net tweede Meisje, STIKSTERS, PLAKSTERS Onderchef W. S. C. BAL op Ziteriap 14 Septiü VERLOREN WMLOPSTAND IIIARIE DE RUIJTER HET ZUIDEN B.l. WerklietlenvBreen.-Waalwijk. zondag 19 Sep! PRESENTEERT I Tournee Meriinljs Gijiei's leuÉd. Vrijdag 27 September 1929 „Merijntje Gijzen's Jeugd" ST ALEN COLLECTIE Koekjes bij de thee. M ons lijne Sluis Biscuit a IB cl. Henri van der Velden Co. LETTERS ARTIKELEN De Winter komt! m S L. VOS 383- SPRANG. a a a a a ftcconntantskantoor G. ft. van Stekeltnbsrj. Bekwame Te Koop: GEZ. KIPPING. Grootestr. 323. 32% 35, 37!|2 en 45 cent. en LEERLINGEN MEDAILLE Notaris A. Schaap 4 P C. Rftothaer* TILBURG, S8c siVgviMinad'g'p (HET VERRAAD) DE NIEUWSTE Denkt U om onze Spaarbon???? 50°|o winst!!!! 9 Sigaren, Sigaretten en Pijpen. GEVRAAGD PRIMA MUZIEK. met Toonbank en Zonnescherm. De Rooij-Bourgonjen. slechts één enkele opvoering in Musis Sacrum te Waalwijk van het Wereldsucces van A. M. OE JONG. 43227 i i m KOOPT daarom uw H inmaakpotten, lampenglazen, gas- H glazen, gaskousjes, Sampenkafoen hij Ook uw adres voor: I i i i i Alle Accountantswerkzaamheden en Belastingzaken. tiek te weten komen hoe de invloed is van de plaatsing van haar winkels, de effectiviteit van haar personeel en de vraagverhouding naar bepaalde artikelen tusschen bepaalde wijken. Bij circulaire—verzending met bons kan men nagaan welke Inkleeding en druk de meeste aandacht trok anz. Een duidelijke verkoopstatistiek getft den bedrijfsleider een zeer snel en goed inzicht in de ontwikkeling van zijn bedrijf. 2o. De groeps of kranten reclame (met advertenties in vakbladen, tijd schriften e.d.) Deze reclame wordt zeer algemeen toegepast en is van groot belang. De punten, welke men moet over wegen zijn lo. de oplaag. Deze kan men via het bureau voor oplaagconb ö!e voor verschillende bladen te weten komen, en het is mi in het belang der kran ten, dat ze hun oplaag aan adverteer ders doen weten. b. de groep van lezers. Is het or gaan een vakblad, streekkrant, volks blad, wordt het door beter gesitueer den gelezen, misschien door studee rendtn op allerlei gebied verschijnt hei 1 of 2 maal dagelijks. 2 maal per week of maandelijks enz. c, de verzorging der advertentie. De druk, de duidelijkheid, de plaatsing kunnen alle van belangrijke invloed zijn om de aandacht van het publiek te trekken Qt-eft de krant misschien speciale attracties om de aandacht op de advertenties te vestigen (b v. St Nicolaaswedstrijden, surprisr wtken wedstrijden in het zoeken van mis drukken in advertenties, aanwijzen vai de beste advertentie). Ziehier eenige dingen weike van brlang kunnen ztjn 3a Algemeene reclame, aanplakbil jetien, etalages, lichtreclame, tentoon stellingen en showrooms, sandwichmen straatcircu'aires en dergelijke. Da Jaarbeurs behoort meer tot groep b In het algemeen is deze re clame kostbaar, zonder daaraan ge evenredigd succes, dit is bovendien moeilijk te controleeren. Denk U eens in, dat men onderzocht hoeveel men- schen in een bepaalden winkel koopen. omdat ze toevallig