Veel variatie bij modeshow van Modehuis Scholten-Suisse uit Waalwijk DRUNEN Nieuws van 't spoor Stassar Voor al uw schoonmaakwerk Schoenindustrie ondervindt de loon- en prijsstijgingen aan den lijve E. BROUWERS 10 DE ECHO VAN HET ZUIDEN VAN DONDERDAGAVOND 17 SEPTEMBER 1970 Toch gebrek aan personeel fVBini, midi en maxi bieden veel keus Combinaties Elshout Loon op Zand VERTEGENWOORDIGING SNCF IN NEDERLAND Vergaderingen Kamer van Koophandel te Waalwijk Schoonmaakbedrijf 10 (Van onze verslaggever) UTRECHT Vanmorgen vond in 't Beatrixgebouw van de Jaarbeurs te Utrecht een persconferentie plaats. De heer W. Soeterboek, lid van het presidium van de Federatie van Nederlandse Schoenfabrikanten, bracht daarin een aantal keiharde feiten ter tafel. Op de eerste plaats kampt de schoen, industrie met een groot tekort aan personeel. In 't algemeen kunnen bij fabrieks- sluitingen de werknemers overgeno men worden door andere „schoenbe- drijven". Vervolgens ondervindt de arbeids intensieve schoenindustrie steeds meer gevolgen van de sterke stij ging van de lonen en kosten, welke uitgroeien boven het niveau van concurerende landen. Bovendien heeft een struktuuron- derzoek uitgewezen dat samenwer king tussen schoenproduktiebedrij- ven het devies voor de dag van „morgen en overmorgen" is. De heer Soeterboek hoopte ook dat schoenwinkeliers de Schoenenexpo te Utrecht zullen bezoeken om een zo breed mogelijke informatie op te doen. De heer Th. Engelen, voorzitter van de Federatie van Schoenwinkeliers verenigingen in Nederland, stelde in zijn inleiding o.a. dat er i.v.m. de volksgezondheid meer aandacht op de schoenverkoop, zeker die voor kinderen, gevestigd moet worden. De eisen van de vestigingswet voor detaillisten, moeten daarom ver sterkt worden, aldus de heer Enge len. Op de maandag te openen Schoen- expo zullen 122 firma's, waaronder verscheidene Langstraatse onderne mingen, exposeren. Inzake het modebeeld werd geop perd, dat de behoefte aan rijglaar zen onder de „doorwerkende" midi- mode toeneemt. In onze editie van a.s. maandag zul len wij hierop nader terugkomen. (Van een mode-medewerkster) WAALWIJK - We schreven al eerder, dat de aanstaande winter het meest interessante mode-seizoen wordt sinds jaren. Die verwachting werd dinsdag nog eens duidelijk onderstreept tijdens de modeshow die het Waal- wijkse Modehuis Scholten-Suisse in een goed bezette Lido-zaal hield. Een gevarieerde mode maakt de keus voor iedereen groot. De vrouw kan deze winter naar eigen smaak gekleed gaan. Hoewel de mode langer zal zijn; het straatbeeld is daar nu al duidelijk in, toonde Modehuis Scholten nog mini- creaties. Dat werd in de zaal% vooral door het jeugdige publiek gewaar deerd. Overigens, de nieuwe langere mode brengt consequenties met zich mee. Vooral midi zal 'in' zijn. De mannequins toonden mide-jassen in Russische stijl, die een applaus bij de aanwezigen ontlokten. Ook de al lernieuwste modesnufjes ontbraken dinsdag niet. Er viel te genieten van de sportieve "pof-'broek" met laars. De nieuwe schoenenmode blijkt uit stekend afgestemd te zijn op de kle- dingmode voor deze winter. Hebben de dames met maat 42 e.d. wel eens moeite om hip gekleed te gaan, Scholten-Suisse had er wat op gevonden. De mannequins toonden 'n creatie van Johnny Lion en Soipïiie van Kleef: een maxi-japon. Wie wat