m Badioproéramma Abonneert U op het Waalwijksche en Lang straatsche blad, dat ook voor Uwe advertenties het aangewezen or gaan is, omdat 't in deze plaats en streek alge meen gelezen wordt pezer dagen verscheen de tweede van den „Wegwijzer voor de gunenscheepvaart, deel II, Zuidelijk (ederland", waarin ook de toestand ,r Langstraatsche havens wordt ver- eld. De cijfers van dit artikel zijn an dit prachtige boek, bij den Alge menen dienst van den Rijkswater- staat bewerkt, ontleend, terwijl we jenieder, die door werkkring of func- ie met kanalen en rivieren te mak-en leeft, gaarne aanbevelen, zich deze of- ieele uitgave aan te schaffen (770 kladzijden, 27 plattegronden van ha- ens, 1 overzichtkaaartje van Neder- and en een map met 4 groote kaarten, amen slechts drie gulden). Het boek 5 verkrijgbaar bij den Dienst van de iederlandsche Staatscourant en door rilgbajiens bemiddeling bij alle post- en alppostkantoren. We lezen dan, dat in het Oude Maas een tamelijk groot verschil is tus- eb en vloed: gemiddeld onge- e hen 'van 1,30 M. over de geheele lengte I zuil! Dit heeft het voordeel, dat betrekke- ers, d jjk groote schepen de havens kun- hbentjfia binnenloopen, maar het nadeel, |jt de aanslibbing in die doodloopen- 01-js. alleen van de e havens enorm ar"'spj'aalwijksche haven worden desbe- gestel ieffende cijfers medegedeeld. In deze jeest binnenwaarts gelegen haven zal !°r geJ lit verschijnsel wel het ergst zijn. ordu In 1029 (einde 1928. Red.) is deze in 2ti aven uitgebaggerd tot 2 meter onder n vade [A.F. (normaal Amsterdamsch peil), j.r,ekn' d 1031 was ze weer opgezand tot 1 elyfi neter onder N.A.P., dus in 2 jaar is er jn, kri nde geul, welke hier 6 meter breed is, hijgetel slibbing van 1 meter dikte ont- ls erliaan! 2 kind Thans is de Waalwijksche haven bij t 501 II.V. (middelbaren hoogwaterstand) "gsgev nog bevaarbaar voor schepen van ruim het 11 1,50 M. diepgang, zoodat er bij vloed i8daU b de geul nog pl.m. 2 meter water deze i slaat; bij M.E. (middelbaren laagwa- toegeps terstand) 60 a 70 c.m. Als men daarbij kan*0 nog bedenkt, dat bij oostelijken wind te^eg iet getijverschil in alle Langstraat- Deze getallen gelden bij M.V. (mid delbaren hoogwaterstand) en den toe stand tot Augustus 1932. Vergelijken we den toestand van onze haven met die van de belangrijke centra voor verkeer, Geertruidenberg en Heusden, dan staat onze haven er nog veel slechter voor. De Dongemond is voor de grootste binnenvaartuigen bevaarbaar, de Ge meentehaven van Geertruidenberg is niet diep, maar zal worden uitgediept tot 2.20 M. (bij M.V.); de spoorweg haven is in het eerste stuk zelfs tot #2.40 onder N.A.P. uitgegraven, bij vloed komt er dan nog 1 Meter bij De Dongehaven Raamsdonksveer is minder diep: 1.30 M. bij M.V. De haven van Heusden, veilig bij hoog opperwater en storm, "is zelfs bij M.E. nog 2.50 M. diep, bij vloed 3.20 M. en dus voor de grootste binnen schepen toegankelijk! Nu moeten we niet vergeten, dat een gunstige ligging aan kanaal of ri vier alleen nog geen industrie geeft en dat ook industriesteden kunnen ontstaan zonder scheepvaartverbin