een aanplakbiljet daarvan hebben gelezen. Mert zou hei lederen klant moeten vragen, iets wat bezwaarlijk opgaat, In het algemeen is kranten—reclame het eenvoudigs! en ook behoorlijk te coniroieeren (via gemerkte bon of verkoopsstatis tiek.) De gemerkte bon kan door ieder winkelier worden toegepast, men geeft b.v hen die met die bon koopen 5 pCt. of 10 pCt ex'ra korting, men krijgt dan de gelegenheid den nieuwen kooper van de goede kwaliteit der waren en de coulante bediening ie overtuigen en schept de mogelijkheid, dien klant blijvend aan zijn zaak te binden. Want dit is immers het doel der reclamehet binden van koopers. Zoogenaamde loopklanten maken een zaak onstabil. Eisch voor goed suc ces van reclame, dus binden van koo pers, Is kwaliteit en coulanceeen teleurgestelde kooper beteekent 10 of meer niet-Jcoopers. Andere middelen om koopers te trekken zijngemakkelijke betaling, kortingbons, cadeausysteinen, plaatjes albums e.d. Op den duur hebben deze middelen slechts succes indien ze worden gesteund door goede hoeda nigheid en correcte bediening. Hoe moet men reclame maken De middelen heb ik hiervoor genoemd. De tactiek, die men moet toepassen is van geval tot geval verschillend Om het grootst mogelijke effect van zijn actie te hebben lijkt mij. dat er iets te zeggen is voor het systeem waarvan ik eens heb gelezen, en dat hierop neer kwam men moet reclame maken op de wijze, waarop een be stuurder van een electrische tram zijn voertuig vooruit brengt, hij schakeli namelijk telkens in om indiende wa gen voldoende gang heeft weer even uit te schakelen opdat deze op efgen kracht rijdt en zoo weinig mogtlijk stroom verbruikt, m.a.w. periodiek advertee- ren en er steeds voor waken, dat de aandacht niet verslapt. Van hei karak ter van het artikel zal afhangen hoe lang die perioden kunnen zijn (anders b.v. bij seizoen—artikel dan bij per manent gebruiksvoorwerp). Ook de mate van coticutrentie is van invioed Een zekere regelmaat van adverteeren met periodieke versterking ts m.i. hei best en het meest succesvol. Ik ben er mij van bewust de vele problemen, die met den afzet samen hangen, slechts even te hebben aan gestipt. Dit neemt niet weg, dat ik grooten nadruk wil leggen op het be lang dier problemen en ik hoop, dat dit artikel hierop de aandacht in meerdere mate moge doen vestigen. D. C. RENOOIJ. Plaatst Uwe advertenties alleen in een NIEUWSblad, DAT GE LEZEN WORDT. ADVERTENTIëN. BERICHT. Allen die nog iets te void ren hebben van de Firma VAN BEURDEN VAN EIJCK, in l'quidalie te Kaatsheuvel, worden verzocht om, voor zoover zulks nog niet is geschied, hunne vor deringen uiterlijk 15 October a.s. in te dienen aan het Accoun tantskantoor H. VERHOEF te Waalwijk. Mevrouw VAN SCHIJN DEL VAN THIEL, vraagt leeftijd boven 18 jaar. Mr. van COOTHSTRAAT 31. 