klassieker gekleed wil gaan, kan een keuze maken uit prachtige zuiver wol len mantels, leuke tuniekpakken of bijvoorbeeld een wollen mantelpakje. De speaker deed zijn best om het op modebewuste publiek er vooral van te overtuigen dat de collectie veel bood dat geschikt was voor een1 party. Daarvoor zijn natuurlijk de maxi-ja- ponnen bij uitstek geschikt. Wie wil combineren heeft veel mogelijkheden met rokken, blouses, pantalons en en chasubles (lange vesten). Het viel ons overigens op dat Modehuis Schol- ten-Suisse weinig met accessoires werkte. Dat deed overigens geen af breuk aan de uitstekende show, waar in een zeer gevarieerd modepakket werd gepresenteerd. R.G.-o.d.W. DOKTERSDI ENST Vanaf zaterdagmorgen 11 uur tot en met maandagmorgen 8 uur, uitslui tend voor spoedgevallen: Dr. Over- gaag, Grotestraat 89, tel. 2589. NAJAARSRIT HUNENRIJDERS Op zondag 27 september organiseert AC Hunenrijders de traditionele na- jaarsrit. Het zal een leuke niet te zware rit worden van ca. 60 km ge middelde snelheid 24 km per uur. El ke equipe ontvangt een prijs. Deel nemende Hunenrijders en Hunenrak- kers rijden buiten mededinging. Zij ontvangen geen prijs. Startbureau is café De Sport, Grotestraat 78, Dru- nen, tel. 04163-2403. Geopend van af 12.00 uur. Start le equipe 13.31 uur. Het inschrijfgeld bedraagt 10 gulden per equipe. De prijsuitreiking is ca. 1 uur na binnenkomst van het laatste equipe, ca. 18.15 uur. Er zijn prachtige prijzen beschikbaar. GOEDE PRESTATIES VAN DRUNENSE ATLETEN Het afgelopen weekend is voor de Drunense Atletiekclub weer zeer suc cesvol geweest. In de eerste plaats voor de lange afstandloper Willy van de Lee. Moest hij zaterdag op de 10 mijl zijn meerdere erkennen in Harm Hendriks. Zondag nam hij revanche op de 10 km te Etten-Leur in de goe de tijd van 34 min 28,6 sec., waarmee hij z'n naaste rivaal J. Smits van Hol land, die ruim 38 sec. achter zich liet. Eveneens in Etten-Leur liep Henk Smits als B-junior tussen de senioren mee en bereikte een 25e plaats in de tijd van 1 uur 5min. en 7 sec. In Vught werden ook nog enkele mooie resultaten bereikt. Ton Dirven won de 100 m bij de heren in 12 sec. Op de 800 m sneuvelde twee club records .Bert van Dal stelde het re cord bij de heren scherper met 'n tijd van 2 min. 5,9 sec. en Henk Schro- ver liet bij de junioren A een tijd af drukken van 2 min. 11,8. Ad v. Rooij zette jammergenoeg op de 3000 me ter zijn slotaanval iets te laat in en werd daardoor derde in 9 min. 42,2 S6C. K.V.O. DRUNEN-ELSHOUT Het win terprogramma van de KVO zal deze keer met de traditie om met Moederdagviering te beginnen breken De eerste ledenvergadering van de KVO is reeds op dinsdag 22 septem ber gepland. Het ligt in de bedoeling dat op deze avond, die om 20.00 uur zal aanvangen in café Klerks, een in leiding wordt gehouden door de heer i Nico de Gouw over het ontstaan van Drunen. Na afloop van deze onge twijfeld interessante lezing zullen de dames, leden van de Kath. Vrouwen Organisatie deze avond besluiten met een gezellig kienspel. HANDBALVER. AVANTI Het programma voor het a.s. week end ziet er als volgt uit: Zaterdag 19 septemb. SVVB-Avanti meisjes asp., 15 uur; Avanti-Dongen, meisjes pup., 15 uur. Zondag 20 septemb. DESK-Avanti, heren sen., 14 uur; Were Di 2-Avan- ti, dames sen., 12.15 uur; Were Dit 2 -Avanti, dames jun., 13.20 