dingen. Zwolle en Den Bosch zijn geen in dustriesteden geworden, ondanks de prachtverbindingen te water. Enschedé en Tilburg hebben hun textielnijverheid gekregen zonder ka nalen. De activiteit, welke de laatst genoemde plaatsen hebben ontplooid om toch nog prima scheepvaartver bindingen te krijgen, moet ons echter een aansporing zijn, om voor Waal wijk te behouden wat wij al lang had den en misschien niet altijd voldoende waardeeren: het voordeel van een gunstige ligging aan het water! DE VRIES. meeri an op ef op afzon eten \ti de pe ouders in -rkt bi sche havens gering is, zoodat er da- tot mi jenlang midden in de geul niet meer »et g" water staat dan 1,20 k 1,30 M., dan is bet geen wonder, dat onze haven vaak n bedroevenden indruk maakt op en Waal wij kschen ingezetene, wien it wel en wee( van handel en verkeer onze gemeente ter harte gaat. Welke maatregelen voor de toekomst astingh ook genomen zullen worden, in elk zij aïli geval is spoedige uitbaggering onzer rel gehi iaven met het oog op de belangen van fhanke! jandel en industrie dringend noodza- "nu" dijk. Reclitstreeksche verbinding van waan ie haven met de Bergsche Maas zou liet dai ideale oplossing voor ons haven- ".s aaa probleem zijn, maar dit zal wel een ij"1 aj ra ideaal blijven. len; r Bij de bestaande verhoudingen zou i al beb een haven aan de diepe Bergsche Maas cn bij het pontveer m.i. alleen dan ge- t^mTI wenscIlt zÜn> wanneer we konden ver is zuivi rachten, dat Waalwijk in afzienharen rschil lijd pl.m. 2 kilometer naar het Noor- 'ornien jen Zou uitgroeien en dus buitenhaven ^an inkom der gemeente één zouden wor- m^die 'en- Over die mogelijkheid valt zelfs en' door aiet te praten. Onze tegenwoordige d en bi baven biedt voor de eventueele vesti- istaan van nieuwe industrieën zeer goe- rnamtn mogelijkheden; groote fabrieken, t'baseer «elke grondstoffen verwerken, wor- veel on! jen bij voorkeur aan het water ge- unnen 1 zoodat de goederen vanuit het lat diV -chiP onmiddellijk in fabriek of ma- verschil gazijn, worden overgeladen. Het eenige gemeen wat noodig is, is, dat de haven steeds :p diepte wordt gehouden, zoodat schepen van pl.m. 1,90 meter diepgang van liD0» aan de kade kunnen liggen. Het t-aarop 1 Oude Maasje is, althans in de vaar- ze toe geul, diep genoeg: 2 meter onder mid- worden je]ijaren laagwaterstand. 'allerkle Natuurlijk blijft altijd nog het be- n is aMI Waar bestaan, dat schepen voor oos- nt een i lelijk gelegen plaatsen, b.v. voor Lo- e belast! of Zuid-Limburg bestemd, een In^JJet ®weg van pl.m. 22 kilometer moe- ïlastingl len .maken, omdat zij tot Keizersveer lezer bel jaar het westen moeten varen. Het heepvaartverkeer van Waalwijk leeft echter hoofdzakelijk plaats naar sterdam, Utrecht, Dordrecht, Rot- dam en tusschengelegen plaatsen zal ik J u (ian js het Oude Maasje geen om- i de veJ ïeg. Voor de andere richtingen is het dal dc omenlijk. zoor hun Ondanks de omstandigheid, dat wordt iVaalwijk het centrum voor handel en 1 aCn vee ®dustrie der Langstraat is, is op het bovendi Ogenblik de toestand der haven niet larde bel beter dan die van de andere Lang- pon en d straatsche plaatsen, eerder, ongunsti- n volle !