BUITENLAND. Offieiëele Berichten. PLAATSELIJK NIEUWS. BINNENLAND. Burgerlijke Standen. van vulling of opening geene sprake is en dat alle moeite zich bepaalt, tot het gedu rende een kwartier verwarmen in het ko kend water. Met het oog op de gezondheid en vei ligheid heeft deze uitvinding, al bedreigt zij ook een erfstuk der voorvaderen, alle aanspraak op belangstelling. Wie zal ontkennen dat de gezondheid er mede gebaat zal worden. Het moge waar zijn dat de (jloria in onze stoven bij het toenemend gebruik van andere verwarmings middelen uit vele huiskamers verdwenen is, in de kerken voert zij nog onbeperkt heer schappij, maar die heerschappij wordt ge kocht met beklemde ademhaling, zware hoofdpijn en bleeke aangezichten. Zij is dan ook gewoonlijk eene vergiftiging in het groot; te kort om onmiddelijk doodelijk te zijn maar weer lang genoeg om bij herha ling hare nadeelige werking zeker te doen gevoelen. Wat de veiligheid betreft, die kan niet anders dan door de nieuwe uilvinding, als zij namelijk toegepast wordt, gehaat wor- taw. \mwVY>\-waden door stoven behooren \naa\\yJvv w\et tot de zeldzaamheden. "De wetenschap d\e geene genade kent, spaart dns ook haar niet, die sedert eeuwen in onze huiskamers onaangevochten ten troon zat. Laat ze verdwijnen zooals zooveel ver dwenen is. Als er maar wat beters voor in de plaats komt dan zullen ook zij, die er het meest aan gehecht zijn, leeren berus ten en misschien nog getuigen dat in dat nieuwe toch ook nog wel iets gevonden wordt, dat goed is. O O HEUSDEN, 7 November. t Even als de rijksontvangers zijn ook de ambte naren van de post- en telegraafkantoren aange schreven om de op hunne kantoren ontvangen oude centen niet meer in betaling te geven, maar te verzamelen ten einde deze in hunne stortingen te begrijpen en alzoo buiten circulatie te brengen. t NEDERIIEMERT, G Oct. Tot ons genoegen vernemen wij dat G. Kuipers, zoon van den over leden postbode, als opvolger van zijn vader is aangesteld. t ZUILICHEM. In bare vergadering van 1 Nov. j.l. beeft de raad dezer gemeente met algemeene stemmen tot onderwijzeres benoemd mej. A. J. C. Groeneweg, thans in gelijke be trekking werkzaam te Woubrugge. t NIEUW AAL. Tot president-kerkvoogd alhier is benoemd de beer A. van de Werken, in plaats van wijlen den beer A. G. Lenselink. t MEEUWEN, 81 Oct. In gunstige beschik king op het recpiest der beide Hoofdonderwijzers heeft de raad dezer gemeente beden besloten onder voorbehoud van goedkeuring door H.H. Ged. St. met ingang van pr. Januari 1883 de jaarwedde van elk hunner met f 100 te ver- hoogen; onder verband van daarvoor Ilerbalings- onderwijs te geven met insluiting tevens van de beginselen der Fransche taal aan de kinderen van ingezetenen, die zich daartoe bij het dage- lijksch bestuur of de plaatselijke school C zullen aanmelden. t DRUNEN, 3 Nov. De voordracht voor de betrekking van hoofd der school is als volgt: 1. ,1. W. Smijers te Waalwijk2. II. G. Clerkx te Hilversum3. G. Goossens te Vlijmen4. II. Prinsen tc Nijmegen. t HAARSTEEG, Gein. Hedikhuizen. Voorhoofd der school alhier is na gehouden examen de vol gende voordracht opgemaakt, bestaande in volgorde uit de heeren J. W. Smijers, II. Prinsen, G. Goossen, II. G. Clerkx en Joh. van Mierlo. t ALMKERK, 9 Nov. In de 4 geldleening van f 8000, is ingeschreven door mej. de wed. Van Dongen te Waalwijk, tegen den koers van 98 aan wie de inschrijving is gegund. t DALEM. Bij besluit van Ged.