uur; Stokhasse-Avanti, heren jun. 13 uur. RUITERFEEST IN DRUNEN Hoewel de benaming Agrarische dag voor de oostelijke Langstraat luidt, zullen de bezoekers zondag wel mer ken dat het hoofdzakelijk een paar- denfestijn zal wezen, waaraan onge veer 130 paarden en pony's zullen deelnemen uit alle omliggende plaat sen, n.l. St. Norbertus, Vlijmen; Ju liana, Haarsteeg; De Echo Drunen/ Elshout; Rijvereniging Heusden; Rij- vereniging Ammerzoden; De Duin rakkertjes, Drunen; Paardenvriend, Waalwijk; De Favorietjes, Haarsteeg 't Hoekske, Kaatsheuvel en De Gel derse Boys, Ammerzoden. Hoewel pas om 13.30 uur door bur gemeester Stieger de officiële ope ning verricht zal worden, zal er van af 10 uur het nodige te zien zijn. De dag begint met de pony-achttallen, de pony-vieretallen en de paarden-vier- gouden dameshorloge, klassieke uitvoering 159,- (andere gouden dameshorloges reeds va. 129,- JUWELIER STATIONSSTRAAT 88 WAALWIJK tallen. Vervolgens voorziet het pro gramma in individuele dressuren voor zowel pony's als paarden in diverse categorieën. Hiema zullen de pony's hun springkunsten vertonen, waarna de officiële opening zal plaatsvinden. Het gedeelte na de middag wordt ge vuld door het springen van de paar den en aangespannen pony's en paar den een stoelendans voor de respec tievelijke categorieën pony's. Drunen en Elshout zullen op dit tour- nooi vanzelfsprekend vertegenwoor digd worden door de Rijvereniging de Echo en de ponyclub de Duinrakker tjes. Bij de paarden zal de Haarsteeg- se heer Sj. van Beurden de arbitrage voor zijn rekening nemen, terwijl de Drunenaar de heer C. Verhoeven de beslissingen zal nemen bij de pony's. Behalve het vervullen van de scheids- rechterstaak hebben deze beide heren ook zorg gedragen voor de bouw van het parcours. Door de aanwezigheid van de Elshoutse fa. Klijn en de heer A. Falier uit Haarsteeg zullen even tuele problemen aan hoeven van po ny's en paarden snel opgelost zijn. De taak van ringmeester is toegedacht aan de heer J. Vissers, terwijl door de microfoon de stem van de heer Th. Ruisbroek te horen zal zijn. Dit grote paardenfestijn zal gehouden worden achter het pand Grotestraat 200 en tegenover het Fina benzine station. SC ELSHOUT Het le elftal van SC Elshout speelt zondag a.s. tegen Waspik 4 op eigen terrein om 14.30 uur. SC Elshout 2 gaat op bezoek naar het sportpark Drunen en speelt te- RKDVC 7. De junioren A spelen zaterdag te gen RKC 10 om 15.30 uur en junio ren B tegen Wit Zwart 7 om 14.30 uur. RIKCONCOURSEN N.K.V. Op zaterdag 26 sept. za lin café Pul les een begin worden gemaakt met een drietal rikconcoursen, die ge organiseerd worden door het NKV. Er zijn weer mooie prijzen te ver dienen. JAARLIJKSE STATIEDAG O.L. VROUWE SCHUTS Zaterdag a.s. viert het O.L. Vrouwe Schuts haar jaarlijkse statiedag. De dag begint met een eucharistievie ring om 9 uur, waarna ontbijt, ver volgens zal er die dag geducht ge schoten worden en zal de avond in feestelijke stemming worden door gebracht. IN GEBRUIKNAME SPORTZAAL De sportzaal is gebruiksklaar. Dinsdag is de zaal door de onder wijsinspectie gekeurd en vrijgege ven voor het geven van de school- gymnastieklessen. Men krijgt nu volop de kans eens wat meer aandacht te besteden aan een programma-onderdeel dat altijd duidelijk in de verdrukking heeft gezeten. Overigens begrijpelijk, want