waa! wijkse en UnqstRAatse couraiu
VERPLICHTE CURSUS
VOOR 14-JARIGEN
Gemeenteraad Waalwijk
20
Ogen vragen brillen
van STASSAR
agenda en pre-adviezen
Middenstands-
examens worden
zwaarder
De brommers geen
groter gevaar
dan anderen
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Drie priesters ver
moord in Kongo
Samenvoeging
Waterschappen
korting
MAANDAG 27 JANUARI 1964
86e JAARGANG No. 8
De tcho vAn het Zuióen
Uitgever
Waal wij ksche Stoomdrukkerij
Antoon Tielen
Hoofdredacteur JAN TIELEN
Gironummer 1069687
Dit blad verschijnt 2 x per week
Abonnement:
p. week (0.24 1 ct. inc.k.) 0.25
p. mnd. (1.00 -f 5 ct. inc.k.) 1.05
p. kwrt. (3.00 10 ct. inc.k.) 3.10
p. kwrt. p. post 3.35 bij girobetaling
(bij incasso p. postkwit. 30 ct. extra)
Advertentieprijs: 11 cent per mm.
Contractadvertenties: speciaal tarief
Opgericht 1878
Bureaux: Grotestraat 205, Waalwijk Tel. 04160 - 2621 Kaatsheuvel: Dr. van Beurdensstraat 8 Tel. 04167 - 2002
Telegram-adres: „ECHO*
Wij zijn gewaarschuwd!
Men begint nu toch van verschil
lende en deskundige zijde te waar
schuwen voor de gevolgen van even
tueel nog verder gaande looneisen.
Eerst heeft minister Wtiteveen (fi
nanciën) een waarschuwende stem la
ten horen toen hij sprak op een bij
eenkomst van de buitenlandse pers
vereniging, waarna dezer dagen ook
de voorzitter van het N.V.V. en de
K.A.B. hun bezorgdheid uitspraken
over de forse loonverbeteringen die
aanhangig zijn gemaakt en de voort
gaande prijsstijgingen, welke be
zorgdheid gedeeld wordt door de
voorzitters van de beide andere vak-
centralen.
De schuld van de forse loonsverho
gingen ligt zeker niet alleen bij de
werknemers en hun organisaties,
maar is voor een belangrijk deel ook
te wijten aan de werkgevers. Niet
alleen dat men in bepaalde branches,
door de nog altijd te krappe arbeids
markt, bereid is om hogere lonen te
betalen, omdat men meent de prijzen
van het produkt wel dienovereenkom
stig te kunnen verhogen, doch boven
dien worden er allerwegen prijsver
hogingen bekend, die de zucht naar
hogere lonen slechts stimuleren.
Wat men op het gebied van de prij
zen ervaart, loopt menigmaal de spui
gaten uit. Verhogingen van tien tot
dertig procent zijn er plotseling ver
schenen, nog vóór de gevolgen van
loonsverhogingen en andere gestegen
kosten op deze produkten van invloed
konden zijn.
Het zijn niet alleen de detaillisten
die deze maatregelen nemen - inte-
gedeel spreken deze zelf er schande
van tegenover hun klanten - doch
de schuld ligt voor een groot deel bij
de fabrikanten. Wanneer deze dus
geen voldoende verantwoordelijk
heidsgevoel tonen tegenover de eco
nomische situatie, kunnen zij dat ze
ker moeilijk eisen van hun werkne
mers. De consumenten worden thans
links en rechts geplukt en het is geen
wonder als er, niettegenstaande zoge
naamd verbeterde lonen, toch onte
vredenheid ontstaat en men ervaart
dat het toch feitelijk weer de kleine
man is, die aan het kortste eind trekt.
En dat is niet de bedoeling die men
heeft van de idee tot een betere sprei
ding van de welvaart.
De regering heeft deze ontwikke
ling niet in de hand. Zij beschikt niet
over een afdoend apparaat tot prijs-
beheersing en prijscontrole. Maar
moet dat er dan ook altijd voor nodig
zijn? Waar blijft het verantwoorde-
ijkheidsgevoel aan werkgeverszijde
en de bereidheid om ook genoegen te
kunnen nemen met wat kleinere win
sten en een desnoods wat minder ho-
Aanpassing aan soc. econ. leven.
Het middenstandsexamen zal, naar
het Bureau Stichting Middenstands
examen mededeelt, in verband met de
maatschappelijke ontwikkelingen in
gaande 1965 worden aangepast aan
de structuurwijzigingen in het sociaal
economische leven.
