WMIWÏR OCEAANLIEFDE D.D.D. LANDBOUW POPENT WRIGLEY BIOSCOOP-PROGRAMMA UITTE KRUIS" Excursie Duitse Meubelfabrikanten. 2 DE ECHO VAN HET ZUIDEN VAN VRIJDAG 28 MEI 1954 2 't Loopt gesmeerd doodt rat en muis VROUWELIJKE JOURNALISTEN BEZOEKEN WAALWIJK. Van 31 Mei t.m. 4 Juni organiseert de Vereniging „Nederlands Fabrikaat" een pers-excursie voor vrouwelijke journa listen, die hen zal brengen bij verschil lende consumptieve industrieën in Neder land. Het doel van deze excursie is: de ceelnemers in staat te stellen door eigen waarneming na te gaan, wat die indus trieën doen, om hun kwaliteitsproduct te handhaven c.q. te verbeteren. En zo zal deze groep vrouwelijke journalisten op hun tocht langs de Ne derlandse industrieën ook Waalwijk een bezoek brengen. Óp Donderdag 3 Juni zal de groep om kwart over twee in Waalwijk arriveren, waar zij ontvangen zullen worden in Hotel Verwiel. Na mens de kring van Waalwijkse schoen fabrikanten zullen zij begroet worden door de heer C. 'W. Pullens, die een causerie zal houden over de ontwikke ling van een kwaliteitsproductie. De heer» Hornman, ontwerper, zal over zijn werk vervolgens vertellen. Daarna bezoeken de dames in afzon derlijke groepen gelijktijdig vier schoen fabrieken, namelijk de N.V. Nederl. Schoenenunie Bloch en Stibbe-Hollandia, firma Blok van Heijst, N.V. Stoom- schoenenfabriek A. H. van Schijndel en Timtur N.V., Schoenfabriek Timmermans van Turenhout. Om vijf uur vertrekt het gezelschap weer naar Zeist. VAN HAREN OPENDE 80e FILIAAL. Naar we uit de Maasbode vernemen heeft de N.V. Ivo van Haren's Schoen fabrieken Dinsdag j.l. te Rotterdam haar 80e filiaal geopend. Het nieuwe filiaal is gebouwd in de Korte Hoogstraat, waar een gevel werd opgetrokken van 18.60 meter. De be drijfsruimte, wordt evenals de etalage, gedeeld met van den Brinks dameshoe denzaak. De Kostbare pui van zwart Zweeds graniet trekt in het bijzonder de aan dacht: de bekleding van de vier bouw lagen daarboven is van gepolijste kunst steen: de etalages werden omlijst met geanoliseerd aluminium: de etalage-om gang is met travertin-tegels belegd. Wanneer men de winkelruimte via de deuren van securitglas betreedt, schrijft de Maasbode, heeft men een diepte voor zich van 30 meter, in het midden waar van een lichtkap het daglicht doorlaat. Langs de wanden zijn rekken, die een deel van de anderhalf millioen paren, die van Haren's Schoenfabrieken per jaar produceren, moeten bergen. Voor de afzet van een zulk een colosale pro ductie zorgen de 80 filialen, waarvan de Korte Hoogstraat thans de benjamin heeft verkregen. De opening heeft een extra feestelijk tintje gekregen door de aanwezigheid van van Haren's muziekkorps, dat voor Rotterdam geen onbekende is. KOFA HIELD BIJZONDERE MODESHOW. Dat er in de heren-mode toch ook nog al variëteit te zien is, werd ons Dins dagavond wel duidelijk, toen de firma Cunen Kofa in de etalages van de he ren-modezaak aan de Markt een heren modeshow hield. Een drietal heren Mannequins en een jongens mannequin showden een keur van costumes, deftige geklede costumes, zowel als vlotte sportcombinaties, terwijl ook de jassen en zeker ook niet de hoe den werden vergeten. Ook bleek dat de herenkleding, wel niet in die mate als de dameskleding, niet buiten de invloed van de mode kan blijven, om dit te bewijzen waren daar de smalle pijpen en de brede omslagen, om maar 'ns iets te noemen. De prachtige zomeravond zorgde er voor dat er honderden kijklustigen wa ren op de Markt, waaruit wel blijkt, dat deze show, die opgeluisterd werd met een plaatje en verduidelijkt door een praatje, zeer in de smaak viel. Zo zijn ook de heren dus bij Kofa Cunen aan hun trekken gekomen, al was de belangstelling van de dames zeker zo groot, en zo is