er was geen geschikte ruimte. De eerste klassen zullen IVz uur per week gymles krijgen; de leer jaren 2 t.m. 6: 2 uur. Als 't in een bepaalde week zwemles is vervalt één gymles. Nu er in een goede ge legenheid met uitstekende materia len gewerkt kan worden, is het na tuurlijk ook wenselijk dat de kle ding aangepast wordt aan deze gym lessen. Een sportcostuumpje is vol doende voorlopig. De vloer wordt pas over enkele maanden door een schuurbeurt definitief afgewerkt. Tot zolang is het vloeroppervlak nog wat aan de ruwe kant. Daarom zullen de gymlessen geven worden met gymschoenen aan. Gelukkig is het plan werkelijkheid geworden waarnaar niet alleen de jeugd, maar vooral het onderwij zend personeel, zo lang heeft uitge zien. De Lichamelijke opvoeding - waartoe de gymnastiek behoort - kan nu ten volle ontplooid worden. De officiële opening van de sport zaal volgt later. JONGERENSOOS „KICK-OFF" ALS GASTHEER Dezer dagen was de Loonse Soos Kick-Off de gastheer voor de leden van de Soos voor jongeren van ROBOT-TREINEN IN CANADA De „Canadian Pacific" ziet zich geplaatst voor de opdracht in de ko mende jaren 51 miljoen toen steen kool te vervoeren van de mijnen bij Sparwood naar de nieuwe haven van Roberts Bank in de buurt van Vancouver. De kolen zijn bestemd voor Japan. Dit gigantische tran sport zal worden uitgevoerd door drie speciale teinen, die elk uit 88 wagens bestaan. Iedee wagen heeft een laadvemogen van 103 ton. Niet minde dan elf lo comotieven zijn er nodig voor elke trein. Zij zorgen voor een totaal ver mogen van 33.00C' pk. De samenstel ling van deze treinen ziet er als volgt uit: vier locomotieven, 39 wa gens, vier op afstand bediende loco motieven, 34 wagens, drie locs (met machinisten), 15 wagens en een ge sloten wagen. Elke trein heeft voor de heen- en terugreis, een totale afstand van 1130 km, inclusief de overslag 72 u. nodig. Dat betekent dat elke dag éen trein de haven bereikt. Als het nodig mocht zijn, zullen zes in plaats van drie terreinen kunnen worden ingezet. GRILLIGE ONTWIKKELING IN CONTAINERVERVOER De ontwikkeling van het contai nervervoer via Nederlandse en Westduitse zeehavens verliep in het eerste kwartaal van dit jaar in vqr- De Kinderpostzegels 1970 van de Nederlandse Antillen zullen van 16 november 1970 t.m. 15 februari 71 verkrijgbaar zijn. Evenals voorgaan de jaren bestaat de serie uit vier waarden met toeslag ten bate van het behoeftige 'kind. Op de zegels is het kind in zijn doen en laten af gebeeld. Het ontwerp verzorgd door Oscar Ravelo Nadal uit Willemstad/ Curacao. Bij de juwelen-handel Rossi in de Kalverstraat te Amsterdam is voor 610.000 aan juwelen gesto len. -— Het Volksfront voor de bevrij ding van Palestina heeft de 2e Ne derlandse gijzelaar, de heer Swin kels, die steward was op een ge kaapt vliegtuig, vrijgelaten. Over de rest wil het Volksfront niet meer onderhandelen voor de gevangen Palestijnen zijn vrijgelaten. Een vliegtuig van een Roemeen se maatschappij werd op weg van Boekarest naar Praag door 6 Hon garen gedwongen naar München te vliegen. Dat gebeurde, maar daar werden ze direct door de politie ge arresteerd en konden de 60 passa giers naar Praag verder reizen. H.M. de Koningin heeft 1.1. dins dag met de gebruikelijke ceremone- lies de zitting der Staten-Generaal onder veel belangstelling geopend. Er