(r us voor Men vergelijke gemeen i verhoo) ^a]Sl'trefl ^erkvaart naar Waspik lig' voor Vrouwkensvaart noet stij-'i Capelsche haven SPORT. 1 ruim Maximum grootte der schepen 200 ton 100 ton 200 ton 100 ton 200 ton bij hooge standen' niet opgegeven. GEMENGD NIEUWS. Auto te water gereden, 4 slachtoffers. Op den weg tusschen Purmerend en Ilpendam heeft Zondagmiddag een ernstig auto-ongeluk plaats gehad, waarbij vier personen om het leven zijn gekomen. De heer J Smit uit Hillegersberg was met zijn auto op weg naar zijn woonplaats; in zijn wagen zaten ver der behalve zijn echtgenoote en zijn veertienjarige zoon de heer P. Helling man uit Rotterdam. In de beruchte bocht nabij de Vurige Staart onder de gemeente Ilpendam is de auto geslipt. De wagen reed tusschen de langs den weg staande boomen door het Noord-Hollandsch Kanaal in en sloeg daarbij over den mende kort voor de Vurige Staart, is betrekkelijk flauw. Elke aanwijzing ontbreekt echter: zelfs op de boomen zijn geen witte banden geschilderd, zooals in vele bochten het geval i9. Op den weg was het Zondagmiddag niet druk. Dicht bij de plek, waar de aato in het Noord Hollandsch Kanaal terecht kwam, staat de boerderij van den landbouwer J. de Ruyter. Deze zat in huis en boorde plotseling een geweldigen slag. Hij snelde naar bui ten, doch zag aanvankelijk niets. Hij iep over den weg en zag toen de auto, die met zooveel lawaai in het water was terecht gekomen, langzaam wegzinken. Doordat zich onder de kap nog lucht bevond duurde het eenigen tijd voordat het voertuig geheel onder water was verdwenen. De auto wa9 over den kop geslagen en lag eenige meters van den kant in het hier on geveer 3 meter diepe kanaal. De plaats waar de auto lag. was duidelijk te zien, want de lichten ïrandden nog: deze waren naar den wal gekeerd, zoodat het voertuig een maal geheel over den kop geslagen is. De heer J. de Ruyter hoorde uit den wagen een vreeselijk gegil en ge schreeuw van de in doodsgevaar ver- keerende inzittenden. Alleen kon hij echter niets doen en daarom ging hij onmiddellijk hulp halen. Eenige auto- mobilisten, die langs den weg kwamen, reden onmiddellijk naar Ilpendam en Purmerend om politie en autoriteiten te waarschuwen en zelf liep de heer de Ruyter naar eenige buren om te trachten met hen iets voor de dren kelingen te doen. Met touwen trachtten zij de auto, die intusschen onder water was ver dwenen, op te trekken, hetgeen echter niet gelukte. Toen de wagen tenslotte was gelicht werd eerst een ongeveer veertienjarige jongen uit het voertuig gehaald. Daarna konden twee mannen worden bevrijd, terwijl tenslotte een vrouw werd be vrijd. De vier inzittenden bleken allen overleden te zijn. De lijken werden in de gereed staande ziekenauto ge legd en naar het gemeentelijk zieken huis te Purmerend overgebracht. Grootste schip der wereld te water gelaten Zaterdag is te Saint Nazaire het grootste schip der Fransche handels vloot en tevens van de wereld, het passagiersschip „Normandië" te water gelaten. Het schip werd gedoopt door pre sident Lebrun, die