Voor het vak bedrijfseconomie zal
een bijzondere plaats worden inge
ruimd. Het zal voortaan niet alleen
mondeling (15 minuten), doch ook
schriftelijk worden geëxamineerd.
Aan de stof voor het mondeling
examen worden toegevoegd effici
ency van het bedrijf, rationalisatie,
personeelsbeleid, interne organisatie,
marktonderzoek, kostenplaatsen, kos
tenstructuur, kennis van het consu
mentengedrag en van de koopmotie
ven.
Bij 't vak Nederlandse taal en cor
respondentie zullen de kandidaten
o.m. moeten bewijzen, dat zij de in
houd van een hun voorgelegd stuk
proza begrijpen.
De duur van het schriftelijk exa
men zal ook worden veranderd, ter
wijl de uitslagbepaling enigszins zal
worden verzwaard. Een verdere aan
passing van de exameneisen in de
naaste toekomst valt te verwachten.
ge notering der aandelen? Die be
reidheid is er kennelijk niet en men
kan die dan ook moeilijk verwachten
noch eisen van werknemerszijde.
fc
4
Gaan wij echter voort met de prij
zen en de lonen te verhogen, dan
wordt onze mogelijkheid tot concur
reren met het buitenland nog verder
aangetast en zullen de gevolgen daar
van in de komende jaren goed merk
baar worden. Dan zal de werkgele
genheid beduidend gaan dalen.
Men kan nu zeggen, dat dit zijn
voordeel heeft ten aanzien van de ar
beidsmarkt en de looneisen daardoor
automatisch zullen worden gedrukt,
anderzijds zal dit ook leiden tot een
belangrijke daling van de bedrijfs
winsten met alle financiële gevolgen
van dien voor directies, commissaris
sen en aandeelhouders. En in hoe
verre dat voort zal gaan heeft geen
regering in de hand, al zal die er wel
de schuld van krijgen. Dan krijgen we
er weer het werklozenprobleem bij,
waaraan inefficiënt geld verdaan
moet worden, hetgeen onze economi
sche situatie nog meer zal benadelen.
Bezien wij al deze gevolgen en de
huidige tendens op het gebied van
lonen en prijzen, dan is het geen won
der, dat de bevoegde personen een
ernstige waaschuwing laten'horen.
Er is alle aanleiding om de ont
wikkeling, die nog niet tot rust is ge
komen, met enige bezorgdheid tege
moet te zien. Het stemt tot vertrou
wen dat de besuren der vakcenrales
hier oog voor hebben en nie schro
men van die bezorgdheid te doen
blijken. Het is te hopen, dat men ook
aan werkgeverszijde, van groot tot
klein, zich van zijn verantwoordelijk
heid bewust is en er zijn aandeel toe
zal bijdragen om de loon- en prijsont
wikkeling binnen de perken te hou
den. Uiteraard kan ook de regering
er het nodige toe bijdragen; om te be
ginnen een minder progressief verlo
pende belastingheffing.
H. v. W.
De stichting wetenschappelijk on
derzoek verkeersveiligheid heeft na
gegaan in hoeverre de mening ge
rechtvaardigd is, dat de bromfietsers
als gehele groep en de jeugdige be
rijders in het bijzonder, een oneven
redig hoog aantal malen bij ongeval
len zijn betrokken.
Uit het rapport blijkt dat de brom
fietsers geen abnormaal hoge cijfers
bereiken als men het aantal afgelegde
kilometers in aanmerking neemt. De
„ongevalsvatbaarheid" van de brom
fietser ligt tussen die van het snel
verkeer en het langzame verkeer.
Tevens is men tot de conclusie ge
komen, dat het verhogen van de mi
nimum-leeftijd voor het berijden van
de bromfiets, zeker geen grotere ver
keersveiligheid zal brengen, evenmin
als het verplicht stellen van een rij
bewijs.
De Eerste Kamer heeft haar goed
keuring gehecht aan een voorwaar
delijk arbeidsverbod voor 14-jarige
jongens, die aan het arbeidsleven
deelnemen, in het algemeen verplicht
zijn partieel (beroeps)-onderwijs te
volgen of deel te nemen aan een vor
mingscursus. Zij zullen niet langer
mogen werken dan 32 uren per week
en 8 uur per dag; hun opleiding en
vorming zal moeten plaats hebben op
ten minste één hele of twee halve
werkdagen per week gedurende ten
minste 8 uren.