ook gebleken, dat men niet duur gekleed behoeft te gaan om goed en modieus gekleed te gaan. Een dergelijk initiatief vraagt om herhaling. DRANKWINKEL VERWISSELT VAN EIGENARES. De lang en goed bekend staande drank winkel van Mevr. de Wed. Schrijner- Schoep zal volgende week van eigena res veranderen. Mevr. Schrijner die ja renlang haar zaak heeft behartigd heeft als haar opvolgster aangewezen Corry Smits, die al veertien jaren bij haar in dienst is en als zodanig ook steeds mede de belangen van de winkel heeft behar tigd. Volgende week Donderdag echter zal de winkel heropend worden en dan zal zij de winkel gaan drijven. Met de winkel zelf echter is ook het een en ander gebeurd. Hij is gemoder niseerd. Hoewel niet uitgebreid biedt hij thans toch een ruime frisse aanblik en de kleurige flessen met hun rijke inhoud zullen het in dit interieur best doen. De fa. Hens schilderde het geheel keurig op; de fa. van den Heuvel zorgde voor een moderne verlichting, terwijl de fa. Aarts zorgde voor een keurig nieuw plafond. We wensen Corry Smits veel succes in deze fraaie zaak. VOETBALTOURNOOI VAN NIJVERHEIDSSCHOLEN. Na Breda en Geertruidenberg is thans de Nijverheidsschool voor Waalwijk en Omstreken aangewezen om het jaarlijkse voetbaltournooi te organiseren. Op Zaterdag 5 Juni zal dit tournooi op de RKC-terreipen gehouden worden en hieraan zal worden deelgenomen door de nijverheidsscholen van Geertruiden berg, Oosterhout, Breda, Klundert en Waalwijk. Breda dat al twee jaar de beker in zijn bezit heeft, zal hem, wanneer men er weer in slaagt te winnen, zich de de finitieve bezitter van de wisseltrophee kunnen noemen. Om 9 uur zullen de elftallen elkaar begroeten in de cantine van de Nijver heidsschool. Om half tien begin de eerste van de wedstrijden die gespeeld worden onder de reglementen van de KNVB en onder leiding van KNVB-scheidsrechters. Er wordt een halve competitie gespeeld en de wedstrijden duren tweemaal een kwartier. Het wedstrijdprogramma luidt als volgt: Half 10 :BredaOosterhout. 10.15 GeertruidenbergKlundert en Breda—Waalwijk. 11 uur GeertruidenbergOosterhout en KundertWaalwijk. Middagpauze in de cantine, waar ver versingen worden aangeboden. 2 uur KlundertBreda en Geertrui denbergW aalwijk. 2.45 WaalwijkOosterhout en Bre daGeertruidenberg. half 4 OosterhoutKlundert. Om half vijf volgt in de cantine de prijsuitreiking. Veria h°Ud' 60 mon,er- fa«de«. BIJZONDERE FILMS IN MUSIS SACRUM. Musis Sacrum presenteert de ko mende week een bijzonder pro gramma, waarin films worden vertoond die veel opzien hebben gebaard. MOULIN ROUGE. Ongetwijfeld heeft iedereen al eens van deze film gehoord, en mocht er iemand zijn, die, ondanks de geweldige bekendheid die er aan gegeven is, niets van deze film weet, dan kent hjj zeker de song of Moulin Rouge. Moulin Rouge, de verfilming van het leven van de bekende Franse schilder Toulouse-Lautrec, is in derdaad een bijzondere film, met veel goede eigenschappen. U kunt het best gaan kijken, om hiervan overtuigd te raken. Het leven van Henri Graaf de Toulouse-Lautrec is geen gemak kelijk leven geweest. Zeer gehan dicapt door zijn lichaamsgebrek verliet hij het vaderlijk slot om schilder te worden; zijn roeping als artist bracht hem naar Parijs, Witte Kruispoeders verdrijven direct en afdoende hoofd en kiespijn, xenuw- of rheumatische pijnen en houden U daardoor jong en monter! Ze zijn onschadelijk voor de maag! Houdt ze steeds bij de hand! Ook ln tablet- en cachet-vorm. Ar Vraagt Uw Apotheker of Drogist! het Parijs van het fin de siecle, met zijn betoverend uilgaansleven, waarin de Moulin Rouge zo'n be langrijke plaats innam, vooral ook om het optreden van de beroemde can-can-danseressen. Op fascine rende wijze wordt ons deze