daartoe speciaal was overgekomen. Nieuwe werkloozen-onlusten te Londen. De aan de hongermarsch naar Lon den deelnemende werkloozen hebben Zondagmiddag een massale betooging gehouden op Trafalgar Square. Hoewel uitgebreide voorzorgsmaat regelen waren genomen is het ook thans weer tot ernstige botsingen met de politie gekomen, waaibi] meer dan dertig personen, waaronder tal van politte-agenten, werden gewond. Een aantal communisten werd gearresteerd. Het is gebleken dat, evenals de vorige keeren, de incidenten niet wer den veroorzaakt door de werklooze deelnemers aan de hongermarsch, maar door Londensche communisten, die zich bij de werklooze betoogers hadden aangesloten. Na cfljop van de betoo ging beginnen deze incidenten, waarbij de betoogers met de vuisten op de politie insloegen, terwijl de bereden politie met den gummiknuppel op de werkloozen lnronselde. Ernstig ongeval te Almelo. De schoenwinkelier H. W. Egglnk te Almelo, is op de Wierdenschestraat door een auto uit Enschedé, bestuurd door den heer R. aargereden. De heer E gink, die ernstig gewond werd, is overleden. Het ongeluk moet te wijten zijn aan een verkeerde manoeuvre van het slachtoffer, dat op de fiets reed. Het slachtoffer laat een vrouw en vier kinderen na. De onbewaakte overwegen. Zaterdag heeft een ernstig auto ongeluk plaats gevonden op den on- bewaakten overweg op de spoorlijn Den Haag—Qouda, onder de gemeente Leidschendam—Voorburg. Een personenauto, bestuurd door den chauffeur van B. van de V 1.0 S. maatschappij, is tegen een uit de rich ting van Qouda komenden trein gere den, met het gevolg, dat de auto in een sloot werd geworpen. De wagen was totaal vernield. De chauffeur liep slechts onbeteekend letsel op. De passagier, de 40-jarige van W., bakkersknecht, was uit de kop. Eerst ongeveer twee uur later kon aujQ gesiingerd. De chauffeur, die zijn het voertuig worden opgehaaldde pa58aaier miste, stelde onmiddellijk vier inzittenden hadden zich niet uit den wagen kunnen bevrijden en zijn verdronken. Toen het ongeval geschiedde, begon het reeds donker te worden. Het was regenachtig weer en de weg—met as- phaltbedekkingwas glad. De plaats waar de auto het water inreed is bij de automobilisten, die den weg kennen, berucht; in betrekkelijk korten tijd is dit reeds het vijftiende ongeval, dat hier gebeurt Weliswaar is tot dusver nog nimmer een auto te wate, gere den, doch herhaaldelijk komen de auto's tegen de boomen terecht, waarbij somtijds de slachtoffers ernstig gewond worden. Vooi hen, die den weg niet kennen, is de weg hier des te gevaar lijker. De bocht, van Purmerend ko- passagier een onderzoek in en vond van W. met een zware hoofdwonde In de sloot liggen. Toegeschoten hulp heeft van W. terstond op het droge gebracht, maar de levensgeesten waren reeds geweken. Van W, was gehuwd en vader van drie kinderen. Hij woonde te Den Haag. Hevige gevechten in Nicaragua. Naar uit Managua (Nicaragua) wordt gemeld, is een compagnie van de nationale garde in de omgeving van Chichigalpa door de opstandelingen in een hinderlaag gelokt, waarbij he vige gevechten ontstonden. Na een bloedigen