hebben zich in Den Haag geen incidenten voorgedaan. Minister Luns is gisteren onder sterk politie-geleide naar het vlieg veld vertrokken, waarmee hij naar New-York reist voor de zitting der Veenigde Naties. De procureur-ge neraal in Den Haag en hijzelf had den dreigbrieven ontvangen. Naar verluidt zouden de Centra le Boerenleenbank en de Centrale Raiffeisen Banken willen samen gaan. President Nixon komt naar Eu ropa en bezoekt Italië, Spanje, En geland en Joegoslavië. De P.T.T. gaat haar tarieven in het a.s. jaar weer verhogen, speciaal drukwerk en postpaketten, het plaatselijke tarief komt van 7 op 10 cent, 's avonds en weekends wordt goedkoper, maandgeld f 1,- hoger en toch is de winst van de P,T,T, in 1969 liefst 261 miljoen gulden. In Amsterdam is een raadslid kabouter gearresteerd, die hasjies zat te roken in de vergadering. Voor de Nederlandse topvoetbal was het gisteren een trieste dag nl. Feijenoord speelde in Rotterdam gelijk 11 tegen Ut Arad uit Roe menië, Ajax 22 tegen Tirana uit Albanië en P.S.V. verloor met 21 van Gottwaldoff uit Tsjechoslowa- kije. Op de rondweg bij Breda vloog bij een auto-botsing een auto in brand, waarbij 3 personen om het leven kwamen. Zwaagdijk NH. De gasten werden hartelijk welkom geheten door de voorzitter van de Loonopzandss soos, dhr. Peter van Vught, waarna allen aan een koffietafel aanzaten. Dit had plaats in het Cultureel Cen trum. Tijdens de toespraak zei de voorzit ter iets over „vriendschapsbanden" vielke in de wereld 'heel dikwijls nog worden verbroken, althans niet worden aangeknoopt of versterkt. Hij hoopte dat deze hier in elk ge val wel bestendigd zouden blijven. Na de maaltijd werd kennis ge maakt met de ouders van de Loon se leden, waar de nacht werd door gebracht. In een flink bal werd d" muziek aangevuld van popmuziek met carnavalsmuziek is bijzonder in de smaak gevallen. De volgen de dag werd in het Cultureel Cen trum een jongerenmis opgedragen door pastoor Simons, waaronder cok een vriendschapspredikatie werd gehouden. In de middag werd een bosloop ge houden in de fraaie natuur waarvan Loonopzand de meerdere werd van Zwaagdijk. Na terugkomst verzorg de Tiny van Hooren een quiz. Ook hier weer een overwinning voor Kick-Off. 's Avonds een gezamen lijk diner en voor dat werd afge reisd bracht de voorzitter van Zwaagdijk Soos, dhr. Hans Karets, hartelijk dank voor de gastvrijheid in Loonopzand, en nodigde Kick-Off uit voor een spoedig tegenbezoek. gelijking met het laatste kwartaal van 1969 nogal grillig. In de Nederlandse havens bijvoor beeld liep de omslag van het aantal geladen containers van 54.785 terug naar 47.791 terwijl dat aantal in de Duitse havens van 24938 steeg tot 27.040. Het aandeel van de via de spoarwegen aan- en afgevoerde transcontainers daalde in ons land van 29,6 tot 28,5%, te wijl het in de Bondsrepubliek toenam van 44.3 tot 49,5%. In de Nederlandse havens werden vorig jaar in totaal 168.754 geraden transcontainers overgeladen en in de Duitse 83.825. Het aandeel van de spoorwegen lag in ons land op 29,7 tegen 42,8% in West-Duitsland. OOK WEST-DUITSLAND KRIJGT INTERCITY-NET Binnen een paar jaar zullen 72 steden in West-Duitsland door een Irtercity-net met elkaar verbonden worden. De treinen tussen deze ste den gaan rijden met snelheden die liggen tussen de 160 en 200 kilome ter per uur. De