Prins waar hij ook met luchtvaartvraag stukken in aanraking komt steeds zijn volle interesse toont en op bescheiden, onop vallende wijze tot de oplossing er van tracht bij te dragen. Als Ere-Voorzitter der K.N. V.v.L. laat hij zich regelmatig op de hoogte houden van de stand van zaken bij de sport- luchtvaart de verordenin gen der luchtvaarttechniek volgt Z.K.H. nauwlettend; speciaal voor supersone pro blemen heeft hij grote aan dacht. Een unicum, deze combina tie van aanleg en ambitie in een Prins der Nederlanden; een gelukkig unicum voor on. ze luchtvaart. Een vooraan staand vliegtuig-industriëel heeft het onlangs treffend- juist onder woorden gebracht: „De Prins is in onze lucht vaart wellicht de persoonlijk heid, wie het praedicaat 'all round' het meeste toekomt". Het zal in 's lands belang zijn, als Prins Bernhard ook in de toekomst zijn kunde en ervaring in dienst van het Ne derlandse vliegwezen zal blij ven stellen. In een rede voor vertegen woordigers van bedrijfsonder delen, heeft de directeur-ge neraal van de P.T.T., de heer Neher, te 's-Gravenhage o.a. medegedeeld dat de rentever goeding op de saldi der in leggers bij de Rijkspostspaar bank met ingang van 1 Jan. 1951 van 2,16% tot 2,28% is verhoogd.

Kranten Streekarchief Langstraat Heusden Altena

Echo van het Zuiden | 1951 | | pagina 5