Minister Veldkamp, die het wets
ontwerp - een wijziging van de Ar
beidswet - verdedigde tezamen met
staatssecretaris Grosheide van O., K.
en W., kon na afloop van de beraad
slagingen constateren, dat de Kamer
van een „genuanceerde instemming"
had blijk gegeven. Bij de heer Schip
per, die het antirevolutionaire stand
punt vertolkte, hleek die instemming
in zoverre genuanceerd, dat hij liever
een leerplichtverlenging had gezien
met een mogelijkheid tot ontheffing,
dan het in het wetsontwerp neergeleg
de verplichte partiële onderwijs.
De heer Schuurmans (KVP) be
treurde het dat staatssecretaris Gros
heide geen vormingsplicht voor alle
jeugdigen, eventueel tezamen met een
beroepsopleiding, in het vooruitzicht
had kunnen stellen en bleek bijzon
der huiverig te staan tegenover de
opleidingscursussen in ondernemings-
verband.
Als het primaire doel van de Ar
beidswet is „het wegnemen van be
lemmeringen voor de geestelijke ont
plooiing", zijn de bezwaren tegen de
bedaijfscursussen volgens hem evi
dent. Een bedrijf is naar zijn wezen
een economische organisatie en de
daar gegeven cursussen zijn „op zijn
zachtst gezegd neutraal".
Als een jongen eenmaal in een be
drijf werkt waaraan een bedrijfs-
school verbonden is, zal hij moeilijk
elders partieel onderwijs of een vor
mingscursus kunnen gaan volgen. De
vrije keuze van de ouders komt dien-
tengevolge in het gedrang. Voor de
naaste toekomst vreest hij een toene
ming van het aantal bedrijfsscholen
en een groeiende moeilijkheid om
deze eventueel terug te dringen.
Drie Belgische paters Oblaten van
de Onbevlekte Ontvangenis van Ma
ria op de Kongolese missiepost Ki-
lembe, ten oosten van Goengoe, zijn
door gewapende benden vermoord. In
dit gebied heeft president Kasavoe-
boe de noodtoestand afgekondigd, in
verband met de activiteit van deze
benden. Zeven nonnen, die naar de
provinciehoofdstad Kikwit waren ge
vlucht, hebben over het drama ver
teld.
Gedeputeerde Staten van Noord-
Brabant zijn bereid hun voorstel inza
ke de samenvoering van de water
schappen De Donge, Beneden-Donge
en Gecombineerde Aanwassen zo te
herzien, dat bossen en woeste gron
den die in cultuur gebracht kunnen
worden, niet voor 30 maart, voor 50
procent worden vrijgesteld van om-
dlagheffing. Dat blijkt op hun ant
woord op het verslag van de staten
commissie voor waterschapszaken,
waterbeheersing en cultuurtechnische
aangelegenheden, die het voorstel be
handeld heeft alvorens de Provinciale
Staten zich er op 27 januari defini
tief over zullen uitspreken.
In- en uitvoer
r-"*
De scherpe stijging die de invoer
in de laatste drie maanden van vo
rig jaar heeft ondergaan is de voor
naamste oorzaak dat de kloof tus
sen in- en uitvoer in het afgelopen
jaar is vergroot tot 3639 miljoen
gulden. In 1962 voerde Nederland
voor 2762 miljoen gulden meer goe
deren in den aan eigen producten
werd geëxporteerd. Door deze ont
wikkeling wrd de nationale invoer
het afgelopen jaar maar voor 83
percent door export gedekt tegen
bijna 86 percent in het voorgaande
jaar.
De leden van de raad der ge
meente Waalwijk werden opgeroe
pen tot het bijwonen van een open
bare vergadering,, te houden op
donderdag, 30 januari 1964, te
19.30 uur, ten gemeentehuize.
PUNTEN VAN BEHANDELING:
1. Vaststelling van de notulen der
openbare vergadering, gehouden
23 december 1963.
2. Ingekomen stukken.
3. Voorstel tot het nemen van een
besluit, als bedoeld in artikel 36,
vierde lid, der woningwet.
4. Voorstel tot onbewoonbaarver
klaring van een tweetal woningen.
Onderwerp Onbewoonbaarverkla
ring 2 woningen, Grotestraat 111E
en 296.
5. Voorstel tot wijziging der ver
ordening op de heffing van reini
gingsrechten.
Onderwerp Wijziging der veror
dening op de heffing van reinigings
rechten.