43206 voor de stikkerij gevraagd J C SPAPENS. Schoenfabriek. WAALWIJK 43219 op een schoenfabriek te Kaats heuvel een voor de snijderij en stikkerij. Zij die eenigszins met modellen, maken op de hoogte zijn, genieten de voorkeur. Brieven onder No. der advert a h. Bureau v. d. blad. 43232 In „MUSIS SACRUM". AANVANG 8 UUR. door Muziekvereeniging ie Capelle op Zaterdag 7 Sept. te Besoijen. Tegen belooning terug te be zorgen bij E. COLET. Capelle (N Br.) Adres Stationsstraat 19. PIANO-LEERARES (Leerlinge van JAN VERHOEVEN) Diploma College Musical Beige, Anvers. 43229 te Waalwijk, bericht, dat de Onroererde Goe deren van de erven den Heer J. DE GRAAF zijn ingezet op Koop 1 t 1325.- 2 f 1250.- 3 f 1450.- B 4 I 100.- 5 f 345.- 6 f 80.- 7 f 1000.- 8 f 150.- 9 f 50.- Toeslag Vrijdag 20 September 1929 des avonds 7 uur bij WILLEM VAN BERKF.L te Kaats heuvel. 43208 Stoombiljartfabriek Mr. Jackson en Miss Milia als moderne Goochelaars. Kunstwielrijden met 6 verschillende rijwielen. Petro Well kampioen Accordeon Virtuoos op zijn Instrument van 1700.— Prachtnnmmer Lichtfantaisie 1001 nacht. Mr. Jackson met zijn vrootljke kameraad Hans. De ontvluchting uit den Amerikaanschen Electrischen Stoel. Deze Electrische Stoel is te bezichtigen bij den heer L. ZljLMANS Rijwielhandel Grootestraat. alhier. 3 aur iüunsisensatle en Humor. Zie verder aanplakbiljetten. Prijzen der plaatsen: f 1. f 0.75, f 0.60. ALLES INBEGREPEN. ie lekkere, sappige 75- noq niet?\ "Dat 15 zoowaar een groot" gemis. Draaf deze annonce dan eens om en Ge zfet. jsijsauirud uaiDM uap CUOVj|3/V\ 30J_J Grossier voor Waalwijk en Omstreken Gezelschap NAP DE LA MAR. 1% Hef Is de bestel HEDEN ONTVANGEN: voor het a.s. SEIZOEN. Aanbevelend, Bij onze bekende Veënco theesoorten geven wij vanaf heden tot en met VRIJDAG as bij aankoop van 2 ons uit onze rijke sorteering naar keuze cadeau. Prijzen der Veënco theesoorten: Een krachtige geurige, natuurhoudende thee is onze TARRY SOUCHON a 45 cent De Melange van de kenners. Hoofdstraat KAATSHEUVEL. Hoogesteenweg LOON-OP-ZAND. 40 reir Speciale terassen, wicht v inzittende wordt ge ëlnwendi men, geh .Houdai pers aan zijde. Torsiebui Wormstu waardoor gemakkei Voorruit baar Trip Wij ZU BRENGEN U GELUK. Aan onderstaande personen werd een EXTRA CADEAU uitgereikt No. 650 A. Hartman, Qorinchem. No. 653 B. Romeyn, Alblasserdam. No. 651 G. v.'tHoog,Giessendam. No. 654 P. Kortlever,Schoonhoven No. 652 H. Muis, No. 655 C. Liefhebber, Giessen-Nieuwkerk. Hagestein. De Vogelplaaljes, zijn voor de Letters-Margarine, los ver krijgbaar bij den winkelier, bij aankoop van '/a pond. Bij de andere ietiers artikelen zijn de plaatjes bljgepakt. Kantoren: TILBURG, Zomerstraat IB Tel. N 1625 42695 EINDHOVEN, Stratumsche Dijk 2 A. Tel. N 827. Onze afd Handelsonderwijs leidt op voor practijk en examen boekhouden (tot dusverre 137 geslaagden). I Iedereen die sport beoefent, weet dat een af- •wassching lichaam en geest verfrischt en opwekt Hoeveel intensiever is deze opwekking en hoeveel langer werkt zij na. als men bierbij ge bruikt de ongeëvenaarde N V, 81 Ueeplabriek ..Hel Klaverblad" I 1 HAAftLEM 1 i.iiiiïi,^. 1 I 1

Kranten Streekarchief Langstraat Heusden Altena

Echo van het Zuiden | 1929 | | pagina 2