slag. welke vijf uren duurde, werden bij de opstandelingen 50 en bij de nationale garde 12 dooden geteld. rm- 'de Dus ■nijn gon, hen. kon '■zen. i be- A'a !n al Inen ■oote it.te ook elen, te A. iagt). ..eI1 dat het Dag. Bestuur onzer ge- •nte nog wel eens ernstig zal overwe- J*0f de noodzaak tot plaatsing in de klasse wel werkelijk aanwezig is. nnnende hiertoe iets te hebben bijge- en, verblijf ik met hartelijken dank Uwe misschien wel wat al te mis- Ljkte gastvrijheid. Uw dw. dn. ROSDORFF. en vi ïen nii Prt;'en!l ezwaar van ^en omweg onover" DE VOETBALCOMPETITIE. De spanning dreigt er uit te gaan in het Zuiden. Het blijkt steeds meer dat PSV ook dit jaar weer een stuk boven de rest uitsteekt. Door de onverwachte struike ling van Longa tegen de wispelturige Maastrichtenaren en mede door haar eigen sprekende overwinning op NAC„ staat de Eindhovensche club thans aan den kop met een voorsprong van 4 pun ten op no. 2 Longa. MVV en Eindhoven volgen met allen 4 verliespunten meer als de lampenmenschen. BVV sleepte onverwacht een punt bin nen tegen Willem II, waardoor er onder in weer meer attractie komt. Eindhoven won van Bleijerheide met goede cijfers, en in de 2e klasse heeft Wilhelmina thans de leiding genomen door een kleine over winning op Tegelen. Helmond en De Valk zorgden ervoor in de running te blijven, zij konden het beiden echter slechts moeilijk tot de overwinning bren gen. De Helmonders bleven met 10 meester over TAC, terwijl de sigarenma kers zich gelukkig mogen prijzen dat zij tegen WSC stand konden houden. De ploegen gaven elkaar niet veel toe, en de overwinning was dan ook voor de geluk kigste. Ten slotte deelden VOS en Roer mond de punten. De derde klassers behoefden zich we gens den regen niet in hun voetbalpak te steken. De uitslagen zijn: le klasse. EindhovenBleijerheide 52 Willem IIBVV 33 LongaMVV 45 NAC—PSV 1—6 2e klasse A. De BaronieVlissingen 01 2e klasse B. VOSRoermond 22 HelmondTAG 16 De Valk—WSC 3—2 WilhelminaTegelen 21 le klasse. zal ook ie toch g lasti ■ogressie ïgelen lekende e goed PSV 6 6 0 0 LONGA 6 4 0 2 MVV 6 4 0 2 Eindhoven 5 2 2 1 Bleijerheide 6 3 0 3 NAC 6 2 1 3 Willem II 6 1 2 3 NO AD 5 1 2 2 Middelburg 5 1 0 4 BVV 5 0 1 4 2e klasse B. Wilhelmina 5 4 0 1 VVV 5 3 2 0 Helmond 6 3 2 1 De Valk 6 2 3 1 Tegelen 6 2 1 3 TAC 5 1 3 1 WSC 6 2 1 3 VOS 6 2 1 3 Roermond 5 1 1 3 GUDOK 4 0 0 4 3e klasse D. Oosterhout 4 3 1 0 Baardwijk 4 2 2 0 Good-Luck 4 2 1 1 Nevelo 4 1 2 1 RWB 3 1 1 1 HEC 3 1 0 2 Capelle 4 0 1 3 Oisterwijk 2 0 0 2 Res. 2e klasse A. Dongen 2 3 3 0 0 Willem II 3 3 3 0 0 WSC 2 4 3 0 1 BVV 3 3 2 0 1 Wilhelmina 3 5 1 0 4 NOAD 4 4 1 0 3 GUDOK 2 4 0 0 4 LONGA 3 0 0 0 0 22—5 19—11 17—17 13—8 16—16 15—17 16—18 7—10 9—21 11—22 7 5 5 5 5 3 0 7 6 5 4 3 2 1; 0 6 6 6 2 2 2 0 0 16—7 10—6 13—14 14—13 14—9 5—4 12—13 8—12 11 15 4—14 19—9 16—10 17—9 8—9 11—12 6—10 7—23 2—6 17—2 13—4 8—8 16—5 10—19 9—23 4—17 0—0 in dezen wedstrijd minder kreeg dan zij eigenlijk wel verdiende, want voorname lijk in de tweede helft was de bezoeken de club vrijwel voortdurend in den aan val. Het bleef echter de groote fout dat de voorhoede