-Staten van 25 Oct. j.l. no. 72, zijn de ontvangsten in de reke ning der gemeente Vuren over den dienst 1881 vastgesteld op een bedrag van ƒ6,583.04 en de uitgaven op eene som van f 5,758.87', zoodat het batig slot bedraagt f 824.165. t Het aanhoudend natte en gure weder zal de veehouders alhier in de noodzakelijkheid bren gen om de koeien minstens 3 weken voor den gewonen tijd te stallen behalve toch dat de dieren veel kou en ongemak beginnen te lijden, neemt het gras buitengewoon af. t Door den hoogen waterstand wordt liet bazalt-werk aan een gedeelte dijk hoven het fort Vuren zeer vertraagd, althans het is nu, 14 dagen na bepaalden tijd, nog niet gereed. GORINCHEM, 3 Nov. De heden alhier ge houden St. Huibertsmarkt muntte uit door een ruimen aanvoer van vee. Men schat die op onge veer 5000 stuks. Evenals verleden jaar waren ook thans een aantal straten en stegen met eene dub bele rij vee dicht bezet. De handel beantwoordde echter niet aan de verwachting der opkoopers, die de laatste weken hooge prijzen besteed hadden en nu met verlies moesten verkoopen. De prijzen varieerden overigens niet veel met de noteering der laatste gewone weekmarkt. 4 Nov. Gisterenavond ten 7 uur hoorden eenige personen buiten de Waterpoort alhier het geroep om hulp. Onmiddelijk toegesneld, zag men nog even in den feilen stroom een man spartelen die door de duisternis niet was te herkennen. Hoewel nog gepoogd werd den drenkeling te red den was dit door den hevige» stroom en den fei len wind die op den wal beukte, niet mogelijk. Men vermoedt dat het een vreemdeling is geweest die de veemarkt alhier bezocht hebbende, niet bekend was met de aanlegplaats en alzoo in het water is ge- loopen, hoewel op de plaats waar het ongeluk plaats had een brandende lantaarn is geplaatst. Tot heden is zijn lijk nog niet gevonden. 7 Nov. Heden wordt hier een niet alledaagsch feest gevierd, en wel de diamanten bruiloft (60-jarig huwelijksfeest) door den heer-Joh. Waltheer, oud 86 jaar en mej. Dirkje van Arkel, oud 78 jaren. WAALWIJK. Terwijl Donderdag avond alhier eenige kinderen van 8 a 12 jaar op de straat, tegenover het kerkpad, speelden, werd ilit de richting van dit pad een geweer of pistool afgeschoten, met het gevolg dat een jongen van 10 jaren in zijn wang en tong is gekwetst. De dader is tot nog toe onbekend; men weet dus niet of dit geval aan boos opzet of wel aan eene onvoorzichtigheid moet worden toegeschreven. RAAMSDON KSVEER. Voor de betrekking van hoofd der openbare school alhier hebben zich, tegen een jaarwedde van f 1000, slechts 5 sollicitanten aangemeld. ELST, 3 Nov. Nu sedert 1 Nov. jl. de spoor weg EistGeldermalsen voor het publiek ver keer geopend is, kan het zijn nut hebben eenige nadere bijzonderheden omtrent dien spoorweg mede te deelen. Het genoemde gedeelte van de lijn Dordrecht Eist, of liever EistDordrecht, (bij de indee ling van den spoorweg is Eist als uitgangspunt aangenomen) verbindt de volgende plaatsen Eist, Valburg, Hemmen, Kesteren, Echteld, Tiel, Wa- denoijen en Geldermalsen. De baan is aangelegd voor dubbel sp;»or voorloopig is slechts enkel gelegd. De bovenbouw ligt in zoogenaamd inundatie- of overlaatprofil. Behalve de vaste brug over het Tielsche militaire inundatie kanaal, komen in dit gedeelte geen be langrijke kunstwerken voor; met het oog op inundatie zijn er verscheidene bruggen van 10 M. dagwijdte in de baan gemaakt. De overweg afsluitingen zijn zoodanig gemaakt, dal wanneer door den wachter de eene wipboom gesloten of geopend wordt de/,e beweging op het- zelfde oogenblik ook aan den anderen wordt ine- degedeeld, en hij alzoo het spoor niet behoeft te passeeren, hetgeen in spoed vereischende gevallen zijn nut kan hebben. Over de geheele lengte zijn stalen spoorstaven gelegd, waarvan de lasschen zwevend zijn aange bracht, terwijl de omwendbare puntstukken in wissels van gegoten staal zijn vervaardigd. Langs de binnenzijde der spoorstaven zijn in de overwegen geen contrarails aangebracht. liet aansluitingstation van dit gedeelte, doch tevens krnisstation van de lijn EistDordrecht, Geldermalsen, telt ongeveer 50 wissels, waar onder gewone, kruis- en Engelsohe wissels. Men vindt daar eene locomotievenloods