UW MENING Voor de Vrouw. .ytXöè&n Lauws uit Parijs HOOGENBOSCH 'N DIERENSTEWARD STAAT VOOR NIETS Vita-diepvriesgroenten Ceze//igfieid ScAoenen W.v.OOSTERHOUT ZOMERZEGELS GOEDE VAART Verloren J. H. Verhoeven DINSDA GM/DDA G GEOPEND DE ECHO VAN HET ZUIDEN VAN MAANDAG 27 MEI 1957 OPEN BRIEF AAN HANNIBAL Met belangstelling en genoe gen leest ondergetekende elke week de ontboezemingen van Hannibal. Maar omwille van de objectiviteit van het sportpro- bleem en met name de voetbal sport in onze stad, moet me toch het volgende van het hart. Ik ben het roerend met Han nibal eens, dat het met onze voet balsport niet gaat zoals het gaan moet, maar waarom rept schrij ver met geen enkel woord over het degraderen van Baardwijk terwijl hij het enkele weken ge leden zo diep betreurde dat we geen nieuwe 2e klasser bijgekre gen hebben Is Baardwijk mis schien geen representant van 't Waalwijkse voetbal Drie jaar lang heeft deze ver eniging met wisselend succes het Waalwijkse voetbal in de 2e klas vertegenwoordigd. Resumerend moet men toch het volgende concluderen: Het is sportief jammer dat WSC niet promoveerde, maar dubbel jam mer is het dan toch dat de enige 2e klasser die Waalwijk rijk was, moest degraderen. Ondergetekende meent, dat ie dere objectieve sportliefhebber het in dit opzicht met hem eens zal zijn. Ere wien ere toekomt, ook aan de vereniging Baardwijk. U mijnheer de redacteur dan kend voor de plaatsing. Een sportliefhebber. Hannibal'heeft het inderdaad betreurd dat WSC de sprong naar de tweede klas niet heeft gehaald ook al zullen er in Waal wijk heel wat z.g. „sporf'-lief- hebbers zijn die deze mislukking met vreugde zullen hebben be groet. En zo is het precies het zelfde met Baardwijk, geacht:e in zender. Hannibal betreurt de de gradatie van Baardwijk evenzeer als het falen van WSC, maar u zult ze de kost moeten geven wien het 2e klasserschap van Baardwijl al lang een doorn in het oog was. Nu zijn alle partijen tevreden en hebben we lekker helemaal geen tweede klasser meer. We kunnen de nieuwe competitie weer met frisse ani mositeit beginnen. En toch spre ken we over het Waalwijkse voetbal nog steeds als „sport". Zit het u niet tot hier, beste in zender Overigens wordt de onmacht van het Waalwijkse voetbal wel bitter duidelijk geaccentueerd door deze twee feiten: Baardwijk kan het niet rooien en WSC kan het niet halen. Met romeinse sportgroeten HANNIBAL. Wellicht is U de zaak van v. d. Kuil of de affaire van de wed strijd in Düsseldorf tegen het Duitse voetbalteam bekend. Het is daarom nog niet te verant woorden hoe Oostenrijk gisteren tegen het Nederlandse team „te keer ging." Ach, ik behoef het u niet te zeggen, u hebt het zelf kunnen lezen. „Wat was nu de oorzaak van deze zo onsympathieke ontmoe ting?" vraagt iedereen zich af. Iedereen late zijn verstand eens werken om op deze vraag een antwoord te geven. Hoe mijn ver stand werkte, zal ik u trachten te vertellen. Naar mijn mening bleek duide lijk dat Oostenrijk zou moeten winnen. Aan het spel, dat zij speelde en de wijze, waarop zij te werk ging, was dit duidelijk te bespeuren. Nu rijst de vraag; „Waarom?" Om dit na te gaan kunnen wij ons vastgrijpen aan 2 pijlers. De meest voor de hand liggende en dezelfde die wij hadden, voordat de „battle" begon, was, dat de Nederlanders niet bestand waren tegen het beter spelende Oosten rijk, tenminste wat wij hadden verwacht. Maar het bleek geen „illusie" te zijn. De andere is een zeer onaan gename pijler. Het is de kans dat de scheidsrechter in het voordeel van Oostenrijk speelde. Naar mijn mening bleek het laatste de enige juiste pijler. Er was immers geen twijfel moge lijk of Oostenrijk had de scheids rechter een extra loonzakje be loofd als hij instond