Parijse wereld geschilderd, de wereld van verlopen artisten, boeven en lichte vrouwen, met wie de begaafde Toulouse-Lautrec omging. Hij heeft er een ellendig leven geleid, een leven dat hem na zeer veel teleur stelling, vooral op het gebied van de liefde en de kunst, 'tenslotte de ondergang brengt. Maar als hij op zijn sterfbed ligt in het voorvader lijk slot, dan nog ziet hij met liefde de bonte beelden van het Parijse verleden voor zijn zwakke ogen voorbijtrekken, in de opwindende werveling van de can-can. José Ferrer, die de hoofdrol ver tolkt in deze verfilming van het boek van Pierre La Mure, toont zich een bewonderenswaardig ar tist; zijn prestaties in deze film zijn wonderbaarlijk, zoals de ge hele enscenering en montage van deze boeiende geschiedenis velen en ook U zal frapperen. Toeging 18 jaar. LIME-LIGHT. Van bijzondere allure is ook Charley Chaplin's film Limelight, die al eerder in Waalwijk vertoond werd, maar die niettemin om zijn grote kwaliteiten een reprise meer dan verdient. We geven toe, deze film kent mo menten van een zwakke melo-dra- matiek, maar daarnaast is er toch ook heel veel goeds, zijn er prach tige opnamen en is er van uitste kend spel te genieten van de ras acteur die Chaplin is. Bovendien is het probleem dat er in gesteld wordt, uitermate boeiend. Het is het probleem van de ietwat uit de tijd geraakte clown Calvero, die zeer mistroostig is, wanneer hij bemerkt dat hij zijn vat op het pu bliek heeft verloren. Zijn eigen leed echter vergeet, hij, manneer hij (Charley Chaplin) een al even gedesillusioneerd balletdanseresje redt van een poging tot zelfmoord. Hij geeft het danseresje 'n prach tige rol van Claire Bloom) de moed om te leven terug en ook de moed om zich weer aan haar kunst te wijden. Dank zij de mislukte clown Calvero wordt zij een gevierde danseres en tussen beide mensen ontstaat een warme genegenheid, waarvan het meisje graag getuigt, maar waarvan de ouder wordende clown iedere uiting vermijdt, om dat hij, de mislukte, haar succes niet in de weg wil staan. Hij ver laat haar en laat haar alleen in haar grote triomfen; hij wordt ten slotte een gedegenereerd straatmu zikant. Maar dan vindt Terry hem in de allermiserabelste omstandig heden terug. Zij organiseert 'n gro te liefdadigheidsvoorstelling met de clown als top-nummer, en wer kelijk, dan krijgt Calvero zijn zelf vertrouwen en zijn grote techniek terug, zijn optreden wordt een ge weldig succes, maar teveel heeft hem dit alles aangegrepen en 'tus sen de coulissens terft hij, terwijl voor het laatst zijn ogen rusten op Terry, die hij in het felle licht op het toneel ziet dansen. Toegang 14 jaar. CIRCUS SARAN. Ook de kinderen worden niet vergeten; voor hen draait Zaterdag en Zondag om 3 uur de film Cir cus Saran, waarin Watt en Half Watt optreden, samen met Leo Slezak, Hans Moser en anderen, 'n bezetting die een gezellige leuke film garandeert. Ongetwijfeld zullen de jongelui er een plezierige middag aan be leven. Maandagmiddag werd in de foyer van bet Concertgebouw te Amsterdam ter gelegenheid van het afscheid van Jo Vincent door het comité huldeblijk Jo Vin cent een door de Haarlemse schilder Otto de Kat vervaardigd portret aangebo den aan het Concertgebouwbestuur. Jo Vincent bij haar portret. Op 28 en 29 Mei a.s. zal een ge zelschap meubelfabrikanten uit 't belangrijke meubelcentrum West- falen-Lippe een bezoek aan Ne derland brengen. Dat de meubel industrie in dit gebied een belang rijke plaats inneemt, blijkt wel hieruit, dat alleen reeds in de buurt van Herford, Lemgo, Det- mold en Wiedenbrück bijna 50 van alle meubelindustrieën van 't Land Noordrijn-Westfalen zijn ge vestigd, n.l. 301 fabrieken niet 22.000 werknemers. Aan de excursie nemen 24 fabri kanten