met smederij, eene water bezorging, eene goederenloods met vee lading, braridstoffenloods, kolen park, aanlegsteigers voor schepen enz., terwijl het oude stationsge bouw zoolang gebruikt zal worden tot het nieuwe gereed is. Het laatste, een zoogenaamd eiland station, zal eerlang, met eene gedeeltelijke over dekking der sporen worden aanbesteed. Eene kleine opheldering, wat betreft een eiland station. Wanneer twee elkander kruisende lijnen op dat kruispunt een gemeenschappelijk station hebben, [is het wenschelijk, ten einde den dienst zoo geregeld mogelijk te doen plaats hebben, dat de treinen van iedere lijn over een bepaald ge deelte van het emplacement rijden en het stati onsgebouw daartusschen geplaatst is. De toegang is dan ook tusschen de sporen van de twee lijnen gelegen en begint te Geldermalsen ongeveer in het midden van den overweg. Aan weerszijden van het gebouw worden perrons gemaakt. Moet men nu bijv. in de richting van Utrecht of Box tel, dan gaat men aan de ééne zijde van uit de wachtkamer op het perron en in den trein, en daarentegen in de richting van Eist of Dordrecht aan de tegenovergestelde zijde. Hierdoor wordt tevens ook voorkomen, dat men bij vergissing zich in den trein van een //verkeerde7' lijn begeve. (N. Rott. Crt.) Te Groningen is in hechtenis genomen een zangeres van eene der, aldaar tegenwoordig talrijke, enfe- chantants, beschuldigd van valschheid in geschrift en het gebruik maken van een valsch stuk. Om een nieuwe verbintenis te kunnen sluiten werd vereischt een bewijs van den laatsten ondernemer, bij wicn zij was verbonden, dat aan alle verplich tingen ten zijnen opzichte door haar was voldaan. Bij gebrek aan dusdanig bewijs, vond de beschul digde het gewenscht zich zelve een dergelijk stuk te vervaardigen en daarop een engagement te sluiten, wat haar gelukte. De brievenbesteller B., te Smilde, wordt be schuldigd, brieven, welke hem ter bezorging waren toevertrouwd, geopend te hebben. Hij ontkent voor den rechter van instructie alle schuld, hoewel z:jn voormalige huishoudster, met wie hij om zekere rede nen tegenwoordig op een slechten voet staat, moet verklaard hebben dat zij heeft gezien, dat B. boven een met heet water gevulden ketel brieven open maakte, ze las, daarna weer sloot en ze vervolgens aan zeker meisje, op wie hij verliefd was, doch die niets van hem wilde weten, ter hand stelde. Bedoelde brieven, zoo blijkt thans, waren van den minnaar van het meisje, en minnenijd moet bij B. de drijfveer geweest zijn. B. moet den inhoud der brieven aan zijne huishoudster voorgelezen hebben, en de geadresseerde moet verklaard heb ben, dat de brieven werkelijk inhielden wat die vrouw opgaf. Bij vonnis der rechtbank te Haarlem van 2 November is Dirk Pleging, tuinier te Wijk aan Duin, veroordeeld tot 21 dagen gevangenisstraf en daarna opzending naar Oinmerschans, wegens aanhoudende veroordeeling ter zake van dron kenschap. Een koopman in vodden en oud ijzer, wiens zaken achteruit gingen, heeft zich te Amsterdam opgehangen. Door de Gooische stoomtram is Zaterdag nabij Diemerbrug een 3-jarig meisje over reden. Het arme kind was als T ware vermorzeld. De locomotief moest door middel van domme krachten opgewonden worden om het lijkje er onderuit te krijgen. Een brik is Zaterdagavond in de Noordergroiulen bij den Helder gestrand. Te Geldersch-Veenendaal is de zoon van een molenaar in den molen door dc opening gevallen, die voor het neerlaten der zakken graan dient. Hij werd, zwaar gekneusd, voor dood weggedragen. Ds. Groeneveld te Hoog-Blokland, bekend door zijn onaangenaamheden met de onderscheidene voorlezers en hoofdonderwijzers te Hoornaar, Hoog- Blokland en Arkel, heeft j.l. Zondag ook verschil gekregen met den tegenwoordigen, door hem zeiven aangestelde» voorlezer. Bovendien heeft genoemde predikant