voor een Oostenrijkse overwinning. Wij zagen de scheidsrechter enkele malen onrechtvaardig optreden. Toen de overwinning van Oos tenrijk in hun bereik lag, had de scheidsrechter nog maar één kans en benutte zijn kans om 'n mislukte aanval om te zetten in een penalty. Oostenrijk had dus gewonnen en de scheidsrechter ging ziin twee loonzakjes halen. Naar mijn mening hing hier mee samen de door de Oosten rijkse spelers toegepaste tactiek, de z.g. ..eerst de man en dan de bal"-tactiek. HARRY MOOD. Liefde voor dieren en improvisiatietelent vereist bestel tijdig ABONNEERT U OP EN ADVERTEERT IN „DE ECHO VAN HET ZUIDEN" prima kracht voor de ophalerij personeel voor alle afdelingen w.o. stiksters en plaksters voor de fabriek en thuisstiksters. Vloemans Gasthuisstraat 69 Kaatsheuvel MORGEN. met onze merkdranken t (van onze verslaggever) „Met olifanten in de lucht behoef je helemaal geen last te hebben, wanneer er maar voor gezorgd wordt, dat ze steeds voldoende te eten hebben", vertelt ons de heer Fokkema, dierensteward bij de K.L.M." Onze nationale luchtvaartmaatschappij heeft een wel zeer bijzonder goede naam in de wereld op het gebied van dierenvervoer, maar de K.L.M. werkt voor dit vervoer met een korps speciale dierenstewards, waarvan de heer Fokkema deel uitmaakt. fjet leek ons niet zo eenvoudig óm oli fanten door de lucht te vervoeren en daar om zijn we bij dat vervoer eens een kijkje gaan nemen. „Och olifanten zijn niet de moeilijkste passagiers", glimlachte de dienstdoende dierensteward. „Rustig en kalm moet je ze in het toestel zien te krijgen en dat lukt niet altijd. Zo gebeurde het met in Cal cutta, dat een olifant wel de trap besteeg, maar niet naar binnen wilde. Alles hebben we geprobeerd, maar het dier verzette geen poot meer. Dan zit er niets anders op, dan rustig te gaan zitten en af te wachten wat hij zal doen. Het duurde uren en uren en we werden al wanhopig, toen de olifant langzaam achteruit de trap verliet en weer op het vliegveld belandde. We probeerden het met een tweede en die ging zonder moeilijkheden naar binnen. Het eigenaar dige was, dat de eerste nu dadelijk zijn soortgenoot volgde." „Kijk, er mogen niet meer dan drie oli fanten tegelijk in een machine vervoerd worden en zij mogen per stuk niet meer dan 500 kg wegen, dus het zijn altijd jonge die ren. Wij hadden op die reis er drie aan boord en omdat een olifant slechts rustig is wanneer je er voor zorgt, dat hij de hele reis kan eten, hadden we niet minder dan 2 ton suikerriet aan boord, hetgeen de die ren tijdens de reis vlot verwerkten. Kom je zonder voedsel voor hen te zitten, dan wordt het moeilijk. Ze hebben de neiging amok te maken en staan geen ogenblik stil, terwijl ze woest trompetteren. Aan de ma chine is dat dadelijk te merken, want die begint mee te bewegen en het is natuurlijk voor de captain een hele toer om dit met de stuurknuppel te corrigeren." Geen giraffes en nijlpaarden. „Vervoert de K.L.M. alle dieren", is onze vraag. „Neen, alle dieren zou te veel ge zegd zijn, al scheelt het niet veel. Giraffes mogen in verband met hun lengte en nijl paarden en neushoorns wegens hun onrust niet vervoerd worden, maar verder vervoe ren wij vrijwel alle denkbare dieren, zoals honden, katten, paarden, koeien, vogels, apen, leeuwen, tijgers, olifanten, kortom noemt u maar op, we staan voor niets." Hij lacht gul. „Belangrijk is natuurlijk, dat de dieren op de juiste wijze verpakt worden, want an ders krijg je moeilijkheden onderweg. Bo vendien moet steeds gezorgd worden, dat er gereedschap en materiaal aan boord is om bij eventualiteiten de behuizing van de dieren te repareren. Stel je voor, dat een volière met 600 exotische vogels wordt om gegooid door een olifant Een