deel. Zij zijn de gasten van de Centrale Bond van Meubelfa brikanten, die hiermede een ant woord geeft op de ontvangst, die in October 1953 werd bereid aan 6o Nederlandse meubelfabrikan ten, toen zij gezamenlijk een be zoek brachten aan de Duitse indus trie in Westfalen-Lippe. Deze uitwisseling van excursies is een gevolg van de contacten die sedert enige jaren in het kader van de Union Européenne de 1'Ameu blement (de Europese Federatie der Meubelindustrie) zijn tot stand Niet krabben. De helder rjlTJ/ vloeibare D.D.D. kal- I T*. I I n meert de jeuk in enkele w M.% seconden, doodt de ziek- i tekiemen, geneest tot diep tn de huidporiën. GENEESMIDDEL TEGEN HUIDAANDOENINGEN gekomen tussen de verschillende organisaties van de meubelindus trie in West-Europa. Het is daar om misschien wel interessant naar aanleiding van dit Duitse bezoek iets te vertellen over deze Europe se organisatie. Zij vond haar ontstaan en nood zaak in het na de laatste oorlog in Europa sterk groeiende besef, dat de landsgrenzen in economisch op zicht moeten worden geslecht, wil len wij, Europeanen, in de wereld het hoofd boven water houden. Deze grenzen hadden zin en waren nodig in tijden, dat de diverse landen in de wereld een overheer sende positie innamen. Zij verlie zen hun zin naar mate de Europe se landen, relatief gezien, minder gaan betekenen. Wat deze landen echter op zichzelf beschouwd niet meer kunnen nastreven, n.l. een vooraanstaande positie in de we reld, kunnen zij gezamenlijk zeer stellig nog wel tot stand brengen. Zo wordt er in steeds bredere kring gestreefd naar een Europa, dat economisch één is, naar een geïntegreerd Europa dus, waarin de samenwerking primair is en de tegenwerking van elkander naar .de achtergrond is gedrongen. Wij zijn nog niet zover, dat er economisch geen grenzen meer in Europa zijn, maar het is wel zaak dat wij ons daarop voorbereiden. Daarvoor is o.a. nodig, dat wij el kaar leren kennen, van elkaar trachten te leren. Zoals de natio nale werkgeversorganisaties heb ben bewerkt, dat haar leden elkaar niet meer uitsluitend beschouwen als concurrenten, maar ook als collega's, met wie zij samen een gemeenschappelijke verantwoorde lijkheid dragen voor het welzijn van de totaliteit van de bedrijfs tak, zo streeft ook de U.E.A. er naar, te bewerkstelligen, dat de Europese meubelfabrikanten el kaar internalionaal gaan zien als collega's, die over en weer op el kaar rekenen kunnen en van el kaar kunnen leren. Een der middelen om dit doel te bereiken, vormen bedrijfsbezoeken als deze excursie van Duitse meu belfabrikanten naar Nederland. Bezoeken worden gebracht aan de Meubelfabriek Dirks van Oers te Waalwijk, de U.M.S. te Utrecht en Kempkes te Waddinxveen. Vooris zal er ruimschoots gele genheid bestaan om rustig van ge dachten te wisselen over gemeen schappelijke problemen. Behalve Nederland en Duitsland zijn bij de U.E.A. aangesloten Noorwegen, Zweden, Groot-Brit- tannië, België, Frankrijk, Italië, Oostenrijk en Finland. Binnen het kader der organisatie werden op technisch gebied reeds vele gege vens uitgewisseld, werd de libera lisatie van de invoer van meubelen sterk bevorderd en groeide een sa menwerking, als wij voor de oor log niet voor mogelijk hadden ge houden. SPAAR DE AARDAPPEL Van de aardappel kan gezegd wor den ,dat deze een massa- zowel als een kwaliteitsproduct is, althans behoort te zijn. Het zal duidelijk zijn, dat het hier door nodig is de aardappel de grootst mogelijke zorg te geven. Helaas is men in ons land nog lang niet ten volle overtuigd van deze drin gende eis. De reden die het noodzakelijk maakt deze eis ter sprake te brengt schuilt o.a. in het mechanisch rooien. Het zal im mers niemand verbazen, dat deze werk wijze, behalve