voor het doel der gasthee- ren niet doortastend genoeg speelde, waardoor kans op kans verloren ging. Hadden de zwarthemden zich de opge legde kansen ten nutte gemaakt, dan zou de overwinning zeker mee naar de Lang straat gekomen zijn. De Valk beschikt over een goed elftal, dat de nieuwelingen in routine en snelheid de baas was. De achterhoede der «thuisclub heeft veel werk verzet, vooral na de rust, toen de backs herhaaldelijk met verre trappen de voorhoede wistenÜte bereiken. De strijd begon met een open spel en elkaar afwisselende aanvallen, die beide doelen om beurten benaderden. Toch waren in het eerste deel van den strijd de aanvallen van De Valk talrijker en ge vaarlijker, daar WSC nog niet zoo spoe dig op tempo kon komen. De Waalwijk sche doelman moest dan ook verschillen de malen in benarde situaties ingrijpen, wat hem echter goed afging. De WSC- verdediging paste verschillende malen de buitenspelval toe en met succes. Intus- schen kwam er ook gang in de WSC- voorhoede. Reeds eenmaal had de rechtsbuiten zich vrij gemaakt om een goed schot te lossen, dat echter te zacht was. Er was een half uur gespeeld, toen de WSC-aanval er weer vlug tusschen uitging en de rechtsbuiten den bal toege speeld kreeg van den centervoor. Hij schoot hard voor doel, waar de linksbin nen gereed stond om het eerste doel punt te maken, 01. Het was intusschen flink begonnen met regenen en het werd er daardoor voor de spelers niet gemakkelijker op. Zoo kwam de WSC-linksbinnen te vallen juist toen hij uit goede positie een schot wilde lossen. Een goed schot van den ac tieven Valk-linksbuiten wist v. d. Ven keurig te stoppen. 10 minuten voor rust maakte de WSC-linksback door 'n onge- lukkigen misser corner. Deze werd goed genomen en uitstekend ingekopt. De Valk schepte door dit onverwachte succes nieuwen moed en zette een serie gevaar lijke aanvallen in. Een tweede maal ver dween de bal in het WSC-doel, doch te voren was reeds buitenspel geconsta teerd. Driemaal achtereen zagen we den WSC-doelman een zeker doelpunt voor komen. Na de rust begon het ongelukkig. Reeds na 5 minuten bewerkte de WSC- aanvoerder den bal met de hand, wat z'n ploeg op een strafschop en een doelpunt kwam te staan, 21. Lang hield de thuisclub dien voorsprong echter niet, want even later loste de WSC-rechtsbin- nen een ver en hard schot, dat de Valk. keeper onvoldoende stopte; Vos was er bij om de partijen op gelijken voet te brengen. De doelpunten bleken goedkoop want weldra had de Valk weer de lei ding genomen, toen de rechtsbinnen den bal van links kreeg toegespeeld en geen fout maakte. Dit doelpunt beteekende een algeheele omkeer in den strijd, want van nu af aan werd er vrijwel voortdu rend op de Valk-helft gespeeld. Het en thousiasme der WSC-ers groeide ziender- oogen aan, ondanks de felle regelvlagen die neerstriemden. Voortdurend zweefde de bal voor het Valkenswaardsche doel, en geen wonder dus dat geen der Waal- wijkers zich over den uitslag ongerust maakte. Ondanks de talrijke kansen mocht het de WSC-ers niet gelukken het net nog te vinden. Ook niet toen de kee per den bal uit zijn