treinen zelf krijgen een nogal revolutionaire vormge ving. De eerste drie prototypes zul len al voor de Olympische Spelen van 1972 kunnen worden ingezet tussen München, Würzburg, Han nover en Bremen. De nieuwe sneltreinen die met de naam ET 403 worden aangeduid, zullen een topsnelheid van meer dan 200 km per uur kunnen halen. Voor het eerst gaan de Duitse Spoorwe gen op grote schaal elektrische in plaats van dieseltractie gebruiken als krachtbron voor sneltreinen. El ke trein zal uit vier wagens bestaan. Alle wagens worden afzonderlijk aangedreven, zodat deze 16-assige trein over 16 motoren moet beschik ken. De nieuwe ET 403-treinstellen zullen zich kenmerken door het snelle optrekken. In anderhalve mi nuut kan de top van 200 kilometer al bereikt worden. In totaal heeft deze trein een lengte van 108 meter. Het comfort zal niet onderdoen voor dat van een TEE-trein. Er is plaats voor 160 passagiers. Dankzij het gebruik van aluminium zal de ET 403 niet meer dan 225 ton wegen, dat komt neer op 'n asdruk van tussen de 14 en 15 ton. De as- druk van de meeste treinen die op dit moment in Duitsland rijden, be draagt rond 20 ton. De geringe as- druk maakt het mogelijk om boch ten met hogere snelheden te nemen. En dit heeft weer tot gevolg dat niet alleen de topsnelheid hoog ligt, maar ook de gemiddelde snelheid. Men is het nog niet eens over de vraag welke kleur deze treinen krijgen; het eerste prototype is oranje met donkergroen. Met de bouw van de treinen die voor het Duitse Intercity-net nodig zijn, is een bedrag van ongeveer 17 miljard DM gemoeid. AMBITIEUS PLAN: 9000 km „SNELSPOOR" VOOR JAPAN De verstedelijking van Japan vol trekt zich in een duizelingwekkend tempo. Binnen afzienbare tijd zal 80% van de gehele bevolking in stedelijke gebieden wonen. Binnen het gebied dat door de steden To- kio-Yokohama, Nagoya en Kyoto en Osaka-Kobe wordt omsloten, zullen dan meer dan 84 miljoen mensen le ven. Tokio zal uitgroeien tot een stad met 36 milpoen inwoners. Met het oog op de geweldige vraag naar vervoer die deze ontwikkeling teweg brengt, hebben de Japanse Spoorwegen een plan opgesteld voor een uitgebreid net van snelle verbindingen. De Tokaïdo-lijn vormt het eerste deel van dit net, de San-Yo-lijn, waarvan de aanleg in volle gang is, de tweede. Het gehele project voorziet in de bouw van ongeveer 9000 kilometer „snelspoor", dwars door de vier grootste eilanden van het land met tunnels tussen de eilanden Honshu en Kyushu in het westen en tussen Honshu en Hokkaido in het noor den. Op deze manier wordt de verbin ding tussen Tokio en de agglomera ties in het noorden, zuiden en aan de westkust tot stand gebracht. Op het hele net zal met topsnelheden van rond de 250 km per uur worden gereden en met gemiddelde snelhe den van ongeveer 200 km per uur. De tijdwinst die op deze manier ge maakt kan worden is groot. Een paar voorbeelden illustreren dit: Tokio-Hiroshima wordt 4 uur in plaats van bijna 8 uur; Tokio-Haka- ta vijf uur en tien minuten in plaats van bijna twaalf uur. Maar de verschillen kunnen nog groter worden: Tokio-Asahigawa wordt zes uur veertig, in plaats van de 19 uur en 35 minuten die nu nodig zijn. Andere reuzen verschillen: Tokio- Sapporo in 5 uur en 59 minuten te gen 17 uur en een kwartier en To- kio-Kagoshima in zes uur 40 in plaats van 17 uur 20! Het