vorkheftruc lichtte stapels balen op en ze verdwenen in de grote deuren van de machine. „Hoe doet u het met de voeding van de dieren?", informeerden wij nieuwsgierig. „Dat is zo'n probleem niet", vertelde de heer Fokkema. „Natuurlijk weet je vooraf wat voor dieren of je meekrijgt op reis en naar aanleiding daarvan bereken je wat voor voer en hoeveel of je nodig hebt. Dat wordt dan besteld en op het vliegveld af geleverd en je neemt het mee. Dikwijls ver voeren we tientallen verschillende soorten dieren tegelijk en dan moet je natuurlijk zorgen dat je voor al die bekjes en bekken het geschikte voedsel bij je hebt." De temperaturen. „Kom je onderweg in moeilijkheden door dat voedsel bederft of dat je in verband met de temperatuur weinig voedsel mee kon nemen, dan bestel je telegrafisch op het tussenlandingsstation diet benodigde voer. Het komt wel voor, dat men het daar niet leveren kan en dan kan in uiterste instan tie het voer ergens anders vandaan komen, waar het met een lijnmachine wordt mee genomen. Lukt het helemaal niet, dan moet je improviseren en op de een of andere manier voedsel wat wel beschikbaar is, ge schikt maken voor het dier waar je eigen lijk geen eten meer voor hebt. Daarom moet je natuurlijk wel het een en ander van de voedselsamenstellingen afweten." „Wat levert nu de grootste moeilijkheden op bij een vlucht met dieren", willen wij weten. „U zult het niet verwachten", gaat de dierensteward verder, „maar dat zijn de temperaturen. Het is dikwijls buitengewoon moeilijk om een temperatuur te vinden en te bewerkstelligen in de machine, die ge schikt is voor de verschillende soorten die ren die je vervoert. Voor de een is dit te warm en voor de ander te koud. Dan moet je natuurlijk een compromis zien te vin den. Door middel van blowers en air-condi- tioning kunnen we de temperaturen wel regelen, maar vooral in de tropen kan het ontzettend heet zijn, ook al omdat de die ren in de beperkte ruimte allemaal hun eigen warmte uitstralen. Zo warm kan het worden, dat de damp er letterlijk afslaat. Dat ondervonden we in Canada, waar we met een lading apen midden in de winter aankwamen. Toen ons toestel gesloten op het vliegveld stond, dacht menig employé dat het in brand stond, want uit alle ven- tilatie-openingen kwam zo'n warme lucht naar buiten dat ze prompt in stoom over ging." Het verhaail van de tijgers „Hebt p wel eens moeilijkheden met de dieren onderling?", was een vraag die ons al enige tijd op de lippen zweefde. „Over het algemeen valt dat erg mee maar je moet weten, dat je bepaalde dieren niet tezamen kunt vervoeren. Zo gaat het zeker niet om een olifant en een tijger in één toestel over te brengen, dat levert be slist moeilijkheden op. De olifant ruikt de tijger en omgekeerd en beide blijven niet rustig, alhoewel dat tijdens de vlucht nood zakelijk is. Zo zouden er meer voorbeelden te noemen zijn." „U beleeft zeker wel eens wonderlijke dingen met dit dierenvervoer?", willen wij weten. De steward lacht. „Och ja, dat wel' zei hij hoofdschuddend. „Een collega van mij beleefde kort geleden een prachtig avontuur dat ik u zeker niet wil onthou den. Zijn toestel maakte een tussenlanding te Beiroeth en werd voor de nacht op een zijbaan van het vliegveld geplaatst. De be manning ging weg, maar de dierensteward bleef, omdat hij enige honderden exotische vogels aan boord had en twee jonge tij gers. De deuren van de machine konden niet gesloten worden in verband met de tem peratuur. De jonge tijgers liet hij zo nu en dan uit aan een lijn, want de dieren waren rustig en betrouwbaar. Tegen de avond werden de tijgertjes on rustig. Ze wilden naar buiten, de frisse lucht en de ruimte stond hen blijkbaar aan. Goede raad was duur. Mijn collega