vlug, dikwijls ook vrij ruw geschiedt. De beschadigingen en kneuzingen die aardappelen op kunnen lopen zijn he laas niet steeds direct zichtbaar. Veelal is dit eerst het geval, als ze de consument of gebruiker bereikt en dan is het onheil gebeurd. In Amerika had dit verstrekkende ge volgen; de aardappel liep er grote kans impopulair te worden. Toen vond en zocht men middelen om hem bij het rooi en, sorteren en vervoeren te sparen. Ook wij moeten hiervan kennis ne men, omdat er aanzienlijke exportbelan gen mee zijn gemoeid. Een Amerikaanse autoriteit op het ge bied Van aardappelenrooien geeft enkele punten !aan, die in acht moeten worden genomen om tot goede resultaten te ko men. Samengevat houden zij voor iedere gebruiker van een rooimachine goede raadgevingen in. Men moet niet sneller rijden dan 1,6 tot 2,4 km. per uur en de snelheid van de staafrooster mag niet uitkomen boven 45 cm. per minuut. De staven van het rooster moeten naar be neden buigen en met rubber zijn afge werkt en bekleed. 'Deze bescherming met rubber is ook' van betekenis voor sor- teermachines, terwijl de valhoogte voor de aardappels in al deze gevallen niet boven 15 cm. mag uitkomen. Zo kunnen goed materiaal en goed ge bruik samenwerken om de aardappel, het zeer belangrijke massa-product, te spa ren voor consument en poter. doos 90 ct FEUILLETON VAN „DE ECHO VAN HET ZUIDEN 25). „Het weer is niet zo .prettig van daag". „Niet prettig? Ik vind het heer lijk. Ik houd van storm en ruw weer. U als zeeman toch zeker ook?" Gordon verbaasde zich in stilte over de veranderingen die zo plot seling in het meisje konden plaats vinden. Gisteren was ze koel en onvriendelijk tegen hem, nu glim lachte ze aanmoedigend. Het ver moeide, down gestemde meisje van gisteren stond nu opgewekt en uit dagend lachend voor hem. Haar ogen glansden en haar lang haar wapperde in de wind. „Voor de afwisseling houd ik wel van een beetje storm. De meeste passagiers denken er echter an ders over. Hebt u de leegte in de eetzaal gezien?" „Ik ben niet in de eetzaal ge weest. Als je nog niet ziek bent, wordt je het daar." „Niets aan 'te doen" verzekerde Gordon haar. „De ventilatie is be ter als waar ook. De lucht van de spijzen maakt echter velen, die al op het randje van zeeziekte lopen, ziek. Voelt u zich goed?" „Heel best", lachte het meisje. „Gelooft u ook niet, dat het voor het grootste gedeelte verbeelding is, die zeeziekte?" „Er komt veel verbeelding bij. Iemand die niet ziek wil worden, zal het ook niet zo gauw worden. Toch zijn er naturen, die er abso luut niet tegen kunnen. Ik ken een officier, die elke reis opnieuw voor enkele uren niet lekker is. Hoogst onprettig, maar er valt weinig aan te doen." Al pratend wandelden zij over het dek en het meisje stelde voor boven op het zonnedek te gaan staan, om, zoals zij het noemde, eens flink uit te waaien. Boven raasde de wind inderdaad in volle kracht. Zij moesten zich vastgrij pen aan de railing en de wind deed onmiddellijk een aanval op de pet van Gordon, die hij nog net kon grijpeijj Verbaasd keek het meisje naar Gordon's hoofd, dat nog steeds versierd was met het verband, dat door dokter Merry- land aangebracht was. „Wat is dat?" vroeg zij. „Hebt u een ongeluk gehad?" Hoewel de kapitein de passa giers buiten de zaak wenste te hou den, meende Gordon, dat het geen kwaad kon als hjj het meisje, dat er toch al zo nauw bij betrokken was, vertelde van hetgeen er zich die nacht had afgespeeld. Op een luchtige conversatietoon vertelde hij van de nachtelijke achtervol ging en de klap die hij had ontvan gen. Het gezicht van het meisje drukte oprechte verbazing, ver mengd met ongerustheid, uit. „Deed het erg veel pijn?" vroeg ze, haar handje op zyn mouw leg gend. „Wat