per deurwaardersexploit de kerkvoogden te Hoog-Blokland gesommeerd, hem binnen 24 uren een afschrift te bezorgen van hun reglement op 't beheer der kerkelijke goederen. Uit goede bron verneemt de Echo, dat Engels voor ruim 14 dagen te New-York gezien is. Hij moet zich toen in gezelschap bevonden hebben van den kapitein van een stoomschip dat thans te Amsterdam aan de Handelskade gemeerd ligt. Het gerucht dat E. zich naar Buenos-Ayres begeven zou hebben, is dus onjuist. Aan hen, die haar op haar 70sten veijaardag eerdeu, schreef mevronw Bosboom—Tonssaint den volgenden brief »Ouze wensch is vervuld. Uw zeventigste ver jaardag is gewijd tot eene nationale gebeurtenis*, zoo sprak dr. J. Ten Brink in zijn slotwoord op bet feest, dat mij den 16 September jl. was bereid en dat bet »iu waarheid een feest was, zooals ineu er in Nederland ter eere van een levenden kunste naar slechts zeldeu aanschouwde* (mr. Vosmaer), dunk ik iu de eerste plaats aan hen die het plan daartoe ontwierpen, die er de uitvoeriug vau leid den en vorder aau allen die door hnnne gaven eu talenten, het dus glansrijk hielpen verwezenlijken. Daarvoor bied ik u, die aau het Album uwe zeer gewaardeerde medewerking hebt geschonken, of op eenige wijze uwe deelneming in de feestviering hebt betoond en daardoor blijk hebt gegeven van uwe sympathie voor mijn werk en persoon de be tuiging van mijn oprechten dank en de verzekering, dat de herinnering aan dit eenig feest ounitwisch- baar voor mij zal blijven, geduroude mijne verdere levensdagen. 's-Graveukage, A. L. G. Bosboom October 1882. Tonssaint. Het met velo honderdeu haudteekeuiugen voor ziene adres aan den Koning, betrekkelijk den aanleg van eeu systematisch net van stoomtramwegen, luidt als volgt De oudergeteekondeu, voorzitters van Kamers vau koophandel en fabrieken eu voorzitters van maatschappijen of vereenigingen van laudbonw eu nijverheid, alleu ingezetenen van Nederland, uaderen Uwe Majesteit met het oerbiedig verzoek, een groot volksbelang te willen bevorderen door het daarheen te leiden, dat Uwer Majesteits Regeering aan de Staten-Generaal oen wetsontwerp auubiede, tot. liet aanleggen, althans subsidieeren van Staatswege, van een systematisch net vau stoomtramwegen. Hoezeer deze middelou van verkeer aan eene al gemeeno behoefte beantwoorden, blijkt wel het beste hieruit, dat in het hart des lands, daar waar een dichte eu rijke bevolking woont eu waar de andere middelen van verkeer hot. talrijkst ziju, stoomtram wegen iu dezelfde richting van den spoorweg zijn aangelegd en voortdurend nieuwe worden voorbereid. De stoomtramweg tusschen Haarlem eu Leiden, die parallel loopt aau den Hollandschen spoorweg, en do ontworpen van een dergelijk verbindings middel tusschen Amsterdam en Utrecht, tusschen Utrecht en Arnhem, mogen daarvan tot bewijs strekken. Het ligt dan ook voor de band, dat juist deze middelen van vervoer, vooral met het oog op de uitgaven, de gelukkigste oplossing bieden ter vol doening aan de eischen van het verkeer ton plat- telande. De ondergeteekenden zijn zich ten volle bewnst, dat niet elke gemeente van eenige beteekeuis, niet elke welvarende streek van enkele uren, aanspraak op eene kostbare spoorwegverbinding kan maken. Toch laat ook daar de behoefte aan sneller en beter verkeer zich meer en meer gevooleu, en de Staat zal voorzeker binnen een niet zeer ver verwijderd verschiet met die behoefte rekening hebben te houden. De mogelijkheid, om bijna overal de gewone harde wegen met betrekkelijk geringe kosten tot den aan leg van stoomtramwegen ook ten aanzien van gebouwen, materiëel, bediening enz. zoo belangrijk goedkoopor dan spoorwegen te bezigen, schijnt gelegenheid te geven om binnen de grenzen van het mogelijke, aau dozeu eisch te voldoen. De lijnen DokkumVeenwouden, Sueek—Bolsward, Jouro— Heeronveeu