legde zijn matras tegen het wiel van de machine, strekte zich er op uit en de tijgertjes leg den zich volkomen plat, heerlijk elk aan een kant van hem, de een met zijn kop op zijn linkerdij en de ander op de rechter. Het werd donker en in de verte glansde het volle licht van de lampen van het vliegveld. Plotseling schrok de dierensteward op uit zijn dommeling. Over het woestijnzand na derde een figuur in witte burnoes. Wat wil de die man?" De bedrieger bedrogen. „Hij hield zich muisstil en wachtte af. De vreemdeling liep langs de machine, keek spiedend rond en probeerde in de open deur te klimmen. Op dat moment strekte de steward zich uit en kreunde als kwam hij uit zijn slaap. De man sprong dadelijk op de grond, keek rond vanwaar het geluid kwam en zag mijn vriend op de grond liggen, luid geeuwend en kreunend. Hij kwam naderbij en zag daar twee tij gers bij de man. In een wilde ren stoof de man weg en keek geen ogenblik om. De steward lachte, ging weer gemakkelijk lig gen en wilde zijn tukje voortzetten. Wie schetst zijn verbazing toen enkele minuten later over het vliegveld enkele brandweerauto's met gierende sirene en en kele jeeps vol politie gewapend met karabij nen kwam aanstuiven en met gillende rem men bij het vliegveld stopten. De politie sprong er uit met de karabijn in de aan slag en stormde op mijn vriend af. Die sprong verbaasd overeind en informeerde wat er aan de hand was. Toen barstte hij in lachen uit, want het bleek, dat de vreemdeling in zijn witte burnoes buiten adem op het vliegveld ver teld had, dat er bij 't vliegtuig aan de rand van de woestijn een kerel door twee tij gers opgevreten werd! Toen allen zagen, dat de tijgertjes zo mak als lammetjes waren, droop de hele stoet weer af en de volgende dag was mijn vriend de held van het vliegveld. „De „ti- german" noemden ze hem. Dat zijn zo van die kleine avontuurtjes die je wèl eens be leven kunt". „Dat en het prettige werk met do zorg voor allerhande dieren, is hetgeen dit vak zo aantrekkelijk maakt. Liefde voor dieren, verantwoordelijkheidsgevoel en improvisa tietalent zijn eigenlijk de pijlers waarop het beroep van dierensteward rust", besluit hij en wij konden het volkomen met hem eens zijn, als wij zien met hoeveel zorg de vo lières in het toestel voor ons gestouwd wor den.. (Nadruk verboden). Ds Zomerzegels van dit jaar staan in het teken van de scheepvaart. En wij zullen met trots deze zegels op onze brieven plakken. Goed, de Rot terdammers zullen het meest voe len voor de Nieuw Amsterdam, de voorliefde van de Amsterdammers zal uitgaan naar de Willem Brendsz en het motorvrachtschip Gaaster- land, de Groningers zullen tevreden „hun" kustvaarder bekijken en in IJmuiden, Katwijk, Scheveningen Vlaardingen zal men zich verheu gen over de trawllogger, waarvoor de IJmuiden 99 „Curasao" model heeft gelegen. Maar de thuishaven van al deze schepen is toch eigenlijk Nederland en daarom zal iedereen vreugde aan deze serie beleven en vooral zijn buitenlandse brieven met deze zegels frankeren. Wij mogen trots zijn op deze bron van welvaart: de scheepvaart. Laat het niet alleen trots op dit vaderlandse bedrijf zijn dat ons Zo merzegels doet kopen. Laat onze drijfveer ook zijn ons medeleven met hen, die ondanks welvaart en sociale voorzieningen in onze steeds ingewikkelder wordende maatschap pij toch in moeilijkheden zijn ge raakt. De toeslag op de Zomerzegels is bestemd om hen te helpen. De instellingen, die deze hulp ter hand nemen en een aandeel krijgen m de opbrengst van de Zomerzegels, zijn: V olksgezondheid Verpleegfondsen tuberculosebe strijding; Prinses Irene Fonds; Asthmabestrij ding Gebr ekkigenzorg Rheumatiekbestrij ding. Maatschappelijk Werk: Erefonds Oud-Verpleegsters; Nationaal