oorspronkelijke plan voorzag in een sneltreinen-net van 4.500 km, maar dezer dagen heeft de regering besloten dit aantal te verdubbelen, al is men het nog niet eens over dé vraag hoe het project moet worden gefinancierd. De kosten worden ge raamd op 32 miljoen dollar. Intus sen overwegen de Japanse Spoorwe gen de bouw van een tweede Tokaï do-lijn, waardoor het aantal trein verbindingen tussen Tokio en Osa ka op drie gebracht zou worden. Tijdens een druk bezochte recep tie in restaurant Engels te Rotter dam heeft de Heer J. Moynat, ver tegenwoordiger van de Franse Spoorwegen in de Maasstad, op 20 augustus j.l. afscheid genomen van zijn vele vrienden en relaties in ons land. Verscheidene sprekers gaven uiting aan hun spijt, de Heer Moy nat, die met een niet aflatende akti- viteit de belangen van hel goederen vervoer over de rail tussen Frank rijk en Nederland heeft gediend, te zien vertrekken. De Heer Moynat die zijn functie van chef goederenbureau van de SNCF te Rotterdam verwisselt voor een nieuwe functie in Basel, is opge volgd door de Heer P. le Calvé. De vertegenwoordiging van de SNCF te Rotterdam is gevestigd aan de Westerstraat 46, telefoon 010- 115363. NEDERLANDS VOORBEELD VINDT NAVOLGING Ook in West-Duitsland krijgen de treinen een fleuriger aanzien. Naar het voorbeeld van NS breekt de Deutsche Bundesbahn met het tra ditionele kleurenprogramma, dat slechts uit twee kleuren bestond: groen en donkerblauw. De reizigers treinen zullen voortaan licht me taalgrijs worden geverfd; daarnaast worden de eerste klasse rijtuigen voor een deel oranje, de tweede klasse en bagagewagens blauw en de restauratie- en slaaprij tuigen rood. WEER REIZEN VOOR 65+-KLANTEN Evenals in februari b mei van dit jaar zullen de houders van de NS 65+-kaarten ook in september twee dagen gratis mogen reizen. Zij kunnen zelf kiezen uit elke dinsdag, woensdag, donderdag en zaterdag. Men kan ook eerste klas reizen, maar dan moet de helft van het prijsverschil tussen tweede en eer ste klas worden bijbetaald. Op dit moment zijn er meer dan 85.000 65+-kaarten in omloop. NS verwacht dat dit aantal in septem ber tot rond de 100.000 zal stijgen. De agenda voor de openbare vergade ring van de Kamer van Koophandel en Fabrieken voor Noordelijk Noord Brabant te Waalwijk, welke a.s. don derdag 24 september 's middags om half vier in het gebouw van de Kamer te Waalwijk gehouden zal worden, luidt: 1. Opening; 2. Vaststelling van de verslagen van de vergaderingen van 24 februari en 20 maart 1970. 3. Mededelingen; 4. Talenpraktikum; 5. Gevolgen afsluiting Haringvliet; 6. Commissie werkgelegenheid; 7. Laad- en losplaatsen Langstraat spoorlijn 8. Waterschappen; 9. Nadere regeling m.b.t. het -be stuurslidmaatsohap der Kamer; 10. Financiën; 11. Rondvraag en sluiting. De heer en mevrouw Winkelman betuigen hiermede hun hartelijke dank aan allen die hun medewerking hebben gegeven aan de onvergetelijke dag, de prachtige geschenken en de receptie welke zij ter gelegenheid van het 40-jarig ambtsjubileum mochten ontvangen. Sprang-Capelle, september 1970 o.a. RAMEN WASSEN - SCHOONMAKEN nieuwe huizen, kantoren, bedrijven. Schoorsteen vegen, daklijsten reinigen en onderhoud naar Prins Mauritsstraat 11, DRUNEN Telefoon 04163 - 2073

Kranten Streekarchief Langstraat Heusden Altena

Echo van het Zuiden | 1970 | | pagina 10