verschrikkelijk. Is die man gepakt?" „Nee", antwoordde Gordon op recht. „Ik weet trouwens niet of 't een man was. Bovendien heb ik gegronde redenen om aan te ne men, dat als we die „schaduw" te pakken hebben, we ook de moor denaar van O'Connell hebben." Het gezicht van het meisje be trok even. „Als ik 't goed begrijp, verdenkt u my ook als dader?" „Daar zullen we het nu niet over hebben", zei Gordon. Wie het ook is, we zullen hem of haar vinden." En dan overstappend op een ander onderwerp, vervolgde hij: „Ik denk dat we spoedig ander weer krygen. De barometer kondigt dat aan en ook de radio spreekt zich op de zelfde wyze uit. Het zal een hele opluchting zijn voor de meeste passagiers. Lucia gaf geen antwoord. Ze stond tegen de railing geleund en hield zich aan de ijzeren stangen vast. Haar gezichtje was iets om hoog gericht en ze staarde in de verte met een droefgeestige glim lach om haar lippen. Ze deed Gor don, zoals zij daar stond, denken aan de „Mona Lisa", waarvan hij het schilderij eens in het Louvre in Parijs gezien had. Het meisje be merkte plotseling dat hij haar stond aan te kijken. Ze kleurde iets en vroeg: „Belangstelling voor moordenaressen Gordon trok zich van het verwijt niets aan en antwoordde: „Ik kan me levendig voorstellen dat een film waarin u optreedt, alleen daarom al een succes moet wor den." „Dank u voor het compliment. Doen alle knappe Amerikaanse of ficieren dat?" „Niet altyd. Alleen als het een heel aardig meisje is." „Met andere woorden „Conclusies kunt u zelf trekken." Lucia Marino lachtte. „U bent een charmeur. Heeft iemand dat wel eens tegen u gezegd?" „Nee", zei Gordon oprecht. „Ik was me daarvan niet bewust. Ik geloof trouwens, dat iedere man een charmeur wordt, als hij met 'n aardig meisje praat." „Daar heb ik nog nooit iets van gemerkt. Men is altijd onvriende lijk tegen mij." „Kom nu. Daar geloof ik niets van." „Toch is het zo. Men verdenkt mij zelfs van moord." „Zou dat laatste misschien niet uw eigen schuld zijn? Wellicht ver trouwt u sommige mannen niet. Ook niet als ze het beste met u voor hebben en u alleen willen helpen." „Zouden er zulke onbaatzuchti ge mannen zijn?" „Die zijn er wel. Het is soms zelfs niet moeilijk ze te vinden." „Daar heb je er misschien een", zei het meisje lachend, terwijl ze wees op een mannenfiguur, die met moeite optornde tegen de wind en ook de 'trap naar het zonnedek op kwam. „Wie is dat? Kent u hem?" vroeg Gordon, die hem hoogst onwelkom vond. De man stevende op hen af. „Goede morgen, miss Marino. Hoe voelt u zich?" „Uitstekend, mr. Rodriguez. Hebt u al kennis gemaakt met mr. Jen kins, de tweede stuurman? Miss Marino stelde de beide he ren aan elkander voor. Rodriguez bleek uit Mexico afkomstig te zijn en ging thans naar Miami om zijn vacantie aldaar door te brengen. Hij was directeur van een film maatschappij en had Lucia uitge nodigd tot een conferentie met een zijner regisseurs, die bezig was met een nieuwe rolprent. Miss Ma rino stelde voor naar beneden te gaan en daar het gesprek voort te zetten. Het zonnedek was bij storm nu niet bepaald een ideale plek voor conversatie. Beneden in de rooksalon ontstond al spoedig een levendige discussie tussen Gordon en mr. Rodriguez, die zich ont popte als een liefhebber van de tective en een hobby had voor „crime" in het algemeen. Gordon, die zich in het begin 'n beetje stijf hield, ontevreden over zijn komst, die het interessante ge sprek met Lucia Marino onder brak, ontdooide spoedig. De man bleek een geestig causeur te zijn, die een zeer scherpe kijk had op de onderwerpen die hij aanroer de. Ook Lucia volgde hem met dui delijke interesse. (Wordt vtrvolgd)

Kranten Streekarchief Langstraat Heusden Altena

Echo van het Zuiden | 1954 | | pagina 2