Fonds voor Bijzondere Noden; Koningin Juliana Fonds; Fonds Oud-Huisbezoeksters tuber- culosebestrij ding. Culturele Zorg: Prins Bernhard Fonds; Voorzieningsfonds voor Kunste naars; Ondersteuningsfonds Letterkun digen; Nederlands Steuncomité Beelden de Kunstenaren; Nederlands Kunstverbond. Bovendien krijgt nog een aantal provinciale of plaatselijke instellin gen een aandeel om hun werk te steunen. Scheepvaart - bron van welvaart. Zomerzegels - bron van meer le vensvreugde. Een goede combinatie. Daarom: Zomerzegels - goede vaart! GEWESTELIJK ARBEIDSBUREAU WAALWIJK. WORDEN GEVRAAGD BOUWNIJVERHEID Timmerlieden L.l. schildersknecht KLEDING - REINIGING: Naaisters Stiksters HOUT - KURK - STRO Machinale houtbewerker Meubelmakers L.l. meubelmakers L.l. stoffeerder SCHOEN EN LEDER: Stikkers - stiksters Bijtuigers Overleersnijders Machinezwikkers Handzwikkers Doorzetters Overhalers Aankloppers Afmakers Zoolleerstanzers Ophalers Hulparbeiders voor de gehele onderwerkafdeling Jeugdige schoenfabrieksarbeiders voor alle afdelingen Handschoenstiksters Stollér Spuiter Looierij -sjouwers LANDBOUW Jeugdige landbouwknecht Jeugdige tuindersknecht METAALNIJVERHEID Machine-bankwerker Stempelmakers Halfwas-monteur L.l. constructie-bankwerker Metaaldraaiers L.l. automonteur L.l. plaatwerker L.L loodgieter Electriciëns Lood- en zinkwerker Metaalsjouwers Zandvormers Smidsknecht Motor- en Bromfietsmonteur fUEDINGS- EN GENOTMIDDELEN Leerling of halfwas bakkersknecht Leerling Banketbakkers HANDEL Winkeljuffrouw (Levensmiddelen) VRIJE BEROEPEN Vr. kantoorbedienden Jeugdige mannel. kantoorbedienden PERSONEEL IN ALGEMENE DIENST Loopjongen L.l. magazijnbediende HUISH. DIENSTEN Dagmeisjes Werksters Werksters (seizoenbedrijf) BIEDEN ZICH AAN SCHOEN- EN LEDER Werkmeester onderwerkafdeling HANDEL Verkoopster (confectie o.d.) VERKEER Chauffeur VRIJE BEROEPEN Vr. kantoorbediende (gehuwd) GEVRAAGD THUISWERK voor minder-validen Aanmelden dagelijks tussen 9 en 12 uur v.m. op het Arbeidsbureau Waalwijk, Gro testraat 339. Deze opgave is geldig vanaf maandag 27 mei t.m. zaterdag 1 juni 1957. TWEE KINDEREN VERDRONKEN In de Nieuwe Achtergracht te Amsterdam zijn zondagavond de 10- jarige Frank Vermeulen en de 9- jarige Trijntje Scholtens uit de Le pelstraat bij het spelen verdronken. De twee kinderen zaten in de cabi ne van een bestelauto, die bestemd is voor de sloop, en die geparkeerd stond naast de gracht. Vermoedelijk hebben andere kinderen de wagen in het water geduwd. Een voorbijganger hoorde de plons en zag een gedeelte van de laadbak boven het water uitsteken. Niemand wist of in de cabine mensen zaten. Toen brandweerlieden de wagen op- hesen, stak uit een der raampjes de arm van de verdronken jongen. La ter bleek, dat ook het meisje in de cabine zat. Politie en brandweerlie den hebben nog geruime tijd in de gracht gedregd, omdat in de buurt nog een meisje werd vermist. TRICOTAGES UIT PARIJS. Anders dan in de Houte Couture, liggen de bronnen voor de mode in breigoederen nogal verspreid. Italië is een machtig cen trum, Weenen is belangrijk, Zwitserland laat zich gelden. Toch is Parijs ook op dit gebied, vooral de laatste jaren ondanks zijn hoge prijzen niet te onderschatten. Sedert gebreide kleding steeds belang rijker wordt in de kleding van de vrouw en vooral in Frankrijk het twin-set en het truitje, het vest en het gebreide jasje steeds meer de plaats is gaan innemen van het mantelpak in de garderobe van de wer kende vrouw, zijn een aantal belangrijke huizen ontstaan die zich op deze kleding stukken specialiseren. De vrouwen en meisjes, die rokken met truitjes en vesten de voorkeur geven boven het mantelpak, redeneren, dat het mogelijk is, met betrekkelijk geringe middelen