Voorgesteld wordt de reinigings
rechten vast te stellen
a. voor het door de gemeente in
gebruik afstaan van uniforme vuil
nisemmers op 0.20 per emmer per
kalendermaand (thans 0.10);
b. voor het ophalen op vaste tijd
stippen van huisvuil enz. op 0.80
per emmer per kalendermaand
(thans 0.55).
6. Voorstel tot beschikbaarstelling
van een krediet voor de aanleg van
een oprit in de Drunense weg ten
oosten van het afwateringskanaal
's-Hertogenbosch-Baardwijk.
7. Voorstel tot beschikbaarstelling
van een aanvullend krediet voor
verder uitbreiding van het haven
plan.
Onderwerp HAVENPLAN.
Sedert 1955 heeft de raad ver
schillende kredieten beschikbaar
gesteld voor het realiseren van het
havenplan dezer gemeente.
Nadat in 1958 een krediet werd
gevoteerd voor de uitvoering van
het eerste deel van dit plan, omvat
tende de demping van de kop van
de haven en het amoveren van de
zwaaikom, een en ander noodzake
lijk in verband met de aanleg van
de nieuwe provinciale weg, gevolgd
door verbreding van de haven vanaf
genoemde weg tot en met de nieuwe
loswal, welke voorzieningen intus
sen geheel voltooid zijn, werd bij
raadsbesluit van 23 november 1959
een krediet beschikbaar gesteld
voor de bouw van een schutsluis,
het graven van voorhaven en bin-
nenhavèn en het maken van ande
re, hierop aansluitende werken.
Met de bouw van de schutsluis
werd in juni 1963 een aanvang ge
maakt; dit project is thans in volle
uitvoering.
Dat B. en W. zich terzake van dit
havenplan thans weder tot de raad
wenden, vindt zijn oorzaak in de
omstandigheid, dat noodzakelijk
over een grotere oppervlakte aan
industrieterreinen in het havenge
bied moet kunnen worden beschikt.
De in het algemeen spectaculaire
ontwikkeling van het industriële
patroon in onze provincie en de
functie van Waalwijk in Midden-
Brabant in het bijzonder voor ogen
houden en ons conformerende aan
de standpunten van rijks- en pro
vinciale overheid inzake het indus
trialisatiebeleid, zijn B. en W. van
oordeel, dat het arsenaal industrie
terrein aanzienlijk moet worden
verruimd.
In verband hiermede hebben B.
en W. een aangepast plan doen
opstellen door het architecten- en
ingenieursbureau Ir. F. C. de We
ger b.i. te Rotterdam, waarin
a. veel meer ruimte voor de aan
leg van industrieterreinen is
geprojecteerd; hadden de in het
oude havenplan geprojecteerde
industrietereinen slechts een
diepte van 100 m. hetgeen
destijds de algemeen geldende
norm was in het nieuwe plan
zijn deze terreinen gebracht op
een diepte van van 250 m. Het
frontgedeelte van de industrie
terreinen aan de haven, zijnde
de loswal, wordt hierdoor aan
merkelijk smaller, zodat veel
meer industrieën een plaats aan
de haven kunnen vinden.
b. een havenarm is opgenomen
voor eventuele aansluiting van
een tweede haventak.
Enerzijds wordt hierdoor bereikt,
dat een meer efficiënte verdeling
van de uit te geven gronden kan
plaats vinden, terwijl anderzijds 'n
eventueel noodzakelijke uitbreiding
van de haven in de toekomst niet
op onoverkomelijke moeilijkheden
stuit.
Bij de opzet van dit nieuwe plan
werd volledig rekening gehouden
met de reeds uitgevoerde en de nog
in uitvoering zijnde werken, zodat
hiervoor geen wijzigingen behoe
ven te worden aangebracht en de
uitvoering van het werk op de nor
male wijze voortgang kan vinden.
Ter volledige informatie vermel
den wij voorts nog, dat het overleg
met de dienst der Domeinen inzake
de nodige grondverwerving, van
dien aard is geweest, dat ter zake
de verkrijging der nodige rijks-i
gronden alle medewerking zal wor
den verkregen.
Voor een en ander mogen B. en
W. verwijzen naar het aan de raad
reeds eerder toegezonden uitvoerige
exposé, alsmede naar de daarbij be
horende, gespecificeerde, kostenbe-
groting, beide stukken opgesteld
door het ingenieursbureau de We
ger.