en andere lijnen leveren daarvan vol doend bewijs. Eeu der belangrijkste redenen waarom, naar der adressanten bescheiden meeuing, de Staat zich wel deze zaak zal moeten aantrekken, is, dat bijzondere personen of gemeentebesturen zeer dikwijls buiten staat zullen zijn, om de moeielijkheden, aan het verkrijgen van beschikking over do wogen verbon den, te boven te komen. Alleen het centraal gezag schijnt sterk genoeg te zijn, om bij gemis aan me dewerking van concessionarissen van wegen, van polderbesturen onz. toch de zaak door te zetten. Dwalen de ondergeteekenden niet in het begrip, dat de openbare meeuiug den Staat binnen kort, om zoo te zeggen, op dozeu weg zal drijven, dan behoeft het geen betoog, dat bet Staatsbelang me debrengt, om deze zaak zelfs zeer spoedig ter hand te nemen. De ondernemingsgeest, die zich in den laatstou tijd krachtig in deze richting opeubaart, werpt zich uit den aard der zaak op de meest winstgevende lijnen, zooals uit nevensgaande staat kan blijken, terwijl de gemeeuteu, waar de aanleg minder winst gevend zou zijn ofschoon hoogst noodzakelijk wegens gebrek aau een ander publiek middel van verkeer, van een tramweg verstoken zou blijven. Niet lang zou het duren, of voor den Staat blijven alléén deze minder voordeelige lijnen over. Met de stoomtramwegen staat dan de herhaling voor de deur van hetgeen men met den spoorwegaanleg heeft zien gebeuren en voorkomen zou zijn, indien de regeering onder koning Willem I haar wetsontwerp tot aanleg van een systematisch spoorwegnet niet had zien verwerpen. De oudorgeteekeuden vertrouwen, Sire! op uwer Majesteits gunstige beschikking; opdat, op het voetspoor van Haren Doorluchtigeu Grootvader, doch met beter gevolg dan Dieus veruitziend initia tief destijds bij de vertegenwoordiging had, worde gewaakt voor de gelegenheid, om, door den aauleg der productieve lijnen, de minder voordeelige te dekken en op doze wijze alle doelen des lands, ook de minder begunstigde, zonder groote offers uit de schatkist, te doen doelen in de weldaden van eeu verbeterd verkeer. Het behoeft eindelijk slechts to worden aange stipt, dat de stoomtramwegen een groote toekomst tegemoet gaan, omdat het belang van hut geheele Nederlandsche volk daarbij zoo belangrijk is be trokken. Neemt de Staat deze aangelegenheid ter hand, dan zal zijn invloed op d» tarieven en op do veiligheid der wegen het publiek tegen wille keurige handelingen van particuliere ondernemers krachtdadig kunnen beschermen en ook in dit op zicht het volksbelang beter waarborgen, dan bij bestendiging van den huidigen toestand. t GIESSEN. Van 1—31 Oct. Geboren: Aart, z. v. J. Spiering en A. Schot man; Hardina Maria, d. v. G. Westerlakon en C. de Cloe; Alida, d. v. A. Smits Kant en A. Roza. Overleden: Leveul. kind, manl. gosl. van A. de Zeeuw en H. van der Vliet. Te Berlijn ziet men tegenwoordig overal plioto- grapbische afbeeldingen van straten en pleinen der stad te koop, photograpkie-instautanée's, die ook van de toevallig daar wandelende personen in den regel getrouwe portretten Ioveron. Dezer dagen keek ceuo dame voor oen plaatwinkel naar zulke pholographieën en herkende op eene dezer bet por tret barer dochter, die in vertrouwelijk gesprek met een hoer door de Leipzigerstrasse liep. Dc dame ging den winkel in, kocht de photographie en een uurtje later onderging de dochter een schorp verhoor. »Ik weet het zeker!