een gevarieerde garderobe samen te stellen en dus telkens wat anders te dragen. De variatie-mogelijkheden zijn dit sei zoen nog weer groter geworden, omdat men twinsets heeft gebracht, waarbij zoals bij voorbeeld bij Korrigan-Lesur een gele car digan gecombineerd is met een truitje van een heel zachte nasturtium kleur. Tricosa daarentegen maakt beide delen wel in de zelfde kleur, maar herhaalt de gestreepte band langs de V-hals van het truitje aan de voorzijde en aan de manchetten van de cardigan. De halslijn en kraagverwerkingen zijn belangrijk. Opvallend is het gebruik van strepen, die in alle collecties veelvuldig voorkomen. Smal, en van gelijke breedte, worden ze vaak horizontaal gebruikt, vooral in marine met wit. Breder en in combinatie van twee of drie verschillende kleuren, zijn ze ge woonlijk verticaal. Opvallend mooi was bijvoorbeeld de combinatie van wit met zwart en roodachtig bruin bij Korrigan- Lesur, die ook paarse tinten met petunia, turqoise met mimosaygeel en hei-rood met nasturtium combineert. y; j- De eerder genoemde zorgvuldige combinatie van kleuren in cardigans en truitjes, heeft zich verder uitge strekt tot de wollen rokken, waar mede deze gedragen worden. Jersey, gebreid van dezelfde garens ton sur ton, komt vaak voor, in gladde of in permanent geplisseerde rokken. Zo als wij reeds hierboven opmerkten, de bronnen van de mode zijn vele tegenwoordig. Deze combinaties van dezelfde kleur truitjes en rokken, stammen uit Amerika. Zowel de ge breide ensembles als ook de Korri- gan Lesur getoonde combinaties va" truitjes en twin-sets met sèrge en flanellen rokken, in precies dezelf de kleur geverfd, vinden hun inspi ratie aan de overzijde van de oce aan, waar het „dyed to match", het verven om bij elkaar te passen van velerlei garens reeds enige tijd met groot sukses wordt toegepast. Een ander idee is het, een rok te kiezen in een zeer grove steek, zoals die van Anny Blatt, gehaakt met de hand. Dit opengewerkte effect con trasteert op aantrekkelijke wijze met de fijne steek van de witte car digan, welke met goud is gebor duurd. Blazers, op het ogenblik zo in trek, worden gewoonlijk gedragen met rokken in contrasterende kleur, vaak wit, of met lange pantalons. Gebreide wollen mantels, zeer be- scheidenlijk aangeduid als „japon- bedekkers", en door Pierany ge toond in „Supra" jersey in marine blauw, rood of hazelnootbruin, zijn zeer populair. Dergelijke jassen vin den we bij Maggy Rouff-Extension (confectie collectie van deze cou- turière): zacht blauw met een ge knoopte das aan de hals, rood met 'n neergeslagen kraag en grote zakken en marine met een ronde geribde kraag welke los van de hals blijft. ROEL WIERSMA. Dr. Pannekoek, de arts die het Nederlands elftal in Wenen ter zij de heeft gestaan en die Roel Wiers- ma naar het ziekenhuis heeft bege leid, had slechts goed nieuws toen hij zondagavond weer in het hotel der spelers terug kwam. De blonde rechtsback heeft een lichte hersenschudding opgelopen. Vanmiddag zou hij per auto vanuit het ziekenhuis naar het vliegveld worden vervoerd, waarna hij de te rugreis met de ploeg zal kunnen meemaken. Op Schiphol zal een am- j bulance gereed staan om hem naar zijn woonplaats Eindhoven te bren- gen. 1 nikkelen autowieldop tegen beloning terug te bezorgen. W. v. OOSTERHOUT Grotestr, 185, Drunen Tel. 212 voor de a.s. Communiefeesten vanaf woensdag steeds uit voorraad leverbaar Bloemen - Groentehandel Berndgk - Telefoon 2095 GEVRAAGD (een flinke vrouwelijke kracht komt ook hiervoor in aanmerking, met speciale loonregeling) TEVENS GEVRAAGD __J Markt 2 Waalwijk f W'JNHANDEL „DE ROEMER" DRUNEN-WAALWUK

Kranten Streekarchief Langstraat Heusden Altena

Echo van het Zuiden | 1957 | | pagina 7