Op basis van die begroting kun
nen de uit het onderhavige project
voortvloeiende kosten als volgt
worden gespecificeerd
a. Sluis
de kosten van uitvoering
zullen bedragen 3.671.506.39
kosten omslag dienst
gemeentewerken 20.000.
Te zamen 3.691.506.39
Voor dit project werd door
de raad reeds een krediet
beschikbaar gesteld ad 2.480.000.
Resteert 1.211.506.39
b. Haven
de kosten van uitvoering
zullen bedragen
6.419.016.—
kosten omslag
dienst gemeente
werken 30.000.
6.449.016.—
hele in bijzondere gevallen ge
durende halve dagen in één gezin
werd en wordt verleend, indien de
huisvrouw niet in staat is haar taak
naar behoren te verrichten, met 't
doel een gezond gezinsleven in
stand te houden of te herstellen.
Het verlenen van meer blijvende
verzorging in gezinnen van be
jaarden of aan alleenstaande be
jaarden past in de steeds meer veld
winnende gedachte, dat - uiteraard
binnen de grenzen van het verant
woorde belang van de bejaarde zelf
het zelfstandig wonen van deze
personen dient te worden bevor
derd.
Mede gelet op het vorenstaande
is het bestuur van meergenoemde
Stichting Katholieke Gezinszorg van
oordeel, dat ook voor haar hier een
taak ligt.
Het ingang 1 januari 1964 heeft
de Stichting dan ook haar werkge
bied uitgebreid door ook deze be
jaardenhulp ter hand te nemen. Het
is de bedoeling met deze vorm van
hulpverlening aan bejaarden voor
lopig te starten in de gemeen
ten, Vlijmen, Drunen en Waalwijk,
maar deze hulpverlening kan, zo
hieraan behoefte bestaat, ook in de
andere bij het centrale apparaat
aangesloten gemeenten worden toe
gepast.
f
BUDDEMEYEB
chemisch reinigen
grotestraat 95 waalwijk
Totaal7.660.522.39
B. en W. stellen voor, een krediet
tot dit bedrag beschikbaar te stellen.
8. Voorstel tot beschikbaarstelling
van een krediet voor uitbreiding
van de straatverlichting in de Twee
de Zeine.
Onderwerp Voorstel tot beschik
baarstelling van een krediet voor
de verbetering van de openbare ver
lichting aan de Tweede Zeine West.
Hier zijn bedoeld de vrijgekomen
masten uit de Stationsstraat met
T. L.-Verlichting, waardoor alleen
de kosten van vervoer en plaatsing
nodig zijn.
9. Voorstel tot beschikbaarstelling
van een krediet voor inrichting
van de semi-permanente school
voor lager onderwijs.
10. Voorstel tot het verlenen van
medewerking overeenkomstig arti
kel 72 der Lageronderwijswet 1920
voor aanschaffing van schoolmeu-
belen ten behoeve van de Nuts'-
ulo-school.
Onderwerp Medewerking ex art.
72 der L.O.-wet 1820 t.b.v. aankoop
Ivan schoolmeubelen voor de Nuts'
Ulo-school ad 353.50.
11. Voorstel tot wijziging van de
verordening, regelende de tege
moetkoming in de vervoerskosten
van schoolgaande kinderen.
12. Voorstel tot afgifte van een
noodzakelij kheidsverklaring, be
doeld in artikel 25, zesde lid, der
nijverheidsonderwijswet, voor uit
breiding van het leerplan der r.k.
huishoud- en industrieschool met
een opleiding tot kostuumnaaister.
13. Voorstel tot beschikbaarstel
ling van een krediet voor aanschaf
fing van een concertpodium.
Onderwerp Beschikbaarstelling
van een krediet voor de aankoop
van een concertpodium voor mu
ziekuitvoeringen in de Ned. Herv.
Kerk aan de Haven, met verlichting
14. Voorstel tot vaststelling van 'n
nieuwe gemeenschappelijke rege
ling inzake de exploitatie van het
regionaal woonwagencentrum te 's-
Hertogenbosch.
15. Voorstel tot het verlenen van
subsidie aan de stichting Katholie
ke Gezinszorg, district Langstraat
e.o. ten behoeve van bejaardenhulp.
Onderwerp Voorstel tot het ver
lenen van subsidie aan de „Stich
ting Katholieke Gezinszorg district
Langstraat e.o." t.b.v. bejaarden
hulp.