handen liet vallen voor de voeten van den midvoor, het mag een wonder heeten, hoe deze speler kans zag om nog te missen, waarschijn lijk gleed de bal hem over den schoen. De rechtsbinnen loste uit vrije positie een vliegend schot, dat rakelings over ging. Een vrije schop van verren afstand schoot v. d. Brand hard tegen de lat, niets wilde echter lukken. Toch bleef de hoop der Waalwijkers nog leven tot de allerlaatste seconde, toen de WSC-links- half door een wir-war van beenen heen ep den hoek schoot, de bal scheerde langs den paal, maar aan de verkeerde zijde. Toen ging het beslissende fluitje en achter ons hoorden we een Valk-suppor ter zijn ingehouden adem uitblazen met de verzuchting: „Is dat nu het W.S.C. dat hier verleden jaar tegen het derde elftal speelde?" Het Huisgezin schrijft o.m.: W.S.C. speelde weer kranig, ditmaal tegen De Valk, maar moest ook dezen uitwedstrijd op het kantje af verliezen", en verder: „De thuisclub heeft over dezen uitslag niet te klagen. De hard-werkende WSC- ers hadden, gezien hun spel na de rust, zeker een gelijk spel verdiend". De wedstrijd van het 2e elftal ging niet door. 8,00 10,00 10,15 10,30 11,00 11,30 12,00 2,30 3,00 3,45 4,00 5,00 5,30 5,45 0,30 7,00 7,30 8,00 9,15 9,30 10,15 10,30 11,00 11,05 8,00 10.00 10,15 10,45 11,00 12,15 2,00 3,00 4,00 5,00 5,45 6,15 6,45 7,00 7,45 8,00 10,00 11,00 8,00 10,00 10,15 10,30 11,15 11,45 12,00 2,00 2,30 4,00 4,50 5,30 6,00 6,15 6,40 7,00 7,15 7,30 8,00 8,30 9,00 9,30 10,00 10,05 10,15 10,45 11,00 8,00 10,00 11,30 12,15 I,45 2,00 3,15 1,30 5,00 6,15 6,45 7,10 7,45 8,00 9,15 II,00 8,00 10,00 10,15 12,00 2,15 2,50 3,10 3,50 4,30 4,50 5,40 6,00 6,30 7,00 8,00 10,30 11,15 8,00 10,00 11,30 12,15 2,00 2,30 4,00 5,00 I 5,15 5,30 6,20 6,40 7,10 7,45 8,00 9,00 9,15 DONDERDAG 3 NOVEMBER. HILVERSUM 296 M. A.V.R.O.) Gramofoonmuzlek. Morgenwijding. Gramofoonmuzlek. Sollstenconccrt. Kookprnntje. Vervolg sollstenconcert. Lunchconcert. Kamermuziek.. Naaicursus. Gramofoonmuzlek. Zlekenuur. Radlo-kinder-koorzang. Gramofoonmuzlek. Kovacs Lajos. Sportpraatje. Kovacs Lajos. Engelsche les. Vaz Dlas. Radiotooneel. Concertgebouw-uitzending. Radio-tooneel. Gramofoonmuziek. Vaz Dins. Gramofoonmuzlek. HUIZEN 1875 M. (K.R.O.) Morgenconcert. (N.C.R.V.) Gramofoonmuziek. Morgendienst. G r amof oonmuz i ek (K.R.O.) Gramofoonmuziek. Lunchconcert. (N.C.R.V.) Cursus fraaie handwerken. Vrouwenhnlf uurtje. Bijbellezing. Accordeonmuziek. Cursus handenarbeid voor de jeugd. Onze Ned. monumenten door K. Roosjen. Cursus knippen en stofverslercn. Weekoverzicht. Ned. Chr. Persbureau. De Hanrl. Orkestvereenlglng. Winterlezing Vaz Dlas. Halfuur zang. VRIJDAG 4 NOVEMBER. HILVERSUM 296 M. (V.A.R.A.) Gramofoonmuzlek. (V.P.R.O.) Morgenwijding. (V.A.R.A.) Barend Goedhart Snik, van H. Heijermnns Voordracht door Hetty Beek. Vara klein orkest. Onze keuken door P. J. Kers Jr. Voordracht door Hetty Beck. (A.V.R.O.) Lunchconcert. Causerie door Piet van 't Veer. Het Avro-kamerorkest. (V.A.R.A.) Gramofoonmuziek. Na schooltijd. Vara-Klcin-Orkest. Vara-Mandoline-Ensèmhle. Orgelspel. Mr. v. d. Goes van Naters: I-erd. Lassaue