« riep mama dreigend. Emma bleef hajstarrig ontkennen, totdat haar ein delijk de verraderlijke photographic vertoond werd. Do muziekonderwijzer des huizes ontving bericht, dat hij zijne lessen niet behoefde voort te zetten. Volgens offfciëele opgaven, gebruikt de Algemeeno Omnibus-Maatschappij te Parijs 14.000 paardeu, welke dagelijks meer dan 30,000 frs. aan voedsel kosten en voorts 900 wagens, welke te zameu dage lijks 80,000 kilometers afleggen, d. i. omstreeks^ tweemaal den omtrek der geheele aarde. In 1881 zijn 194 millioen reizigers vervoerd, d. i. bet dubbele van het getal personen, die door de gezamenlijke fransche spoorwegen vervoord werden. Do gebouwen der maatschappij hebben 51 millioen frs. gekost, de paarden 15 millioen, de wagens en tuigen 11 milli oen, bet overige materiëel 1,700,000 en de tram wagens lB^/g millioen. Hierbij komt nog een en ander waardoor men komt tot een geheel bedrag van 100 millioen. Dezer dagen kwam te Arboga in Zweden een boer uit den omtrok, die zeide, dat bij vreesde van honger te sterven, omdat hem iets in den mond mankeerde, zoodat hij niet eten kou. Een paar weken geleden was bij, naar do markt gaande, overreden, hoe en door wien wist hij niethij was in zwijm gevalleu, maar weer bijgekomen en had toen zijne reis voortgezet. Sedert had bij pijn in den mond gevoeld, en daar het niet boter werd, zocht hij na verloop van 9 dagen een dokter op. Deze bevond, naar hetgeen de boer mot verwonde ring verleide, dat de onderkaak geheel gebroken was. »ï)o dokter sloeg een ijzerdraad om de kiezen en plakte de stukken weer aan elkaar. De kaak zat toen weer zoo vast als van te voreu,« ver klaarde hij. De geneesheer had hem verzocht terug te komen. Nu, hij moest den volgenden Zaterdag toch met een vracht haver naar do stad; voor zoo'n bagatel als een gebroken kaak vond hij de moeite niet waard eene afzonderlijke reis te doen. Eenige dagen geleden is Moskou door een gelukkig toeval bewaard gebleven voor een ontzettend onheil, dat aan duizenden inwoners der stad hot leven zou hebben gekost, indien liet niet verijdeld ware ge worden. In den grooten schouwburg werd do laatsto repetitie gehouden van een stuk, dat dien zelfden avond zou worden opgevoerd. Terwijl de tooneelspclors zich daarmee bezig hielden, sloop een onbekende het gebouw in, begaf zich naar een der benedenlokalen ouder het tooneel en verborg onder eeu plank verscheiden huizon of cilinders in den vorm van raketten. Toevalligerwijze had iemand hem bemerkt; hij volgde hem in stilte en bespeurde, dat hij op een trap eenige voorwerpen had geborgen. Toen do vreemde zich wilde verwijderen, verzekerde men zich vau ziju persoon, deed onderzoek naar 'tgeen bij had uitgevoerd, en hierbij kwam men tot de volgende ontdekking: onder de plank had hij eenige cylinders neergelegd, govuld met dynamiet, en aau het eene uiteinde voorzien van oen sas. Tegen den laten avond, wanneer de schouwburgen vermoedelijk vol zijn de aangebrachte sassen konden eenige uren voorismeulcn, alvorens de dynamiet, te doen ontploffen moest het gansche gebouw, met al wat er in was, in de lucht springen. Dat bierbij tevens brand zou ontstaan en ook de belendende huizen zouden worden vernield, mocht als eeu uit gemaakte zaak worden beschouwd. Burgemeester en Wethouders van Ileusdeu Gelet op art. 1 der wet van 28 Juni 1881 (Stbl. no. 102), brengen ter openbare keunis, dat bet suppletoir-kohier van den hoofdelijken omslag dienst 1882, goedgekeurd bij besluit van Ged. Staten van 2 Nov. 1882, G. no. 35, aan den gemeente ontvanger ter invorderiug is toegezonden en te rekenen van 8 Nov. a. s. gedurende 5 maanden ter secretarie dezer gemeente ter inzage uedergelegd dat ieder aangeslagen* biunen 3 maanden nadedagteekening der uitreiking van bet aanslagbiljet zieh met zijne bezwaren tegen den aanslag op ongezegeld ]>apier tot den gemeeuteraad kan wenden, van wiens beslissing binnen 30 dagen na de mede- deeling daarvan in beroep kan worden cekoiuen bij Ged Staten. Heusden, 0 November 1882. Burgemeester en Wethouders voornoemd, De Burgemeester, De Secretaris, HONCOOP. SPRENGEKS.

Kranten Streekarchief Langstraat Heusden Altena

Nieuwsblad het land van Heusden en Altena de Langstraat en de Bommelerwaard | 1882 | | pagina 2