De Stichting Katholieke Gezins
zorg District Langstraat e.o., geves
tigd te Waalwijk, richtte zich bij
schrijven van 17 december 1963 tot
het college van B. en W. met het
verzoek te willen bevorderen, dat
an de stichting, met ingang van het
begrotingsjaar 1964, een subsidie
wordt verleend in de kosten van
bejaardenhulp.
Genoemde stichting geniet reeds
tal van jaren een subsidie van de
gemeente Waalwijk in de kosten
van gezinsverzorging en gezinshulp
en wel laatstelijk ad 7.25 per ver
zorgingsdag in deze gemeente.
Tot nu toe volstond men met
daadwerkelijke, tijdelijke verzor
ging, zowel van huishoudelijke als
van opvoedende aard, welke door
speciaal daartoe opgeleide vrouwe
lijke krachten de gezinsverzorg-
sters in dienst van deze instel
ling voor gezinsverzorging, onder
deskundige leiding gedurende ge-
De hiervoor bedoelde bejaarden
hulp is in beginsel bedoeld voor de
katholieke bejaarden en heeft, in
de hierboven reeds geschetste ge-
dachtengang, tot doel, te bevorde
ren, dat vele bejaarden zich langer
in hun eigen woning kunnen hand
haven, hetgeen aansluiting vindt bij
opvattingen over moderne bejaar
denzorg.
Het blijkt, dat het, om een slui
tende begroting te verkrijgen,
noodzakelijk is, dat door de ge
meenten Vlijmen, Drunen en Waal
wijk een bijdrage wordt verleend,
welke voorlopig per gemeente glo
baal wordt becijferd op 6.650.
en die is bedoeld tot dekking van
de netto ten laste der stichting blij
vende kosten (dus na aftrek van
rijkssubsidie en andere baten).
In verband met het vorenstaande
stellen B en W voor medewerking
te verlenen aan de totstandkoming
van dit sociaal belangrijk project
door aan de Stichting Katholieke
Gezinszorg district Langstraat e.o.,
met ingang van 1 jan. 1964, tot we
deropzegging, een subsidie toe te
kennen in de kosten van bejaarden
hulp en wel berekend naar een be
drag per uur, naar rato van het
werkelijk aantal gewerkte uren in
deze gemeente. Het bedrag per uur
waren voor 1964 te bepalen op
1.77 en in totaal ware terzake voor
1964 een krediet van 6.650.- be
schikbaar te stellen.
16. Voorstel tot aankoop van on
roerend goed aan de Grotestraat en
Hooisteeg van de erven den Teuling.
Onderwerp: Aankoop van onroe
rend goed, gelegen aan de Grote
straat en de Hooisteeg, van de er
ven J. den Teuling.
Het betreft hier 10 woningen in
de Hooisteeg en 2 winkelhuizen aan
de Grotestraat (Wed. Nijman en
mevr. v. d. Heijden).
17. Voorstel tot aankoop van
grond ten oosten van de Gansoyen-
se Steeg, van W. J. Bertens, P.
Werther en de kinderen van Roes-
tel. ten behoeve van een rioolwater
zuiverings-installatie.
18. Voorstel tot aankoop van
grond ten westen van de Zomer-
dijkweg, van L. J. A. H. Sweens en
P. A. A. M. Sweens en A. W. Ko
len, ten bate van het industrieter
rein.
19 Voorstel tot aankoop van on
roerend goed aan de Stationsstraat,
van L. A. de Ronde.
20. Voorstel tot aankoop van grond,
begrepen in het uitbreidingsplan
in onderdelen „Bungalow- en Vil
lapark Meerdijk", van J. J. M. Smits
21. Voorstel tot aankoop van grond,
bestemd voor de aanleg van het
Industrieterrein „Zanddonk", van
de hervormde diaconieën van Waal
wijk, Besoijen en Sprang.
23. Voorstel tot verkoop van bouw
terrein aan de Burgemeester Brok-
kenstraat aan A. J. van Olst.
24. Voorstel tot onttrekkijng van
prcelen aan het onteigeningsplan
„Industrieterrein Zomerdijkweg".
25. Voorstel tot verkoop en uitgif
te in erfpacht van bouwterrein aan
de Ambrosiusweg (hoek Mgr. Prin
senstraat), aan de gereformeerde
kerk van Waalwijk, voor de bouw
van een kerk.
26. Behandeling nota burgemeester
en wethouders inzake de verkoop
van niet-woningwetwoningen aan
de huurders.
27. Voorstel tot aankoop van grond,