Orgelspel. Vara-Mandoline-ensemble. Vara-Klein-Orkcst. (V.P.R.O.) Cursus Catechisatie. Concert. Cursus. Moeilijkheden in het heden. Concert. Vrljz. Godsd. Persbureau. Vaz Dias. Mr. Fcitkamp overunoderne schilderkunst. Gramofoonmuziek. (V.A.R.A.) Gramofoonmuziek. HUIZEN 1875 M. (K.R.O.) Morgenconcert. Gramofoonmuziek. Halfuurtje voor zieken en ouden van dagen. Het KRO-Sextet. Gramofoonmuziek. Solistenconcert. Gramof oonmuzi ek C. Hazelzet: Een muzikale wereldreis. Het KRO-orkest. Welsprekendheid door Albert Vogel. Het KRO-Orkest. Prof. Dr. Waele: Griekenland. Gramofoonmuziek. Stedelijk orkest van Maastricht. Vaz Dias. Gramofoonmuziek. ZATERDAG 5 NOVEMBER. HILVERSUM 296 M. (V.A.R.A.) Gramofoonmuziek. (V.P.R.O.) Morgenwijding. (V.A.R.A.) Uitz voor arbeiders in Continubedrijven. De Notenkrakers. Gramofoonmuziek. Vraaggesprek. Orgelspel. Beoefening der huismuziek. Onthouders Radio Comité. Gramofoonmuziek. Literair overzicht. Volksliederen door De Wielewaal. De Flierefluiters. Uitz Vrijdenkers Radio Omroep. Zaterdagavondprogramma. Vaz Dias. Gramofoonmuziek. HUIZEN 1875 M. (K.R.O.) Morgenconcert. Gramofoonmuziek. Godsdienstig halfuurtje. Trio Wim Metselaar. Halfuurtje voor de rijpere jeugd. Kinderuurtje. IIIRO. Gramofoonmuziek. Esperanto-nieuws. Gramof oonmuziek. Journalistiek weekoverzicht. Gramofoonmuzlek. Kath. Radio Volks-Untverslteit. Sportpraatje. Vroolijkc Weensche Operette-avond. Microfoonvertclsel. Vaz Dias. Vervolg operette-avond. 10,30 Dc KRO-Boys. BVV 2 verliespunten w.n.o. W. S. C. DE VALK—W.S.C. 3—2. Een ongelukkige wedstrijd. Spanning tot de laatste seconde. A..s. Zondag W.S.C.Gudok. W.S.C. heeft het Zondag in Valkens- waard niet tot een overwinning of een gelijk spel kunnen brengen, hoewel het slechts weinig gescheeld heeft. Wij voegen er aanstonds bij dat WSC W.S.C.—GUDOK. Zondag krijgen we weer een thuiswed strijd, waarvan we nu al sinds een maand verstoken zijn. Daarom zal er zeker wel groote belangstelling bestaan voor a.s. Zondag als het Tilburgsche Gudok op bezoek komt. In Tilburg won WSC van deze ploeg, waarom wij haar thans ook een goede kans durven geven. H.E.C. De wedstrijd C.M.G.H.E.C. 3 is met een groote nederlaag voor H.E.C. 3 ge ëindigd Deze jongens moeten wat meei samenwerken en den moed niet te gauw laten zinken. Voor H.E.C. 2 werd het terrein afge keurd. De wedstrijd H.E.C. 1Capelle 1 moest echter doorgaan, hoewel het ter rein absoluut onbespeelbaar was. Er was nauwelijks vijf minuten gespeeld toen de scheidsi echter wegens regen den wed strijd staakte. Voor a.s. Zondag is voor H.E.C. 1 nog geen wedstrijd vastgesteld, zoodat dus H.E.C. 1 allerwaarschijnlijkst vrij is van cc mpetitiewedstrijd. Het publiek wordt medegedeeld, dat de plaatsbewijzen welke gekocht zijn voor den uitgestelden wedstrijd H.E.C. Capelle, geldig zijn voor den eerstvolgen- den wedstrijd. M'aximum diepgang der schepen 1.60 M. reden.labbegatsche haven ;r grooti 0 Waalwijksche haven ier aozenuit- •lasting^ mogen ruim 1.40 M. 1,40 M. 1.50 M. 1.90 M. 1.50 M.

Kranten Streekarchief Langstraat Heusden Altena

Echo van het Zuiden | 1932 | | pagina 3